پیدایش، سرمایه گذار استارت آپ شما

۱۶ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معنی استارتاپ

معنی استارتاپ چیست؟

امروزه بحثهای مرتبط با موضوعات استارتاپ و کارآفرینی بسیار داغ است و از آنجایی که استارت آپ مفهوم جدیدی است و ممکن است بسیاری از افراد با معنی درست آن آگاهی نداشته باشند، در این مقاله بر آن شدیم به بررسی معنی استارتاپ بپردازیم.

استارتاپ یا استارت آپ برگرفته شده از کلمه انگلیسی startup یا start-up بوده و معادل فارسی شرکت نوپا و تازه تاسیس معنی شده است. برای استارتاپ معانی و تعاریف مختلفی وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره میکنیم:
واژه استارت آپ در دیکشنری وبستر به معنی یک کسب و کار جدید و نوپا است.

با اینکه در تعریف معنی استارتاپ تاکید و الزامی بر اینکه مرتبط با حوزه IT و فن آوری باشند نیست، و لیکن از آنجایی که بیشتر استارتاپ ها و شتابدهنده ها، اخیرا در ارتباط با این حوزه بنا شده اند، لذا در تعریف و معنی استارتاپ گاهی به این نکته اشاره میشود که ترجیحا مرتبط با حوزه IT و فن آوری های جدید باشد. البته این را هم باید بدانیم که هنوز هم استارتاپ هایی وجود دارند که بر پایه تکنولوژی های نوین نبوده و سنتی عمل میکنند.
طبق گفته اریک ریس (نویسنده) استارتاپ به عنوان کسب و کاری شتاب دهنده که برای ارائه کالا یا خدمتی جدید و در شرایطی نسبتا مبهم بوجود آمده است تعریف شده است.

 

تعریف ساده ای از استارت آپ

استارت آپ کسب و کار شتابدهنده ای است که قسمتی از آن معمولا بر پایه فن آوری اطلاعات است. البته اینگونه نیست که هر کسب و کاری که بر پایه فناوری های نوین بنا نهاده شده باشد استارتاپ لحاظ گردد، ولی اغلب استارتاپ ها و شتاب دهنده ها به گونه ای از اینترنت، وب و تکنولوژی های نوین جهت رشد بیشتر و رسیدن به تعداد کاربر بالاتر استفاده می کنند.
امروزه اغلب استارتاپ ها به دنبال مدل تجاری کسب و کاری هستند که هم مقیاس پذیر باشد و هم بتواند مشتریان و کاربران قابل توجهی را برای خود جذب کنند.

 

معنی استارتاپ شامل موارد زیر نیست:

- استارتاپ همایش و یا یک رویداد کارآفرینی نیست.
- لزوما یک اپ موبایل یا وبسایت، استارتاپ نمی باشد.
- همچنین یک شرکت یا کسب و کار کوچک که در حال رشد و درآمد زایی می باشد، استارتاپ نیست.

 

در سایت پیدایش اگر بخواهیم تعریف جامعی برای استارتاپ ارائه دهیم می توان گفت: استارتاپ سازمانی است که با هدف تمرکز بر ایجاد یک طرح کسب و کار قابل تکرار و مقیاس پذیر بوجود امده است.

 

۵ ویژگی استارتاپ باید داشته باشد

در اینجا به چند مورد از ویژگی هایی که هر استارتاپی باید آن ها را داشته باشد اشاره خواهیم داشت؛

۱. داشتن تیم متخصص و جوان

۲. ریسک پذیر بودن

۳. قابلیت تحلیل رقبا

۴. استفاده از اینترنت برای بازاریابی

۵. توانایی خلق ایده و داشتن چشم انداز قوی

 

 

منبع مطلب: 

https://peidaiesh.com/startup/%d9%85%d8%b9%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

استارتاپ ها و کار در منزل اینترنتی

استارتاپ ها معمولا حول ایده جدیدی شکل می گیرند که قرار است نیازی از افراد دیگر را در زمینه ای خاص برطرف نماید.
از آن جا که رفع نیاز باید موفق تر از رقبا صورت گیرد، استارتاپ هایی که به صورت کار در منزل اینترنتی هستند می توانند به انواع روش ها انجام گرفته و در رقابت تنگاتنگ با رقیبان حاضر در بازار برگ برنده ای در دست داشته باشد. برگ برنده استارتاپ ها ممکن است این باشد که بتوانند برای افراد امکان کسب درآمد از اینترنت را فراهم کنند.

 

کار در منزل اینترنتی: بازی برد برد برای هر دو طرف

به گونه ای که این امکان را فراهم کنند که همکاران آنها در تیمی که تشکیل شده است به صورت کار در منزل اینترنتی همکاری داشته باشند که این مساله می تواند به سود هر دو طرف می تواند تمام شود.
داستان استخدام ها این روزها داستان جالبی به نظر نمی رسد و تامین نیازهای افراد داوطلب استخدام گاهی اوقات در توان کسب و کارهای نوپا یا استارتاپ ها نیست. بنابراین به جای استخدام افراد و پرداخت حق بیمه و دیگر حقوق کسانی که استخدام شده اند استارتاپ ها می توانند از کسب و کار اینترنتی در منزل به عنوان گزینه همکاری با افراد تیم استفاده کنند.
در این صورت دیگر لازم نیست هزینه هایی بابت استخدام فیزیکی و حضوری بپردازند یا مبالغی را بابت اجاره محلی که افراد استخدام شده در آن مشغول به فعالیت و کار شوند متقبل گردند.
بنابراین کار در منزل اینترنتی را ترجیح می دهند تا بتوانند ضمن کاهش هزینه های جانبی، از افرادی که علاقه مند به کسب و کار اینترنتی در منزل هستند استفاده نمایند.
افراد علاقه مند به کسب و کار اینترنتی در منزل هم به جای آنکه به فکر فرایندهای گاهی طولانی استخدام بگردند ترجیح می دهند گزینه کسب درآمد از اینترنت را برای گذران زندگی خود انتخاب کنند و آزادی عمل بیشتری داشته باشند.
بنابراین به نوعی کسب و کار اینترنتی در منزل، می تواند بازی برد برد هم برای استارتاپ باشد و هم برای تیمی که قرار است با استارت آپ همکاری های لازم را داشته باشد و این کسب و کار نوپا را در رسیدن به اهداف خود یاری کند.

 

استارتاپ هایی در قالب کار در منزل اینترنتی

از طرفی گاهی اوقات پیش آمده است که استارتاپ کلا به عنوان یک نوع کار در منزل اینترنتی انجام می شود. افرادی که کسب و کار اینترنتی در منزل دارند می توانند کسب درآمد از اینترنت داشته باشند و محصول نهایی استارتاپ را به صورت اینترنتی به فروش برسانند.

 

طیف مشاغل کار در منزل اینترنتی

طیف مشاغلی که می تواند کار منزل اینترنتی مطرح شوند روز به روز در حال افزایش است و افراد علاقه مند زیادی حاضرند این نوع کسب درآمد از اینترنت را جایگزین استخدام در شرکت ها و سازمان های مختلف کنند.
کار در منزل اینترنتی، امکان این را فراهم می کند که با کمترین هزینه های ممکن و فقط از طریق کسب درآمد از اینترنت استارتاپ خود را راه اندازی، توسعه و مدیریت کرد.
کارهایی مانند فروش محصولات خود و دیگران از نوع کار در منزل اینترنتی است و هر فردی بدون توجه به میزان تحصیلات، جنسیت، محل سکونت و یا سن و سال می تواند این کار را داشته باشد و کسب درآمد از اینترنت را تجربه کرده و به نوعی کسب و کار اینترنتی در منزل خود را مدیریت کند.

 

نمونه هایی از کسب و کار اینترنتی در منزل

زن خانه داری که به فروش دست سازه های خود می پردازد می تواند یک نوع کار در منزل اینترنتی به وجود آورد و محصولات و کالاهای خود را به بازار هدف و کسانی که علاقه مند این دست سازه ها هستند عرضه کند و با فروش آنها در وب سایت ها یا شبکه های اجتماعی کسب درآمد از اینترنت و مهارتی که دارد داشته باشد.
هنرمندی که نقاشی می کشد یا تصویرگری کتاب می کند، آشپزی که می تواند غذاهای جدید درست کند تا مربی کودکی که می تواند کودکان را سرگرم کند و به آنها آموزش دهد همه به نوعی می توانند کار در منزل اینترنتی داشته باشند.

 

ملزومات کار در منزل اینترنتی

لازمه داشتن کار در منزل اینترنتی داشتن یک مهارت، تخصص، هنر و … همچنین آشنایی با نحوه کسب درآمد از اینترنت و آشنایی با بسترهایی است که از آن طریق بتوان حاصل مهارت، تخصص و یا هنر خود را به فروش رساند. دراین صورت است که یک کسب و کار اینترنتی در منزل شکل می گیرد.
حتی بخش جذابی که این روزها توجه استارت آپ ها را هم به خود جلب کرده است حوزه آموزش است. بسیاری از استارت آپ ها بر این نکته استوار شده اند که بتوانند مهارت، تخصص و یا هنر خاصی را به صورت بسته های آموزشی، یا آموزش های به صورت زنده از طریق امکانات فراهم شده توسط اینترنت به دیگران آموزش دهند و از این طریق کسب درآمد اینترنتی داشته باشند.

 

منبع مطلب:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%86%d8%b2%d9%84-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

مراحل سرمایه گذاری در شتاب دهنده ها

شتاب دهنده استارتاپ چیست؟ چگونه بر روی استارتاپ سرمایه گذاری می کند؟ آیا استفاده از آن هوشمندانه است؟
سوالات زیادی از این دست درباره شتاب دهنده ها وجود دارد. امروزه، شتاب دهنده ها توجه عده زیادی را به خود جلب کرده اند. آن ها همواره به عنوان صندوق سرمایه گذاری و روش مناسبی برای رشد سریع تر استارتاپ ها ش در نظر گرفته می شوند. شتاب دهنده ها بر مراحل اولیه استارتاپ ها تمرکز می کنند. اما به راستی شتاب دهنده ها چطور کار می کنند؟

 

روند کاری شتاپ دهنده ها برای سرمایه گذاری روی استارتاپ ها:

• در خواست و پذیرفته شدن استارتاپ ها

جلب حمایت شتاب دهنده های شناخته شده برای حمایت از استارتاپی خاص به طور قابل ملاحظه ای سخت و دشوار است. پس از درخواست، تنها ۱ تا ۳ درصد استارتاپ ها به طور معمول پذیرفته می شوند.
در این روند شما وارد فاز شناسایی متقابل با اپراتور شده و چیزهای بیشتری درباره جزییات شتاب دهنده خواهید فهمید. شما تا زمانی که تمامی شرایط را نپذیرفته اید و اقدام به امضای قرارداد نکرده اید مجبور به پذیرش هیچ یک از شرایط نیستیتد. به دلیل شرایط کاری خاصی که برخی از شتاب دهنده ها دارند، در این مرحله، برخی از شتاب دهنده ها حتی بعد از پذیرفته شدن نیز از همکاری با آن ها انصراف می دهند.

 

• دریافت سرمایه از شتاب دهنده ها

یکی از اصلی ترین دلایلی که صاحبان ایده و استارتاپ ها را به دنبال شتاب دهنده ها می کشاند، جذب سرمایه است. از طرف دیگر، ستاب دهنده ها نیز به دنبال بهترین سرمایه گذاری هستند. شتاب دهنده ها عموما پول را در عوض سهام در اختیار استارتاپ ها قرار می دهند.
به خاطر داشته باشید، هنگامی که پیشنهاد صورت گرفته از سمت شتاب دهنده ها در عوض سرمایه گذاری، فقط سهام بخش کوچکی از استارتاپ می باشد بی چون چرا آن را نپذیرید چرا که ممکن است همین بخش کوچک در آینده سرمایه عظیمی را برای شما فراهم آورد.

 

• تمرکز

یکی از بزرگترین مزایای این سیستم، تمرکز بر کارآفرینان است. بر طبق نظرسنجی های به دست آمده، شتاب دهنده ها برای این موضوع یک دوره ۳ تا ۶ ماهه را در نظر می گیرند. این بازه زمانی بسیار پر تنش است و در آن افراد مجبور می شوند که با افزایش میزان تمرکز، کار را به خوبی جلو ببرند. شتاب دهنده باید مطمئن شوند که سرمایه گذاری آن ها بیهوده نبوده و برایشان سود آوری دارد.

 

• آموزش و راهنمایی

آموزش یکی از اصلی ترین بخش های این سیستم است. انتظار برگزاری سمینارها و ورکشاپ های مختلف را داشته باشید! در این سمینار ها تلاش می شود که راه های کسب سرمایه نشان داده شود. این مرحله در واقع جایی است که شتاب دهنده ها به توسعه طرح های خود بر اساس اهدافشان می پردازند. اساس این بخش این است که نقاط ضعف شما را مشخص کرده و به شما می آموزد که چگونه بر آن ها غلبه کنید. این کار ممکن است به صورت آموزش و توسط خود شتاب دهنده صورت گیرد، و یا به شکل معرفی شما به گروه های سرمایه گذاری، که به کار شما علاقه مندند، باشد تا شما را در کسب سرمایه یاری دهند.

 

• امکان ایجاد یک شبکه همکاری

در خلال دوره شتاب بخشی، این امکان برای کارآفرینان فراهم می شود که با سایر همکارانشان و یا حتی دیگر سرمایه گذاران یک شبکه کاری ایجاد نمایند. این ارتباطات می توانند بسیار ارزشمند باشند. به خصوص برای افزایش میزان سرمایه در آینده کاریتان!

 

• روز نسخه آزمایشی (Demo day)

اغلب شتاب دهنده ها میزبان یک روز نسخه آزمایشی هستند. عموما این رویداد در انتهای هر برنامه اتفاق می افتد. این مرحله جایی است که شتاب دهنده ها از تمامی شبکه ها، صندوق سرمایه گذاری و کسانی که بهترین سرمایه گذاری را انجام داده اند دعوت به عمل می آورند تا زیر و بم استارتاپ خود را ببینند و پیشرفت کارشان را بسنجند و به آن ها کمک می کند که ارتباطات لازم را در زمینه کسب و کارشان ایجاد کنند.

 

 

جهت مشاهده ادامه مطلب به بخش مقالات پیدایش مراجعه کنید.

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

گردشگری تهران؛ حلقه مفقوده

با توجه به این که وقتی صحبت از گردشگری به میان می آید، معمولا ذهن افراد به شهرهایی مانند شیراز، اصفهان و مانند آن معطوف می شود گردشگری تهران معمولا حوزه ای مغفول است.
گردشگری در تهران می تواند جذابیت های خاص خود را برای افراد مختلف چه داخلی و چه خارجی داشته باشد.
جاذبه های گردشگری تهران هم به همین ترتیب از دید گردشگران پنهان مانده است. و به تهران به عنوان شهری که به نوعی پایتخت کشور محسوب می شود و از بعد سیاسی و اقتصادی مهم می نگرند.
در حالی که جاذبه های گردشگری در تهران می تواند با استفاده از راه اندازی کسب وکار اینترنتی، وسیله ای برای جذب توریست و گردشگر از سراسر کشور و همین طور از کشورهای دور و نزدیک شود.

 

استارتاپ ها و گردشگری تهران

راه اندازی استارتاپ هایی در قالب کسب و کار اینترنتی که بتوانند به معرفی این جاذبه های گردشگری بپردازند و گردشگری تهران را به فعالیتی جذاب تبدیل کنند می توانند کمک شایانی به گردشگری در تهران کنند.
این استارتاپ ها می توانند با گردآوری اطلاعات پیرامون جاذبه های گردشگری تهران با راه اندازی یک کسب وکار اینترنتی به رونق گردشگری در تهران کمک کنند. علاوه بر این، می توانند از راه های مختلف کسب درآمد کرده و از این کسب وکار اینترنتی بتوانند راهی برای خلق ثروت بیابند.

 

 

راه های کسب درآمد استارت آپ از معرفی جاذبه های گردشگری

راه هایی که یک استارت آپ یا کسب و کار اینترنتی می تواند با استفاده از معرفی جاذبه های گردشگری تهران از آنها کسب درآمد کند متنوع هستند که در اینجا به برخی از این روش ها به صورت خلاصه اشاره می شود:
در توضیح بیشتر این مطلب باید گفت که به عنوان مثال، استارت آپ خاصی می تواند در حوزه گردشگری تهران مشغول فعالیت شود و با تولید محتوا پیرامون جاذبه های گردشگری تهران در قالب یک کسب و کار اینترنتی، به فروش بلیط های اماکن دیدنی بپردازد و یا تورهای گردشگری تهران برگزار کند.
همچنین می تواند با راه اندازی یک سایت گردشگری تهران، امکان خرید کالاها یا خدمات خاص از تهران را برای افراد علاقه مند مهیا سازد.

 

• خدمات مرتبط با ویزا و محل اقامات

معرفی جاذبه های گردشگری تهران می تواند در قالب کسب و کار اینترنتی با همکاری سایت های خارجی، باعث رونق و جذب توریست خارجی شود و استارتاپ در قدم بعدی می تواند محل اقامت و یا مسائل مربوط به صدور ویزا یا مشاوره برای سفر ارزان قیمت یا مواردی از این دست را چاشنی کار نماید و از طریق یک کسب و کار اینترنتی به کسب درآمد از افراد خارجی و گردشگران ساکن در خارج از کشور نماید.

 

• کمک به تولید ملی

ایده معرفی جاذبه های گردشگری همچنین می تواند به تولید ملی هم کمک کند و استارتاپ می تواند در کنار ارائه محتوا و اطلاعاتی پیرامون گردشگری در تهران، کالاها و یا صنایع دستی تولید کشور را هم به توریست داخلی و هم به گردشگر خارجی معرفی و به فروش برساند.
مهمترین نکته ای که در زمینه جذب گردشگر و رونق گردشگری تهران از طریق راه اندازی استارتاپ باید به آن توجه کرد آن است که محتوای تولید شده باید متناسب با گردشگر هدف باشد و بتواند وی را ترغیب نماید تا با میل و اشتیاق بیشتری به سفر به تهران و گردشگری در تهران بیاندیشد و مسیر سفر را برای گردشگر تا آن جا که می تواند، تسهیل بخشد.

 

• جذب توریست علمی

جاذبه های گردشگری تهران فقط به اماکن تاریخی یا تفریحی منحصر نیست بلکه می توان بسیاری از گردشگران را ترغیب کرد تا از امکانات آموزشی و علمی موجود در تهران نیز بهره مند شوند و در این مسیر استارتاپ می تواند با تسهیل پذیرش در دانشگاه ها یا مراکز علمی و پژوهشی مانند کتابخانه ملی یا مرکز اسناد جمهوری اسلامی ایران یا مواردی از این دست توریست علمی را هم به لیست گردشگرانی که گردشگری در تهران را انتخاب کرده اند بیفزاید.

 

• جذب توریست درمانی

از سوی دیگر امکانات درمانی و بهداشتی موجود در تهران می تواند برای بسیاری از گردشگران مخصوصا گردشگران کشور های همسایه جذابیت های خاص خود را داشته باشد.
استارت آپ ها هم می توانند در این حوزه با راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به معرفی جاذبه های گردشگری در حوزه سلامت پرداخته و انجام فرایندهای مرتبط با پذیرش و ترخیص در بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی را برای گردشگران داخلی و توریست های خارجی تسهیل بخشند.

 

• تربیت نیروی تور لیدر و مترجم

از سوی دیگر بسیاری از هتل ها، مراکز اقامتی، تورهای گردشگری نیاز به تورلیدر و مترجم دارند تا بتوانند با گردشگر خارجی که گردشگری در تهران را برگزیده است ارتباط شایسته و مناسبی برقرار کنند. استارتاپ ها حتی می توانند در قالب های مختلف مثلا برگزاری دوره های آنلاین به تربیت تورلیدر و مترجم مورد نیاز این اماکن و نهادها بپردازند تا گردشگر خارجی با راحتی بیشتری به گردشگری در تهران بپردازد.
از سوی دیگر این مورد می تواند کمک شایانی به مراکز فعال در گردشگری تهران کند و خیال آنها را از بابت به روز رسانی افراد و همکارانی که در تیم آنها مشغول فعالیت هستند راحت کند.

 

• برگزاری دوره های ارتباط موثر با گردشگران

برخی از استارتاپ ها هم می توانند از طریق سایت یا همان کسب و کار اینترنتی خود دوره های آنلاین ارتباط موثر با گردشگران را برگزار کنند تا گردشگری تهران برای کسانی که این گزینه را انتخاب کرده اند جذابتر باشد و مراکز گردشگری تهران بتوانند بهترین خدمات و ارتباط را با مشتریان خود داشته باشند.
همان طور که اشاره شد گردشگری تهران می تواند ظرفیت های بسیاری برای استارتاپ ها فراهم کند و ایده های متنوعی وجود دارد که بر اساس آنها استارت آپ ها می توانند فعالیت خود را آغاز کنند. در عین حال استارت آپ ها هم می توانند با اقدامات و خدمات خود، گردشگری تهران را رونق بخشند و گردشگری در تهران را به گزینه بسیار مناسب و جذابی برای گردشگران تبدیل کنند.

 

مطلب برگرفته از سایت  پیدایش می باشد.

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

• راه اندازی کسب و کار جدید چگونه است؟

راه اندازی کسب و کار جدید که می تواند کسب و کار اینترنتی هم شامل آن باشد معمولا دارای این مراحل است:

• کشف و پردازش ایده

در واقع راه اندازی استارت آپ یا یک کسب و کار جدید، راه و روش قابل پیش بینی ندارد که بتوان بر اساس آن، به راه اندازی و مدیریت کسب و کار پرداخت. بلکه بنا به موضوع، بازار هدف و نوع آن می تواند راه اندازی کسب و کار متفاوت باشد.
آنچه مهم است آن است که ایده های کسب و کار جدید به خوبی تعریف شده باشد. حدود آن مشخص باشد و بتوان آن ایده را به مرحله عمل رساند. کسب و کار اینترنتی، یکی از این موارد است که می تواند جزو استارتاپ ها نیز قرار گیرد.

• تحلیل بازار موجود

مرحله بعد راه اندازی کسب و کار در این است شناخت مناسبی از بازار هدف و مشتری نهایی داشته باشید تا بتوانید بر اساس آن و ایده های کسب و کار جدید، بخشی از بازار را آن خود کنید. برای مدیریت کسب و کار به صورت بهینه داشتن اطلاعات و دانش پیرامون بازار هدف، رقبا و مشتریان نهایی امری بسیار حیاتی است.
زیرا راه اندازی استارت آپ، منوط به این است بدانیم هدف نهایی ما را چه کسانی تشکیل می دهند، قبلا چه کسانی در آن حوزه مدیریت کسب و کار را به عهده داشتند، توقعات و انتظارت مشتریان بالقوه و بالفعل در چه حد و میزانی است و اطلاعاتی از این دست که به راه اندازی کسب و کار به صورت موفق بسیار کمک می کند.

• تشکیل تیم فعال در کسب و کار جدید

افرادی که بتوانند در تمام مراحل راه اندازی استارتاپ و مدیریت کسب و کار به شما کمک کنند باید جذب شوند، مدیریت شوند و از همکاری آنها استفاده بهینه کرد.
کسب و کار اینترنتی یا جدید شما بسیار متکی بر عملکرد افراد درگیر در آن است. به گونه ای که هرچه در انتخاب این افراد دقت به عمل آید و بتوان اشخاص متناسب با نوع کسب و کار اینترنتی یا جدید را گرد هم آورد و آنها را مدیریت کرد احتمالا کسب و کار جدید یا استارت آپ شما با موفقیت بیشتری راه اندازی و توسعه می یابد.
این مرحله در تمامی فازهای راه اندازی کسب و کار و مدیریت آن، بسیار اساسی و مهم است. زیرا در نهایت این عوامل انسانی هستند که می توانند ایده های کسب و کار جدید را پردازش و به منصه ظهور درآورند.

• تامین بودجه برای راه اندازی کسب و کار جدید

مرحله بسیار مهم دیگر جذب سرمایه گذار برای راه اندازی استارت آپ است. مزیت کسب و کارهای اینترنتی آن است که نیاز به سرمایه کمتری دارند. بنابراین اگر در ابتدای مسیر نمی توانید سرمایه قابل ملاحظه ای جذب کنید، کسب و کارهای اینترنتی انتخاب مناسبی برای شروع هستند.
زیرا بسیاری از مولفه های کسب و کار اینترنتی یا جدید شما می تواند با هزینه های کمتر و بازدهی بالاتری در قبال هزینه صرف شده؛ تامین شوند.
از طرف دیگر اگر مشکلی با تامین سرمایه ندارید، باز هم می توانید برای توسعه سریع تر و ارتباط با مشتریان روی کسب و کارهای اینترنتی حساب کنید.

• جلب همکاری دیگران

از دیگر مواردی که در هنگام راه اندازی کسب و کار جدید باید به آن توجه ویژه داشته باشید جلب همکاری دیگران است.
آنها می توانند سرمایه گذارانی باشد که با سرمایه گذاری بر استارتاپ شما، سرعت و دامنه پیشرفت و توسعه آن را تسهیل کنند.
یا می توانند افرادی باشند که با همکاری با اعضای تیم شما، روند رسیدن از ایده های کسب و کار جدید به مرحله درآمدزایی را کوتاه تر نمایند.
بنابراین باید توجه داشته باشید که در راه اندازی کسب و کار جدید به مقوله های متعددی باید بیاندیشید و برای هر کدام راهکار خاص خود را در نظر داشته باشید.

 

مطلب برگرفته از بخش مقالات سایت پیدایش می باشد.

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

آیا با تبلیغات اینترنتی آشنایی دارید؟

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که هنوز فکر می کنید تبلیغات حتما باید از طریق رسانه های عمومی مانند تلویزیون، رادیو یا روزنامه و نشریات چاپی یا نهایت بیلبوردهای شهری انجام شود؟
اگر چنین است به نظر می رسد توان بالقوه دیگری را نادیده گرفته اید که می تواند تاثیر بسزایی بر کسب و کار شما به عنوان استارت آپ های ایرانی داشته باشد.
این روزها اگر دقت کنید اکثر مردم حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی دارند، برای یافتن اطلاعات و حل مسائل خود به اینترنت رجوع می کنند و ارتباطات خود را در قالب پیام رسان هایی مانند تلگرام و واتس آپ و مانند آن انجام می دهند.
پس اگر هنوز به بازاریابی اینترنتی برای رشد و توسعه استارت آپ خود نیاندیشیده اید بسیار در اشتباه به سر می برید. به نظر می رسد هر چه زودتر باید بازاریابی دیجیتال را آغاز کنید و از مزایای استفاده از بازاریابی اینترنتی برای رشد و توسعه استارت آپ های ایرانی که در حال رشد و توسعه هستند غافل نشوید.

