پیدایش، سرمایه گذار استارت آپ شما

  • ۰
  • ۰

طبق تحقیقات پیدایش یک ایده استارتاپ خوب ایده ای است که بتوانیم بر اساس آن مدل کسب و کار ارائه دهیم. تعیین مدل کسب و کار به این معنی است که دقیقا مشخص کنیم، هزینه راه اندازی استارتاپ و نگهداری آن، چگونه و از کجا تامین می شود همچنین درآمدها از کجا و چگونه بدست می آیند.

اگر از ابتدا مشخص نباشد درآمد از چه طریق وچگونه بدست می آید، ایده را ناموفق و شکست خورده بدانید. هرگز به این امید نباشید که ابتدا محصول یا خدمتی را فراهم و کاربران زیادی جذب کنید و پس از آن تازه به مدل درآمدی بیاندیشید یا منتظر بمانید که شرکتی بزرگ، ایده استارتاپ شما را بخرد!

البته این بدان معنی نیست که تعداد بالای کاربر را نادیده بگیریم، برعکس ممکن است در موارد بسیاری، تعداد کاربر بالا بزرگترین عامل موفقیت اکثر استارتاپ ها باشد. ولی حتی در مواردی هم که استارتاپی قرار است محصول یا خدمتی را به صورت رایگان ارائه دهد، باز هم لازم است مدل درآمدی مشخصی داشته باشد. بعنوان مثال استارتاپ دیوار تا زمانی که تعداد کاربران آن کمتر از یک میلیون نفر بود، بیشتر خدماتش را به صورت رایگان ارائه میداد ولی اکنون به تدریج در حال ارائه خدمات به صورت پولی می باشد. با این حساب به جرات میتوان گفت این استارتاپ از ابتدا و برای این تعداد کاربر و کسب درآمد از آنها، برنامه داشته است.

ایده های جذاب استارتاپی

 ویژگی های مهم ایده استارتاپ خوب و جذاب

– تکرار پذیری

یک ویژگی مهم مدل استارتاپ و کسب و کار، تکرار پذیر بودن آن است. این بدان معناست که بتوان آن را بارها و بارها اجرا و از آن کسب درآمد کرد. فرض کنید ایده ای در ذهن دارید و پس لز مدتی آن را عملی سازید و به یک مشتری ارائه دهید. حالا این سوال مطرح است که آیا میتوانید این خدمت یا محصول را به مشتریان دیگر نیز بفروشید یا خیر؟ اگر جواب شما منفی باشد شما یک پروژه دارید و نه یک استارت آپ.

 

– مقیاس پذیری

مقیاس پذیری یک استارتاپ، به این معنی است که با افزایش منابع اولیه و تعداد کاربران، بتوان درآمد را افزایش داد. اگر درآمد یک استارتاپ یا مدل کسب و کار، با منابعی که برای آن هزینه می شود، نسبت معقولی نداشته باشد، آن استارتاپ یا کسب و کار مقیاس پذیر نمی باشد.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%ae%d9%88%d8%a8-%d9%88-%d8%ac%d8%b0%d8%a7%d8%a8-%d8%b4%d8%a7%d9%85%d9%84-%da%86%d9%87-%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87/

  • ۰۱/۰۱/۲۰
  • پیدایش 313

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی