پیدایش، سرمایه گذار استارت آپ شما

۱۷ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

عرضه سهام استارتاپ در بورس علاوه بر برندیگ بسیار عالی برای استارتاپ و پروژه می تواند جذب سرمایه و نقدینگی را نیز با خود به دنبال بیاورد. در عین حال بازار بورس به دلیل شفافیت بالا باعث می شود حساب و کتاب های کسب و کار و استارتاپ همیشه شفاف و روشن باشد.
در بازار بورس شرکت های سرمایه گذاری و سرمایه گذاران زیادی با استارتاپ آشنا می شوند و فرصت سهام داری برای آن ها فراهم می شود، حضور سهام داران عمده قدرتمند باعث می شود شرکت یا استارتاپ بتواند به پشتوانه این حمایت برنامه ریزی های بهتری برای ادامه کار داشته باشد.

 

پیش نیاز عرضه سهام استارتاپ در بورس

طبق بررسی پیدایش مثل تمام تجارت هایی که با آن آشنایی دارید، عرضه سهام به بازار بورس نیز قانون و قواعد خودش را دارد، بورس می تواند همان بزنگاهی باشد که موجب ارتقا چشمگیر و درمقابل آن موجب سقوط یک کسب و کار باشد اگر قبل از اینکه با قاعده و قانون بورس آشنا شویم بخواهیم سهام استارتاپ را وارد بورس کنیم.
فارغ از اینکه نیاز است خبرگان این عرصه برای عرضه سهام در بورس درکنار شما باشند نیاز است کارشناسانی داشته باشید که اخبار مرتبط را دنبال و سبد گردانی مناسب برای سهم را پیش ببرند تا از سفته بازی در سهم تا جای ممکن جلوگیری شود.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%af-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%88%d8%b1%d8%b3-%d9%81%d8%b1%d8%b5%d8%aa-%db%8c%d8%a7-%d8%aa%d9%87%d8%af%db%8c%d8%af%d8%9f/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

عرضه سهام استارتاپ در بورس مانند اکثر موارد مرتبط با مدیریت صرفا فرصت یا صرفا تهدید نیست؛ اما مسیر پیموده شده توسط استارتاپ های بزرگ دنیا همچنین امتیازاتی که عرضه سهام در بازار بورس با خود به دنبال می آورد این آگاهی را به صاحب استارتاپ یا کسب و کار می دهند که عرضه سهام در بازار بورس اگر با منطق و اصول باشد احتمالا فرصت های زیادی را برای پروژه یا محصول یا… به دنبال خواهد آورد.

 

موانع عرضه سهام استارتاپ در بورس

بازار بورس تهران (ایران) هنوز دیدگاه سنتی دارد، یعنی ارزشگذاری شرکت ها بر اساس میزان سودی هست که شرکت ها در پایان سال مالی محقق می کنند و این در صورتی است که استارتاپ ها عموما در چند سال یا حتی ۱۰ سال اول فعالیت اصلا به دنبال سود آوری نیستند و بیشتر به دنبال بزرگ شدن و رشد کردن هستند.
در کنار مورد بالا مواردی چون نحوه عرضه یا حتی قیمت گذاری، عدم شفافیت حساب ها، قوانین مرتبط با استارتاپ ها و حتی شرکت های حوزه فناوری اطلاعات، نحوه تعامل کارآفرین اصلی و بنیانگذار با پروژه و … را باید جزو موانع اصلی عرضه ارستارتاپ در بورس عنوان کرد.

ورود استارتاپ در بورس! فرصت یا تهدید؟

فرصت های عرضه سهام استارتاپ در بورس

عرضه سهام استارتاپ در بورس علاوه بر برندیگ بسیار عالی برای استارتاپ و پروژه می تواند جذب سرمایه و نقدینگی را نیز با خود به دنبال بیاورد. در عین حال بازار بورس به دلیل شفافیت بالا باعث می شود حساب و کتاب های کسب و کار و استارتاپ همیشه شفاف و روشن باشد.
در بازار بورس شرکت های سرمایه گذاری و سرمایه گذاران زیادی با استارتاپ آشنا می شوند و فرصت سهام داری برای آن ها فراهم می شود، حضور سهام داران عمده قدرتمند باعث می شود شرکت یا استارتاپ بتواند به پشتوانه این حمایت برنامه ریزی های بهتری برای ادامه کار داشته باشد.

 

منبع

https://peidaiesh.com/startup/%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%af-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%88%d8%b1%d8%b3-%d9%81%d8%b1%d8%b5%d8%aa-%db%8c%d8%a7-%d8%aa%d9%87%d8%af%db%8c%d8%af%d8%9f/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

استارتاپ ها برای وارد شدن به بازارهای بین المللی باید برخی کار ها را انجام دهنده تا در معرض دید سرمایه گذاران و شتابدهنده های جهانی قرار بگیرند، از جمله این کار ها می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

– حضور در وبنیار ها و رویداد های آنلاین

– حضور موثر در شبکه های اجتماعی و رسانه ها

– داشتن وب سایت به زبان اینگلیسی

– حضور در دایرکتوری ها

–  استفاده از رسانه های خبری

استارتاپ و بازار جهانی

کدام استارتاپ های ایرانی جهانی شده اند؟

 دیوار

دیوار یکی از معروف ترین و بزرگترین استارتاپ های ایرانی موفق می باشد. این استارتاپ به منظور خرید و فروش اقلام و کالاهای نو و همچنین دست دوم ایجاد شده است. درج آگهی در این سایت رایگان است، ولی اخیرا با گذشت زمان و جذب کاربران بیشتر، با پرداخت هزینه میتوانید آگهی خود را در دیوار درج و به بالای لیست فروش منتقل کنید. همچنین میتوانید جهت جلب توجه بیشتر کاربران با درج علامت ستاره در کنار آگهی خود، آن را از نوع عادی به ویژه تبدیل کنید. این سایت در حال حاضر فعالیت بین المللی خود را در کشور افغانستان با عنوان دیوار افغانستان آغاز نموده است. این سایت در حال حاضر در دو شهر هرات و کابل شروع به ارائه خدمات نموده است و در صورت استقبال به دیگر شهرهای این کشور نیز منتقل خواهد شد.

 

 زود شور

این استارتاپ از جمله استارتاپ های ایرانی موفق است که توسط یک زوج جوان راه اندازی گردید. زمینه فعالیت این استارتاپ موفق ایرانی در زمینه خشکشویی البسه می باشد که با درایت و ذکاوت و فرصت شناسی این زوج جوان توانست به کشور عمان راه یابد. عمان کشوری جوان با جمعیتی زیر ۵ میلیون نفر است که ۶۰ درصد آن را مردان تشکیل می دهند. این کشور دارای مردمانی با میانگین سنی زیر ۳۰ و علاقه مند به استفاده از اینترنت و برنامه ها و شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام هستند. با توجه به شرایط فوق، ورود این کسب و کار به کشور عمان، با توجه به نوع لباس مورد استفاد مردمان آن فرصت بسیار خوبی بوده و بسیار پر رونق می باشد.

از آنجایی که این کشور پتانسیل و قابلیت تبدیل شدن به کشوری مانند امارات را دارد، در همین راستا تسهیلاتی از سوی دولت این کشور در اختیار سرمایه گزاران قرار گرفته است و زودشور به عنوان اولین سرویس آنلاین در زمینه خشک شویی، خدمات خود را در این کشور ارائه می دهد. در کشور ما به دلیل مسایل اقتصادی، مردم کمتر تمایل به استفاده از این خدمات را دارند ولی در کشور ثروتمندی مانند عمان، مردم بیشتر در صدد ارتقا سطح کیفیت زندگی خود هستند.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%b4%d8%af%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