 

تبلیغات اینترنتی چرا و چگونه؟

تبلیغات اینترنتی و بازاریابی اینترنتی، این روزها مورد توجه بسیاری از کسب و کار های نوپا و باسابقه قرار گرفته است به صورتی که بخشی از بودجه تبلیغات به بازاریابی دیجیتال و رشته های زیر مجموعه آن اختصاص یافته است. اما چطور می توان حداکثر استفاده را از تبلیغات اینترنتی داشت و چرا باید به آن توجه کرد و چگونه باید تبلیغات اینترنتی را انجام داد تا حداکثر استفاده از بازاریابی اینترنتی و بازاریابی دیجیتال انجام پذیرد.

 

• هزینه های پایین تر و بازدهی بالاتر

این دلیل مهمی است که باعث شده است تبلیغات اینترنتی این روزها مورد توجه استارت آپ های ایرانی قرار بگیرد. شما به شخصه هم می توانید با کمترین هزینه هایی که متصور هستید بازاریابی دیجیتال را انجام دهید به شرط آنکه با کیفیت و چگونگی آن آشنایی داشته باشید.
همچنین تبلیغات اینترنتی و بازاریابی اینترنتی هم علاوه بر این که باعث کاهش هزینه ها شده است به دلیل گستره تاثیرگذاری شان بازدهی بالاتری از خود نشان داده اند و اگر دقت کرده باشید می بینید برندهای بزرگ هم برای تبلیغات اینترنتی هزینه های مناسبی در نظر گرفته اند و به آن، به عنوان گزینه بسیار مهمی در مبحث تبلیغات کالای خود نگاه می کنند.

 

• دسترسی بهتر به مشتریان هدف

با تبلیغات اینترنتی می توان مطمئن شد که استارت آپ های ایرانی می توانند به بازار هدف خود به صورت ویژه دسترسی داشته باشند و ضمن آنکه با بازاریابی دیجیتال، می توان مشتری بالقوه خود را هدف قرار داد، می توان او را بیشتر تحت تاثیر قرار داد تا در سایه این اثربخشی، خرید خود را انجام دهد.

 

• دسترسی به بازخوردهای مشتریان

با بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی اینترنتی می توان از بازخوردهای مشتری برای بهبود کالا یا خدمتی که تبلیغات اینترنتی، وظیفه بازاریابی آن را به عهده گرفته است استفاده کرد. این بازخوردها در تمامی مراحلی که استارت آپ های ایرانی باید آن ها را طی کنند می تواند سودمند و مطلوب واقع شود.
این بازخوردها کمک بزرگی به اهداف استارت آپ ها در جهت جلب رضایت مشتریان بازار هدف خود می کند و امکان بهبود روند در نظر گرفته شده را منطبق بر خواسته ها و نیازهای مشتریان محقق می سازد.

 

بازاریابی اینترنتی مناسب چه استارتاپ هایی است؟

این روزها بسیاری از استارتاپ های ایرانی به دنبال تبلیغات برای آگاهی رسانی برند خود و تضمین فروش محصول یا کالا یا خدمت خود هستند. اما واقعا یک استارتاپ باید از چه نوع تبلیغاتی بهره مند شود تا بتواند به اهداف خود در راه اندازی، توسعه و مدیریت استارتاپ برسد.
تبلیغات اینترنتی تقریبا می توان گفت برای بسیاری از استارتاپ های ایرانی مخصوصا آنهایی که محصولات یا خدمات آنلاین در اختیار مشتریان قرار می دهند مناسب است و می تواند گزینه مناسبی برای این باشد که مشتریان از وجود خدمات استارتاپ آگاه شوند و مراحل بعدی در آگاهی رسانی برند یا برندسازی و فروش طی شود.

 

وضعیت کنونی بازاریابی دیجیتال برای استارت آپ های ایرانی

بازاریابی دیجیتال امروزه توانسته است جای مناسبی بین گزینه های مختلف تبلیغات باز کند. مخصوصا با استقبال کاربران ایرانی از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و پیام رسان هایی مانند تلگرام یا واتس آپ، تبلیغات اینترنتی از طریق این گزینه ها که می تواند شبکه اجتماعی یا پیام رسان باشد در حال انجام است و توانسته است در بسیاری از موارد اثربخشی و بهره وری خود را داشته باشد.
در بسیاری از موارد، برندها تبلیغات خود را به اینفلوئنسرها که افرادی شناخته شده در شبکه اجتماعی هستند می سپارند و یا در کانال های پرمخاطب تبلیغ خود را انجام می دهند.

