پیدایش، سرمایه گذار استارت آپ شما

۱۵ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انواع استارت آپ

استارتاپ ها به طور کلی دارای انواع مختلفی هستند که ما می خواهیم مهم ترین آن ها را برای شما بیان کنیم تا با دیدی باز و جامع دست به راه اندازی استارتاپ تان بزنید.

• استارت آپ سبک زندگی

این نوع استارتاپ یک نوع استارتاپی می باشد که با زندگی روزمره ما در آمیخته شده باشد. برای مثال یک فرد دست به ارائه ماشین های برقی تفریحی در پارک ها می زند و در ازای آن مبلغی دریافت می کند.

 

• کسب و کارهای کوچک

نوع دیگری از استارتاپ ها کوچک هستند و یک خانوده مالک آن هاست. در این نوع استارتاپ یک نفر برای تامین مخارج خانواده و … خود آن را اداره می کند.

 

• استارتاپ‌ های گسترش‌ پذیر

در این نوع استارتاپ چند ایده جذاب یک ایده ناب را تشکیل می دهنذ و سود دهی و بازدهی بالایی هم دارد که به صورت خوشه های نوآور و خلاق باهم کار می کنند.

 

• استارتاپ ‌های اجتماعی

هدف به وجود آوردن این نوع استارتاپ ها بهتر کردن دنیا برای زندگی افراد می باشد بنابراین می توان گفت این نوع استارتاپ ها تنها برای کسب درامد نیستند و سوددهی بالایی هم ندارند.

مطالعه مقاله آشنایی با شتابدهنده ها پیشنهاد میشود.

 

دسته بندی استارت آپ ها

• خدمات

• فروشگاه

• سلامت

• مالی

• آموزش

• بازاریابی

• گردشگری

• فناوری

• بازی

• صنعت

• ورزش

• سوشال

• حمل و نقل

• مسکن

• اینترنت اشیا

• مدیا

• استخدام

• کشاورزی

• بیمه

• واقعیت افزوده

• بلاکچین

• حقوقی

• غذا

• داده

• روابط عمومی

• نرم افزار سازمانی

 

منبع:

https://peidaiesh.com/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D9%BE/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

طبق بررسی های انجام شده توسط پیدایش، بسیاری از صاحبان ایده، استارتاپ ها و کارآفرینان در سرتاسر دنیا وجود دارند که می گویند: ” ما تازه شروع کرده ایم، پس نیازی به ثبت برند نداریم.” اما آیا این طرز تفکر درست است؟ آیا فقط استارتاپ های بزرگ به برند نیاز دارند؟ پاسخ مسلما خیر است! در ادامه دلیل آن را خواهید فهمید.
Google، Apple و Flipkart هنگامی که شروع به کار کردند، همه شان شرکت های شناخته نشده ای بودند. تنها چیزی که آن ها را از دیگران متمایز می کرد شور و اشتیاق و افق دید صاحبانشان بود. آن ها باید برای جذب سرمایه گذاران مناسب، کارکنان مستعد و همچنین مشتری های زود هنگام تلاش می کردند. به همین دلیل، برای توصیف محصولاتشات از برند استفاده کردند. برند در واقع روش ساده ای برای شناساندن محصول، سرویس ارئه شده و یا کسب و کار است که کمپانی های بزرگ آن را از همان لحظه اول مورد توجه قرار می دهند.
ایجاد یک برند مناسب یک چالش بزرگ برای بسیاری از صاحبان کسب و کار است. چرا که آن ها فواید استراتژیک این کار را به درستی درک نمی کنند و فکر می کنند که برند در یک لوگو و یا طرح گرافیکی خلاصه می شود. اغلب این افراد نمی توانند درک کنند که که ثبت برند می تواند چه تاثیر شگفت انگیزی بر کسب و کار آن ها داشته باشد. از این رو بسیاری از آن ها از این کار صرف نظر می کنند.

 

اما برند یا نام تجاری چیست؟

 

ثبت برند چه تاثیری بر آینده استارتاپ دارد؟

 

مغز انسان دارای سیستمی است که مانند کامپیوتر قطعات جدای مربوط به چیز خاصی را درکنار هم و تحت یک tab مخصوص ذخیره می کند. این tab می تواند به شکل یک نام تجاری، لوگو، آهنگ و یا رایحه باشد که برخورد با آن باعث شروع شناسایی تمامی آن قطعات جدا از هم می گردد. به همین دلیل است که یک بوی خاص خاطرات مشخصی را به یادتان می آورد.
یک برند در واقع یک tab بسیار قدرتمند است. برند مانند یک بارکد است که مغز ما با هر بار اسکن کردن آن، تمام تجربیات و شناخت ما از آن برند را به یاد می آورد. یک برند خوب خاص و در عین حال ساده است. یک برند مناسب باید منحصر به فرد بوده و به راحتی قابل شناسایی باشد. نمونه بارزی از این دست لوگوی شرکت Apple است.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

استارتاپ ویکند

استارتاپ ویکند رویدادی ۵۴ ساعته در آخر هفته می‌باشد که در آن افراد در گروه های مختلف (توسعه دهندگان، مدیران کسب و کارها و …) ایده هایشان را مطرح می‌کنند. در واقع استارت آپ ویکند مکانی برای ارائه ایده هاست. داوران و شرکت های سرمایه گذاری با مشاهده ایده های مختلف تصمیم به قبول یا رد ایده ها می‌گیرند. اولین تاریخچه استارتاپ ویکند startupweekend که به نوعی اولین تاریخچه استارت آپ به شکل امروزی نیز می‌باشد، به سال ۲۰۰۷ در شهر بولدر ایالت کلرادو در آمریکا برمی‌گردد. در آن رویداد ۷۰ سرمایه گذار حضور داشتند.

در ادامه این مقاله، مختصری درباره تاریخچه کارآفرینی در ایران و جهان گفته می‌شود تا در ادامه به سوالاتی مانند چگونه استارتاپ بسازیم پاسخ دهیم.

تاریخچه کارآفرینی

ابتدا لازم است مفهومی به نام مقیاس تولید را شرح دهیم.

تعریف مقیاس تولید

مقیاس تولید در واقع نشان دهنده‌ی خروجی یک واحد-معمولا صنعتی- می‌باشد. واحدهایی که نرخ خروجی بالایی دارند، حجم تولید آنها را با مقیاس تولید بالا می‌دانند.نحوه‌ی تولید در ۴ دسته‌ی زیر قرار می‌گیرد که به اختصار شرح داده خواهند شد:

  • تولید سفارشی: تولید بر اساس سفارش
  • تولید دسته ای: در تولید دسته ای هر کار از بخش های کاری مختلف می گذرد به طوری که کارهای مختلف دارای مسیرهای تولید مختلف می باشند. مشخصه این تولید ساخت تعداد محدودی از محصول در مدت زمان معین است.
  • تولید انبوه: تولید در مقیاس بالا در یک خط تولید
  • تولید پیوسته: مانند تولید مواد شیمیایی و یا تولید سیمان

با شروع قرن ۱۸، کارآفرینان از تولید در مقیاس کوچک در شهرهای کوچک، به سمت تولید انبوه حرکت کردند. در دسترس بودن انرژی و نیروی کار، باعث حرکت به این سمت شد. تقاضای روز افزون محصولات نیازمند سازماندهی مناسب بود و از سویی فضا را برای شروع کسب و کارها فراهم می‌کرد. آمریکا در این دوره نقش برجسته ای ایفا کرد و کارآفرینان مانند اندرو کارنگی، جورج مورگان، جان دی. راکفلر، فرانک کنان و هنری فورد را به وجود آوردند.

 

منبع:

https://dmacourse.com/blog/what-is-startup/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

تعریف استارت آپ

استارت آپ کسب و کاری است که یک نیاز جدید و اساسی را بر طرف کند.

استارت آپ به کسب و کاری می گویند که مقیاس پذیر است. یعنی در آینده افراد بیشتری را همراه خود می کند. اگرچه ممکن است در فواصل طولانی مقیاس پذیر نباشد!

استارت آپ ممکن است ایده ای کپی باشد یا نباشد. ممکن است ایده ای جدید و نو باشد. ممکن است قبلا کسی آن را راه اندازی کرده باشد یا نباشد.

استارت آپ ممکن است کسب و کاری آینده نگر باشد که باعث تحول در بازار می شود.

استارتاپ ممکن است کسب و کاری سنتی باشد که به صورت آنلاین خدماتی را ارائه می دهد. (کشمون – خرید زعفران از کشاورز)

کسب و کاری که احتمالا ریسک بالایی دارد و در شرایطی راه اندازی می شود که همراه با ابهامات زیادی است. منظور از ابهام این است که ممکن است موفق شود یا شکست بخورد. ممکن است با استقبال مردم رو به رو شود یا نشود. ممکن است در تامین هزینه های مالی کم بیاورد، ممکن است در آینده دیگر طرفدار نداشته باشد و مواردی که همیشه باعث تهدید یک کسب و کار می شود.

البته در بسیاری از مواقع قبل از راه اندازی یک استارت آپ این موارد بررسی می شود تا موفق بودن آن به میزان بالایی تایید شود.

مطالعه مقاله ایسمینار پیشنهاد میشود.

تفاوت استارت آپ با کسب و کارهای دیگر :

معمولا همه فکر می کنند استارتاپ ها بر پایه ایده نوآورانه و خلاقانه ای راه اندازی می شوند که در قسمت تعاریف متوجه شدید که همه استارتاپ ها اساسا اینطور نیستند!

معمولا استارتاپ ها به گونه ای هستند که کمتر کسی می تواند از آن کپی کند و در این صورت است که اکثر آن ها کم رقیب یا حتی بی رقیب ظاهر می شوند. اما تمرکز اصلی استارت آپ ها روی صحیح دیده شدن و همچنین بیشتر دیده شدن است. چون قرار است ایده شان برای رفع نیاز افراد زیادی کاربرد داشته باشد.

معمولا استارت آپ ها برای راه اندازی نیاز به سرمایه زیادی دارند و به خاطر همین مورد هم اکثرا استارت آپ ها با حمایت مالی و سرمایه گذار کارشان را شروع می کنند. امروزه شرکت های زیادی با عنوان شتاب دهنده که به راه اندازی کسب و کارهای نوپا و استارت آپ ها کمک می کنند وجود دارند که در ادامه در موردشان بیشتر توضیح می دهم.

یکی از تفاوت های استارت آپ ها با دیگر کسب و کارهای اینترنتی در این است که استارت آپ ها قابلیت مقیاس پذیری دارند. البته همانطور که قبلا گفتم ممکن است مقیاس پذیری در برخی از استارت آپ ها به صورت چشمگیر دیده نشود.

مقیاس پذیری به رشد کسب و کار نسبت به هزینه های آن گفته می شود که این رشد به صورت کاملا نامتناسب است.

 

منبع:

https://hamyareweb.co/what-is-startup/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

سرمایه گذاری در تعریفی تخصصی عبارت است از تبدیل جلوه های مالی به چندین دارایی که برای مدت زمان مشخصی نگهداری می شوند. هدف تمامی سرمایه گذراران توسعه سرمایه های خود و کسب منافع مفید می باشد. در تعریفی ساده تر سرمایه گذاری یعنی گذاشتن منابع مالی بر روی یک کسب و کار برای موفقیت آن در آینده.
این سرمایه حتی می تواند نقدی و غیر نقدی باشد که برای غیر نقدی آن می توانیم نیرو های انسانی را مثال بزنیم. البته حین دانستن سرمایه گذار فکر نکنید سرمایه همان پول است بلکه پول فقط نقدینگی می باشد که همواره قابل تبادل است اما سرمایه دارای مدت زمان و طول عمر زیادی است و در جهت بیشتر شدن دارایی ها استفاده می شود.

مطالعه مقاله سریتامد پیشنهاد میشود.

انواع سرمایه گذاری کدامند؟

سرمایه گذاری بر روی یک کسب و کار دارای انواع مختلفی می باشد که همه آن ها به دو دسته واقعی و مالی تقسیم می شوند. سرمایه گذاری واقعی به معنی فدا کردن یک ارزش در زمان حاضر است که می توانیم به خرید ملک و اپارتمان اشاره کنیم. اما سرمایه گذاری مالی به معنی فدا کردن ارزش حاضر که نتیجه آن به دست آوردن وجه نقد است و می توانیم به اوراق بهادر اشاره کنیم. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر شما مهم ترین انواع سرمایه گذاری را مطرح کرده ایم که عبارت هستند از :

• املاک و مستغلات

مانند خرید خانه، زمین و … برای کسب درآمد یا افزایش سرمایه که نوع این سرمایه گذاری واقعی است.

 

• کالاهای فیزیکی

مانند خرید طلا، جواهرات و … برای کسب درآمد یا افزایش سرمایه که نوع این سرمایه گذاری هم واقعی است.

 

• سهام

مانند بورس، اوراق بهادر و … برای کسب درآمد و افزایش سرمایه که نوع این سرمایه گذاری مالی است و ریسک بالایی هم دارد.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

امروزه با رواج استفاده مردم از اینترنت، بسیاری از استارت آپ ها با راه اندازی کسب و کار اینترنتی به وجود می آیند و توانسته اند از مزایا و امکانات اینترنت در جهت کاهش هزینه ها و افزایش درآمد و سرعت در ارائه کالا یا خدمت استفاده کنند.
در این مقاله با این مورد بیشتر آشنا می شویم که چگونه کسب و کار های اینترنتی، می توانند استارت آپ را راه اندازی وتوسعه دهند و به مزایای کسب و کار های اینترنتی به خصوص کسب و کار اینترنتی رایگان می پردازیم. و به این مطلب اشاره می کنیم برای بهره مندی از این مزایا، باید برای آموزش کسب و کار اینترنتی وقت گذاشت تا بتوان استارت آپ موفقی راه اندازی و توسعه داد.

مطالعه مقاله استارتاپ چیست پیشنهاد می شود.

 

مزایای کسب و کار های اینترنتی برای استارت آپ ها

– کاهش هزینه ها

راه اندازی کسب و کار اینترنتی، هم به نفع دارنده استارتاپ است و هم به نفع مشتری؛ زیرا هر دو با حداقل هزینه ها می توانند به مقصود خود برسند.
اولی می تواند با راه اندازی کسب و کار اینترنتی کسب درآمد داشته باشد و دومی هم می تواند با کمترین هزینه، به خدمت یا کالای مورد نظر خود دست یابد.
برای نمونه مثالی از کسب و کار اینترنتی رایگان می زنیم. بسیاری از مردم این روزها به دنبال کسب اطلاعات و دانش هستند و یا دنبال فروش کالا یا خدمت خود. بستر رایگان اینترنت، فضایی را فراهم کرده است که هر دو بتوانند در اسرع وقت به آنچه می خواهند دست یابند از سوی دیگر کمترین هزینه ممکن را متقبل شوند.
از طریق کسب و کار اینترنتی رایگان، افراد کالا یا خدمت خود را عرصه و افراد دیگری آن را خریداری می کنند. وب سایت های مختلف، که با کمترین هزینه و شاید رایگان بتوان به آن ها دسترسی یافت نمونه هایی از کسب و کار اینترنتی رایگان محسوب می شوند.

 

– سهولت

بسیاری از کسب و کارهایی که در بستر اینترنت شکل گرفته اند تنها با استفاده از آموزش کسب و کار های اینترنتی قابل انجام هستند.
مثلا با استفاده از دانش بهره مندی از شبکه های اجتماعی، بسیاری از استارت آپ ها توانسته اند کالا یا خدمت خود را بدون آنکه هزینه ای صرف حواشی کار خود نمایند به فروش برسانند.
یا با استفاده از بسترهای رایگان مانند اپلیکیشن ها و وب سایت های فروش چون دیوار، شیپور می توانند بسیاری از کسانی که در کار خرید و فروش کالا هستند به این کار اقدام نمایند.
خرید و فروش از طریق این اپلیکیشن ها هم می تواند نوعی از کسب و کار اینترنتی رایگان باشد.

 

– شروع راحت تر

از طرفی راه اندازی کسب و کار اینترنتی، نه تنها می تواند شروع یک استارت آپ را رقم بزند، بلکه موفقیت آن را نیز تضمین نماید. بدون آنکه در ابتدای کار هزینه و سرمایه زیادی بطلبد.
زیرا بیشترین مساله ای که صاحبان استارت آپ دارند، در شروع و ابتدای کار جذب سرمایه است و کسب و کارهای اینترنتی تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرده است.
کسب و کارهای اینترنتی این روزها همان طور که مورد استقبال استارت آپ ها قرار گرفته اند، مورد توجه مشتریان نیز قرار دارند. تهیه کالا یا خدمتی که بتواند با قیمت کمتر و اطمینان بیشتری انجام شود مشتری را نیز ترغیب می کند تا به خرید اینترنتی روی بیاورد.

 

– جذاب برای مشتری

از سوی دیگر کاهش سفر برای خرید کالا یا خدمت خاص، استفاده از امکانات پست برای دسترسی به محصولات مختلف از مبدا تولید آنها جذابیت های دیگری است که کسب و کار های اینترنتی را برای مشتری نیز جذاب تر کرده است.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d9%88-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

• نیازسنجی

اولین مرحله برای شکل گیری و تکامل یک استارت آپ نیاز سنجی می باشد که مهم ترین قسمت راه اندازی یک استارتاپ موفق است. چون تا یک فرد به یک کار مانند خرید لباس به صورت اینترنتی نیاز دارد به سراغ استارتاپی در این خصوص می آید.

 

• ساخت نمونه اولیه از ایده

برای راه اندازه یک استارتاپ باید ایده پردازی کنید و اگر در این بین گیر کنید و نتوانید ایده خوبی پیدا کنید به احتمال زیاد در استارتاپ تان موفق نخواهید شد. بهتر است ایده های مختلف خود را پیش یک متخصص این حوزه بیان کنید.

 

• MVP را به افراد ناشناس نشان دهید

ام وی پی راه حلی برای رفع مشکل های ایده و طرح تان می باشد که به وسیله آن ایراد های کارتان در می آید. بنابراین پس از ساخت نسخه کوچکی از محصول تان آن را به دور و بری هایتان نشان دهید تا از یک زاویه دید دیگر استارتاپ تان را بررسی کنند.

 

• جذب سرمایه گذار

پس از این مراحل اگر منابع مالی کافی برای راه اندازی استارتاپ خود ندارید بهتر است به دنبال سرمایه گذار باشید تا بتوانید به خوبی شروع به راه اندازی استارتاپ خود کنید.

مطالعه مطلب شتاب دهنده استارت آپ پیشنهاد میشود.

 

تفاوت استارت آپ و کسب و کار

• سرعت رشد

ابتدایی ترین تفاوت استارت آپ ها با دیگر کسب و کار ها سرعت رشد شان می باشد. سرعت رشد استارتاپ ها به دلیل ایده های نوآورانه شان بسیار بیشتر از کسب و کارها می باشد.

 

• نحوه تامین سرمایه

از دیگر تفاوت های استارتاپ ها و کسب و کارها می توانیم به نحوه تامین سرمایه اشاره کنیم. استارتاپ ها با سرمایه تامین شده و اصولا زیاد به جلو می روند درحالی که کسب و کارها از طریق وام و قرض سرمایه خود را تامین می کنند.

 

• انگیزه و اهداف تجاری

یکی دیگر از تفاوت های یک استارتاپ با یک کسب و کار انگیزه و اهداف های تجاری شان می باشد. کسب و کار های کوچک ابتدا با سرمایه ای کم شروع به کار می کنند و ماهیت این کار لزوما بهتر کردن نحوه زندگی افراد و دریافت خدمات بهتر نیست. درحالی که استارتاپ ها سعی در رفع یک مشکل یا یک نیاز دارند و پول در ابتدا مسعله اصلی نمی باشد.

 

• میزان خطر ‌پذیری

از دیگر تفاوت های یک استارتاپ با کسب و کار می توانیم به میزان خطر پذیری آن ها اشاره کنیم. چون کسب و کار ها همواره در طول کار خود سعی در دوری کردن از ریسک ها و خطرات دارند درحالی که ریسک و خطر ذات یک استارتاپ می باشد و تا ریسک و خطر نباشد یک استارتاپ تبدیل به بهترین نمی شود.

منبع:

https://peidaiesh.com/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D9%BE/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

وب‌سایت‌ها و منابع اینترنتی مختلفی به تعریف مفهوم استارت آپ و اصول و مبانی مربوط به آن پرداخته‌اند، و تنها با یک جستجوی اینترنتی ساده در برخی از این سایت‌ها می‌توان به تعاریف گوناگون از آن دست یافت. البته ناگفته نماند که اشتباهاتی در این تعریف‌ها نیز وجود دارد که مورد بحث ما در این مطلب نیست. به طور کلی، استارت آپ به پروژه‌هایی گفته می‌شود که در جریان آن، یک ایده خام، به کمک تلاش و کوشش یک گروه به تولید یک محصول می‌انجامد و زمینه برای فروش آن محصول فراهم می‌شود.

مطالعه مطلب ایده چیست پیشنهاد می شود.

در واقع، استارت آپ تمامی مسیر از صفر تا صد را طی می‌کند و تمامی مراحل را به صورت آزمون و خطا و یا یادگیری اصول و مبانی پایه آن انجام می‌دهد. حال ممکن است شروع مفهوم استارت آپ به صورت یک کار علمی خیلی پیچیده مانند یک اختراع سخت در حوزه نرم افزاری باشد، یا یک گروه بازاری تصمیم به تغییر در یک محصول خیلی ساده بگیرند و زمینه ورود آن به بازار به عنوان یک محصول جدید را فراهم کنند.

پس لازم است که دوباره تکرار کنیم، ایده‌های موفق استارت آپی یا استارت آپ های موفق جهانی و استارت آپ های موفق ایرانی لزوماً بر روی کارهای علمی پیچیده کار نمی‌کنند؛ بلکه در تولید یک محصول و در فروش آن به مشتری، موفق‌تر از سایرین هستند.

 

منبع:

https://modireweb.com/what-is-the-startup

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

در قدم بعدی باید بتوان ایده جدید خود را به عرصه عمل درآورد. برنامه ریزی، جذب افراد همکار، برگزاری جلسه ها و نشست هایی با متخصصان و کارشناسان مربوطه و افراد مجرب که تجربه های کافی در این عرصه دارند می تواند گام های بعدی باشد.
ایده های کارآفرینی باید بتواند سرمایه مورد نیاز خود را نیز تامین نماید. برای این کار تنها داشتن ایده جدید یا ایده جالب کافی نیست، باید بتوان سرمایه گذاران را اقناع کرد تا در فرایند تبدیل ایده های کارآفرینی به عمل، در استارت آپ سرمایه گذاری کنند.
در قدم بعدی تبدیل ایده جدید به عمل، باید بتوان بر روی این مطلب تمرکز کرد که محصول نهایی را چطور می توان متناسب با نیازهای بازار عرضه کرد و این همان طور که در قسمت قبل گفته شد مستلزم شناخت مشتری های بالقوه و بالفعل است.
 

 

شتابدهنده ها، هموار کننده مسیر تبدیل ایده به استارتاپ ها

عملی کردن و پیاده سازی ایده، تنهایی و بدون تجربه نمی شود. امروزه مراکز رشد و شتابدهنده هایی ایجاد شده اند که کمک شایانی به کسانی که ایده دارند اما سرمایه و تجربه کافی برای راه اندازی استارتاپ و کسب و کار را ندارند، می کنند. این مراکز چه به صورتی خصوصی و چه دولتی وجود دارند و به حمایت از ایده ها به صورت مشاوره های تخصصی، مکان برای کار، خدمات آزمایشگاهی، بازاریابی، کمک به تولید و ارائه محصول و… می پدازند.
 

 

شبکه های اجتماعی، عرصه مناسب برای باروری ایده های کارآفرینی

ایده خلاقانه در بستر شبکه های اجتماعی می تواند تبدیل به یک استارتاپ نوپا شود. امکاناتی که به صورت رایگان در اختیار افراد و کاربران قرار گرفته است بسیاری از آنها را ترغیب کرده است که ایده خلاقانه یا ایده جالب خود را در این عرصه به عمل تبدیل کنند.
به این صورت که می توان کسب و کارهای آنلاین را مبتنی بر ایده های کارآفرینی و با تمرکز بر ایده خلاقانه در این بستر رایگان که برای اشتراک اطلاعات و دانش و برقراری ارتباط طراحی و توسعه یافته است راه اندازی کرد.
همچنین امکان مدیریت کسب و کار نیز از طریق فعالیت در عرصه های دیجیتالی بسیار فراهم است.
 

 

نکات مهم در تبدیل ایده خلاقانه به کسب و کار

در این مقاله پیدایش سعی شد راجع به این که چقدر ایده های کارآفرینی می توانند در راه اندازی و توسعه یک استارتاپ یا کسب وکار نوپا تاثیر گذار باشند و چطور می توان به ایده خلاقانه رسید صحبت شد و در ادامه به این مطلب پرداخته شد که ایده جالب به تنهایی کافی نیست و عناصر متعددی باید در تبدیل ایده های کارآفرینی به کسب و کار مورد توجه قرار گیرند.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a2%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%86%db%8c/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

تنها ۴ماه، آنها را به کلی از پای درآورده‌است. حدود ۴۶۴ استارتاپ بزرگ و مهم در جهان وجود دارند که این روزها با کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اما ۱۰ استارتاپ ارزشمند در این روزهای کرونایی، کدام هستند؟

استارتاپ بایت دانس(ByteDance)
اولین استارتاپ برتر دنیا : بایت دانس

۱. بایت دانس (ByteDance)

  • ارزش مالی : ۷۵میلیارد دلار

شاید کمی عجیب به نظر بیاید اما ۲استارتاپ با‌ارزش جهان که در رتبه اول و دوم قرار دارند، هر دو چینی هستند. اولین استارتاپ باارزش جهان، بایت دانس است؛ استارتاپی چینی که در حوزه محتوا فعالیت دارد. این شرکت به کمک هوش مصنوعی و الگوریتم‌هایی که در اختیار دارد، کاربران را در فضای مجازی به‌ویژه در فیس‌بوک و اینستاگرام رصد می‌کند و اطلاعاتی را که از آنها به دست می‌آورد، به مشتریان خود می‌فروشد.

استارتاپ دی‌دی چاکسینگ(Didi Chuxing)

دومین استارتاپ برتر دنیا : دی‌دی چاکسینگ

۲. دی‌دی چاکسینگ (Didi Chuxing)

  • ارزش مالی : ۵۶میلیارد دلار

دومین شرکت با‌ارزش در دنیا هم یک شرکت چینی است. چینی‌ها با اینکه درگیر کرونا بوده‌اند و ماه‌هاست که فعالیت اقتصادی چندانی نداشته‌اند، اما برخی از استارتاپ‌های آنها هنوز فعال هستند. دی‌دی چاکسینگ در حقیقت استارتاپی برای حمل‌ونقل و تحویل غذا به شمار می‌آید. این شرکت همچنین ترکیبی از شرکت‌های آمریکایی نظیر اوبر، گرب، لیفت و اولا است. سرمایه‌گذاران بسیاری برای سرمایه گذاری در این شرکت فعالیت دارند.

استارتاپ استرایپ (Stripe)

سومین استارتاپ برتر دنیا : استرایپ

۳. استرایپ (Stripe)

  • ارزش مالی : ۳۵.۲۵ میلیارد دلار

عمده استارتاپ‌ها در آمریکا فعالیت دارند. استرایپ یکی از همان استارتاپ‌های آمریکایی است که امکاناتی برای پرداخت آنلاین در آمریکا فراهم می‌کند. این روزها بسیاری از مردم تمایلی به حضور در بانک یا مراجعه به دستگاه خودپرداز ندارند و تلاش می‌کنند کارهای بانکی خود را به صورت آنلاین انجام دهند. استرایپ این امکان را برای آنها فراهم می‌کند.

 

منبع:

https://shanbemag.com/10-successful-startups-in-the-world/

  • پیدایش 313