کدام یک از استارتاپ های ایرانی به بازار جهانی ورود پیدا کرده اند؟

طبق بررسی های پیدایش در سالهای اخیر شاهد شکل گیری، استارتاپ های ایرانی متعددی بوده ایم. بسیاری از آنها در روند رشد خود، از سرعت خوبی برخوردار بوده و به موفقیتهای چشمگیری دست یافته اند. برخی از این استارتاپ های ایرانی موفق، تنها به توسعه در عرصه کشوری اکتفا نکرده و تا مقیاس جهانی هم پیش رفته اند. بی شک موفقیت این گونه از استارتاپ های ایرانی علاوه بر یافتن ایده های خوب، حاصل دوراندیشی و برنامه ریزی از قبل انجام شده توسط مدیران آنهاست.

در همین راستا امسال اتاق بازرگانی تهران، طی برنامه ای و با اعزام تیمی متشکل از ۱۸ تیم از استارتاپ های ایرانی جهت حضور در نمایشگاه جی تکس دبی، آنها را مورد حمایت و پشتیبانی خود قرار داد.
از جمله استارتاپ های ایرانی موفق میتوان دیوار، دیجی کالا، زود شور، شیپور،  آنتورک ، کافه بازار، بامیلو، آپارات، علی بابا را نام برد که برخی از آنها توانستند در عرصه جهانی نیز وارد شوند. در اینجا به بررسی چند نمونه از استارتاپ های ایرانی موفق که در عرصه جهانی نیز ورود کرده اند می پردازیم.

ایده استارتاپی

استارتاپ ها چگونه می توانند به بازار بین المللی وارد شوند؟

استارتاپ ها برای وارد شدن به بازارهای بین المللی باید برخی کار ها را انجام دهنده تا در معرض دید سرمایه گذاران و شتابدهنده های جهانی قرار بگیرند، از جمله این کار ها می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

– حضور در وبنیار ها و رویداد های آنلاین

– حضور موثر در شبکه های اجتماعی و رسانه ها

– داشتن وب سایت به زبان اینگلیسی

– حضور در دایرکتوری ها

–  استفاده از رسانه های خبری

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%b4%d8%af%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

۱.بررسی ایده و انتخاب آن

خوب است که همیشه به دنبال فرصتها و ایده های مناسب باشید، ولی الزامی هم نیست که صرفا ایده ها و طرح های ناب و جدید را جستجو کنید، چه بسا گاهی یک الگو برداری درست و دقیق از یک استارتاپ موفق و مشابه، بتواند بسیار مفید و کارساز باشد، چرا که مساله مهم توجه به این نکته است که استارتاپ شما تا چه میزان کارآیی دارد. پس دقت و توجه خود را به دنیای اطراف چندین برابر کنید و از توجه به افرادی که مشتریان و بازار هدف شما را تشکیل میدهند و همچنین نیازهایشان غافل نشوید.

 

۲.انجام تحقیقات و بررسی بازار راه اندازی کسب و کار

پس از انتخاب ایده استارتاپ خود و همچنین انتخاب نامی مناسب برای آن، اهداف استارتاپ خود را مشخص و برای آن برنامه ریزی استراتژیک و عملیاتی داشته باشید. برنامه ریزی استراتژیک شامل بیانیه ماموریت، اهداف و استراتژی هایی است که در جهت رسیدن به اهدافتان بکار میبرید. برنامه ریزی عملیاتی نیز شامل تعیین روش ها و رویه ها و استانداردها و همچنین سیاست های کسب و کارتان می باشد. زمان رسیدن به سود دهی را برآورد کنید. معمولا سود دهی بین ۶ تا ۱۲ ماه زمان میبرد.

تامین هزینه

۳.تامین هزینه های استارتاپ

سپس میزان ریسک و همچنین هزینه های استارت آپ خود را تخمین بزنید و برنامه ریزی مالی استارت آپ خود را تهیه کنید. برای شروع کار نیاز به سرمایه اولیه دارید. اگر سرمایه مورد نیاز را در دست ندارید باید از سرمایه گذاران ریسک پذیر و شتابدهنده های مناسب کمک بگیرید. پس از آن میتوانید با ایجاد یک تیم مناسب متشکل از افراد حرفه ای، ایده خود را اجرایی و استارتاپ خود را راه اندازی و عملیاتی کنید. افراد تیم اگر درست انتخاب شوند، در اجرای سریعتر و بهتر استارت آپ شما بسیار موثر خواهد بود.

 

۴. توسعه محصولات و خدمات استارتاپ

برای اینکه استارتاپ شما به جریان بیفتد باید محصول یا خدماتی را ارائه دهید. اگر خودتان در آن مهارتی ندارید می توانید افراد حرفه ای و متخصص را استخدام کنید تا به شما تولید و توسعه محصول یا خدمات کمک کنند. برای توسعه آن حتما باید برنامه و استراتژی هایی را مد نظر قرار بدهید. برای مثال تهیه مواد اولیه، روش ساخت، قیمت گذاری و…  از جمله مواردی هستند که باید پیش بینی شوند. همچنین روی کیفیت محصول با خدماتی که ارائه می دهید متمرکز باشید و آن را اولویت قرار دهید.

 

۵. بازاریابی و استفاده از شبکه های اجتماعی

با رشد تکنولوژی و مرسوم شدن فضای مجازی میان افراد، امروزه استفاده از این فضا برای بازاریابی، بهترین گزینه است. بازاریابی در شبکه های اجتماعی به صورتی که شما محصولات استارتاپ یا خدمات استارتاپ خود را تبلیغ کنید و محتوا های قوی به صورت پست در حوزه کاری استارتاپ خود منتشر کنید، می تواند تاثیر زیادی در دیده شدن استارتاپ شما داشته باشد.متخصصان زیادی در حوزه بازاریابی شبکه های اجتماعی هستند که می توانید از مشاوره های آن ها استفاده کنید.

منبنع:
https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be-%d8%b1%d8%a7-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%85%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%af-%da%a9%d8%b1%d8%af%d8%9f/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

چگونه می توان یک استارت آپ را ایجاد کرد؟

طبق بررسی پیدایش برای شروع راه اندازی و ایجاد یک استارتاپ خوب و موفق، سوالی که در ابتدا باید از خودمان بپرسیم این است که این ایده استارتاپی، چه مشکلی را حل و چه نیازی از جامعه را برآورده می سازد و این مساله تا چه اندازه برای افرادی که درگیر آن هستند مهم است!

 

راه اندازی استارتاپ

 

برای ایجاد یک استارت آپ از کجا شروع کنیم؟

۱.بررسی ایده و انتخاب آن

خوب است که همیشه به دنبال فرصتها و ایده های مناسب باشید، ولی الزامی هم نیست که صرفا ایده ها و طرح های ناب و جدید را جستجو کنید، چه بسا گاهی یک الگو برداری درست و دقیق از یک استارتاپ موفق و مشابه، بتواند بسیار مفید و کارساز باشد، چرا که مساله مهم توجه به این نکته است که استارتاپ شما تا چه میزان کارآیی دارد. پس دقت و توجه خود را به دنیای اطراف چندین برابر کنید و از توجه به افرادی که مشتریان و بازار هدف شما را تشکیل میدهند و همچنین نیازهایشان غافل نشوید.

 

۲.انجام تحقیقات و بررسی بازار راه اندازی کسب و کار

پس از انتخاب ایده استارتاپ خود و همچنین انتخاب نامی مناسب برای آن، اهداف استارتاپ خود را مشخص و برای آن برنامه ریزی استراتژیک و عملیاتی داشته باشید. برنامه ریزی استراتژیک شامل بیانیه ماموریت، اهداف و استراتژی هایی است که در جهت رسیدن به اهدافتان بکار میبرید. برنامه ریزی عملیاتی نیز شامل تعیین روش ها و رویه ها و استانداردها و همچنین سیاست های کسب و کارتان می باشد. زمان رسیدن به سود دهی را برآورد کنید. معمولا سود دهی بین ۶ تا ۱۲ ماه زمان میبرد.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be-%d8%b1%d8%a7-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%85%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%af-%da%a9%d8%b1%d8%af%d8%9f/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

استارتاپ، فرصت خودکفایی در اشتغال است

هدف اصلی از داشتن شغل، کسب درآمد است اما یافتن یک شغل خوب یا استارتاپ مناسب با درآمد مناسب هواره یکی از بزرگ ترین چالش هایی است که در طول زندگی هر فردی برای وی رخ می دهد. گاهی یافتن یک شغل مناسب آن قدر سخت می شود که موجب ناامیدی و افسردگی می گردد. گاهی هم درآمد کسب شده از یک شغل آن قدر پایین است که نیاز به یک شغل دوم به شدت احساس می شود.
در این بین ظهور نوعی از مشاغل تحت عنوان استارتاپ ها (Startup) توجه افراد جویای کار را به خود جلب کرده است. استارتاپ ها هم می توانند به عنوان یک شغل پر درآمد و اصلی مورد استفاده قرار گیرند و هم ممکن است به دید شغل دوم به آن ها نگاه شود.

 

استارتاپ ها چه نوع کسب و کاری هستند؟

در ابتدا بهتر است بدانیم که استارتاپ چیست. استارتاپ ها در واقع نوعی از کسب و کارها هستند که بر پایه تفکرات نو، خلاقیت و کارآفرینی ایجاد شده اند تا روش های جدیدی برای برطرف کردن برخی نیازهایی که راه حل مشخص ندارند ارائه دهند.
اما آیا می توان به استارتاپ به عنوان یک شفل مناسب نگاه کرد؟ آیا آن ها در دسته مشاغل پر درآمد قرار می گیرند؟ آیا می توان با استارتاپ زندگی را گذراند؟
قبل از پاسخ به این سوال باید بدانید که موفقیت استارتاپ مانند تمام مشاغل دیگر تضمین شده نیست و به چیزهای زیادی بستگی دارد. اما نمونه های بسیاری در دنیا و حتی کشور خودمان وجود دارد که نشان می دهد که می توان روی استارتاپ ها به عنوان مشاغل پر درآمد حساب کرد.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7-%d8%b4%d8%ba%d9%84-%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a2%d9%85%d8%af-%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%af-%d9%85%db%8c-%da%a9/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

۱- دیجی کالا

دیجی کالا که اکنون به عنوان بزرگترین شرکت خرده فروشی، در ایران فعالیت می کند، در سال ۲۰۰۶ راه اندازی گردید. امروزه دیجی کالا تبدیل به بزرگترین و پر بازدید ترین سایت فروش محصولات الکترونیکی و دیجیتالی در ایران و همچنین خاورمیانه گردیده است.

این وب سایت در ابتدای کار تنها به نقد و بررسی محصولات و کالاهای دیجیتالی مانند دوربین عکاسی و موبایل و لپ تاپ و غیره می پرداخت. اما کم کم و به مرور زمان به فکر فروش همین محصولات در وبسایت خود افتاد، به طوریکه در حال حاضر شاهد هستیم که تقریباً کالایی نیست که در دیجی کالا موجود نباشد!

دیجی کالا همچنین با ایجاد تسهیلاتی مانند ضمانت تعویض و پس گرفتن تا یک هفته، این اطمینان و آرامش خاطر را به مشتری میدهد که اولا جنسی که می خرد اصل است و ثانیادر صورتیکه از کیفیت کالا راضی نباشد می تواند آنرا به شرکت پس دهد و به جای آن کالای دیگری تحویل و یا مبلغ پرداختی را بازپس بگیرد. در حال حاضر این استارت آپ با ارزشی بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار، بزرگترین استارتاپ موفق ایرانی می باشد.

 

۲- کافه بازار

این استارتاپ بزرگترین بازار ارائه انواع اپلیکیشن، برای گوشی های هوشمند در ایران می باشد. این استارتاپ توانسته است میلیون ها نفر از برنامه نویسان، کاربران و تبلیغ کنندگان اینترنتی را از طریق آپ استور بازار به هم متصل نماید. مخصوصا پس ازایجاد محدودیت دسترسی برای کاربران ایرانی در گوگل پلی، شرکتهایی از جمله آوای همراه هوشمند، توانستند تا حدی خلا بازار را پر کنند.

 

۳- اسنپ

اسنپ نیز به عنوان یکی از استارتاپ های موفق ایرانی، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ توسط یکی از دانشجویان مهندسی برق دانشگاه فردوسی مشهد، به نام شهرام شاهکار، آغاز نمود. این اپلیکیشن موبایل توانست با ارائه خدمات با کیفیت خوب و پشتیبانی مناسب، بهمراه هزینه پایین، کاربران و مشتریان و همچنین رانندگان زیادی که تمایل دارند با تاکسی کار کنند، برای خود جذب نماید.

این اپلیکشن پس از ۳ سال توانست سرمایه چندین میلیون یورویی برای خود جذب کند. اسنپ به عنوان اولین و بزرگترین شرکت اینترنتی درخواست تاکسی، توانست در سال ۱۳۹۵ معادل ۲۰ میلیون یورو از شرکت MTN دریافت کند.در حال حاضر این اپلیکشن صدها هزار کاربر به عنوان راننده و مسافر دارد.

 

۴- آپارات

از زمان آغاز به کار این وبسایت، بیش از ۵ سال میگذرد. آپارات بومی سازی شده سایت یوتیوب، با توجه به فیلتر شدن این سایت در ایران می¬ باشد که توانست جایگزین خوبی برای آن باشد. این سایت پس از تاسیس در سال ۸۰، در سال ۹۳ توانست پس از ایجاد حساب کاربری ریس جمهور در این سایت، رسما به دنیای پخش آنلاین ویدئو، وارد شد. این سایت همچنین از زیر مجموعه های شرکت صبا ایده و مالک سایتهایی از جمله میهن بلاگ و صباویژه، که یک سایت تبلیغات کلیکی است، می باشد.

 

۵- تپسی

تپسی TAP30 ، به عنوان قدرترین رقیب استارتاپ اسنپ، یک اپلیکیشن موبایل هوشمند درخواست تاکسی است، که در حال حاضر در شهرهای تهران، کرج، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد فعال است. تپسی از طریق پنل کاربری و اپلیکشن موبایل، رانندگان و مسافران را به یکدیگر مرتبط می سازد.

 

۶- اسنپ فود

اسنپ فود، نمونه ای از جذابترین استارتاپ های موفق ایرانی می باشد. ایده این اپلیکیشن، سفارش غذا به صورت آنلاین و تحویل غذا در کمترین زمان ممکن به همه نقاط تهران می باشد.

این اپلیکیشن بر اساس موقعیت جغرافیایی، تمامی رستوران های اطراف شما که با آن طرف قرارداد هستند، به شما نشان می دهد و شما میتوانید غذای دلخواه خود را از رستوران مورد نظر خود سفارش داده و به صورت آنلاین پرداخت انجام دهید.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%af%d8%9f/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

با استارتاپ های موفق ایرانی چقدر آشنا هستید ؟

طبق بررسی های پیدایش ، استارتاپ، یک همایش، رویداد و یا حتی یک سازمان کوچک در حال رشد و توسعه، نیست. بلکه استارتاپ یک شرکت نو پا و تازه تاسیسی است که با هدف ایجاد مدل کسب و کار تکرار پذیر و مقیاس پذیر بوجود آمده است.

امروزه در همه جای دنیا شاهد رشد و تکامل استارتاپ ها هستیم، ایران هم از این قاعده مستثنا نبوده و در سالهای اخیر استارتاپ های بسیاری در ایران شکل گرفته و با سرعت بالایی و با استفاده از شتاب دهنده های مناسب پیش رفته و تبدیل به برند شده اند، به طوریکه اکنون از ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشند.

بسیاری از استارتاپ های موفق ایرانی که در حال حاضر فعال هستند و برای خود اسم و رسمی دارند، از ایده های ساده شروع کرده اند، و پس از مدتها و با خلاقیت و تلاش و پشتکاری خستگی ناپذیر، توانستند سرنوشت دیگری را برای خود رقم بزنند.از جمله استارتاپ های موفق ایرانی می توان موارد زیر را نام برد:

– دیجی کالا

– دیوار

– شیپور

– مامان پز

– کافه بازار

– اسنپ

– آپارات

– تپسی

-اسنپ فود

– علی بابا

– ایسمینار

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%af%d8%9f/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

طبق تحقیقات پیدایش یک ایده استارتاپ خوب ایده ای است که بتوانیم بر اساس آن مدل کسب و کار ارائه دهیم. تعیین مدل کسب و کار به این معنی است که دقیقا مشخص کنیم، هزینه راه اندازی استارتاپ و نگهداری آن، چگونه و از کجا تامین می شود همچنین درآمدها از کجا و چگونه بدست می آیند.

اگر از ابتدا مشخص نباشد درآمد از چه طریق وچگونه بدست می آید، ایده را ناموفق و شکست خورده بدانید. هرگز به این امید نباشید که ابتدا محصول یا خدمتی را فراهم و کاربران زیادی جذب کنید و پس از آن تازه به مدل درآمدی بیاندیشید یا منتظر بمانید که شرکتی بزرگ، ایده استارتاپ شما را بخرد!

البته این بدان معنی نیست که تعداد بالای کاربر را نادیده بگیریم، برعکس ممکن است در موارد بسیاری، تعداد کاربر بالا بزرگترین عامل موفقیت اکثر استارتاپ ها باشد. ولی حتی در مواردی هم که استارتاپی قرار است محصول یا خدمتی را به صورت رایگان ارائه دهد، باز هم لازم است مدل درآمدی مشخصی داشته باشد. بعنوان مثال استارتاپ دیوار تا زمانی که تعداد کاربران آن کمتر از یک میلیون نفر بود، بیشتر خدماتش را به صورت رایگان ارائه میداد ولی اکنون به تدریج در حال ارائه خدمات به صورت پولی می باشد. با این حساب به جرات میتوان گفت این استارتاپ از ابتدا و برای این تعداد کاربر و کسب درآمد از آنها، برنامه داشته است.

ایده های جذاب استارتاپی

 ویژگی های مهم ایده استارتاپ خوب و جذاب

– تکرار پذیری

یک ویژگی مهم مدل استارتاپ و کسب و کار، تکرار پذیر بودن آن است. این بدان معناست که بتوان آن را بارها و بارها اجرا و از آن کسب درآمد کرد. فرض کنید ایده ای در ذهن دارید و پس لز مدتی آن را عملی سازید و به یک مشتری ارائه دهید. حالا این سوال مطرح است که آیا میتوانید این خدمت یا محصول را به مشتریان دیگر نیز بفروشید یا خیر؟ اگر جواب شما منفی باشد شما یک پروژه دارید و نه یک استارت آپ.

 

– مقیاس پذیری

مقیاس پذیری یک استارتاپ، به این معنی است که با افزایش منابع اولیه و تعداد کاربران، بتوان درآمد را افزایش داد. اگر درآمد یک استارتاپ یا مدل کسب و کار، با منابعی که برای آن هزینه می شود، نسبت معقولی نداشته باشد، آن استارتاپ یا کسب و کار مقیاس پذیر نمی باشد.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%ae%d9%88%d8%a8-%d9%88-%d8%ac%d8%b0%d8%a7%d8%a8-%d8%b4%d8%a7%d9%85%d9%84-%da%86%d9%87-%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87/

  • پیدایش 313