 

منبع مطلب

https://peidaiesh.com/startup/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

چگونه می توان با راه اندازی کسب و کار اینترنتی شروع استارتاپ را رقم زد؟

• در قدم اول راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید ایده خلاقانه، جدید و جذابی داشته باشید که بتواند به نیازهای بازار به نحو شایسته ای پاسخ دهد و مشکل و مساله ای از مسائل مشتریان بازار هدف را مرتفع سازد.
• پس از این مرحله باید به دنبال یک بستر مناسب و یا چندین بستر مناسب آنلاین برای راه اندازی کسب و کار خانگی پردرآمد خود که قرار استارت آپ شما را رقم بزند باشید.
پس اگر به جای آنکه قصد دارید انرژی خود را صرف اقناع کارفرما برای یافتن شغل و استخدام صرف کنید، روی راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود فعالیت داشته باشید زمان و انرژی و بودجه مناسبی برای این کار اختصاص دهید تا با فوت و فن کسب و کار خانگی پردرآمد به صورت اینترنتی آشنا شوید.
• می توانید از کسانی هم که در حوزه مشابه شما به دنبال یافتن شغل هستند استفاده کنید و از آنها بخواهید به کسب و کار اینترنتی شما بپیوندند و بدین گونه با همکاری یک تیم توانمند، استارت کار را بزنید و استارتاپ خود را اگر مایل بودید در قالب یک کسب و کار خانگی پردرآمد راه اندازی کنید.
• برای راه اندازی کسب و کار خانگی خود در قالب اینترنت، از آموزش کسب و کار اینترنتی غفلت نکنید و به تجارب کسانی که قبل از شما وارد این حوزه شده اند توجه ویژه داشته باشید تا بتوانید با مطالعه و بررسی تجربه های پیشینیان راه ها و روش های درست تر را با سرعت بهتری بیابید و بر روی آنها متمرکز شوید. در این صورت است که می توانید برای خود کسب و کار خانگی پردرآمد ی داشته باشید و از مزایای کسب و کار خانگی بهره مند شوید.

 

استفاده از مزیت های کسب و کار اینترنتی برای بهبود استارت آپ

در همه مراحل می توانید از مزیت های کسب و کار های اینترنتی و دریافت بازخورد از مشتریان استفاده کنید.
به گونه ای که هم می توانید با مراجع به جوامع آنلاین جایی که مشتریان بالقوه شما حضور دارند حتی برای یافتن ایده هم بهره بگیرید و کشف کنید که مشتریان بالقوه بازار هدف کالا یا خدمات شما هم اکنون بیشتر به چه چیزی نیاز دارند.
این گرفتن بازخورد می تواند در تمام مراحل به کمک استارت آپ و مدیریت و تیم دست اندرکار آن بیاید و در کسب نتیجه مطلوب تر استارت آپ و آینده کاری وی را کمک کند تا به سمت بهبود و پیشرفت حرکت کند و دقیقا منطبق بر خواست ها و نیازهای در حال تغییر مشتریان هدف باشد.

 

کسب و کار خانگی پردرآمد به جای یافتن شغل

همان طور که در این مقاله پیدایش خواندید بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای شغل از ساعت ۹ تا ۵ صبح، ایده های خلاقانه خود را به عرصه عمل تبدیل کرده و از طریق راه اندازی کسب و کار های اینترنتی، کسب درآمد کنند. برخی از آنها کسب وکارهای خانگی پردرآمد و آینده داری را راه اندازی می کنند و سعی می کنند حتی آنها را تبدیل به استارت آپ نمایند و از افراد دیگر هم بخواهند با آنها همکاری داشته باشند.
در این مورد اینترنت بستر ایجاد شغل یا همان کسب وکار خانگی می شود و افراد حتی از طریق اینترنت می توانند با همکاران خود که ممکن است در نقاط مختلف کشور پراکنده باشند ارتباط برقرار کنند و همچنین دامنه مشتریان خود را به سطح کل کشور ارتقا دهند.
امروزه بسیاری از مشاغل تمایل دارند که این نوع کسب درآمد را تجربه کنند. پس به نظر می رسد رقابت بین این مشاغل هم ممکن است بیشتر شود.
هر استارت آپ و کسب و کار خانگی که بخواهد وارد بازار شده و با توجه به کاهش هزینه ها به صورت قابل ملاحظه و تمایل افراد برای ورود به این نوع بازار، رقابت ها که شدیدتر شود باید چاشنی های مختلفی به کار افزود تا بتوان کسب و کار خانگی پردرآمد و رو به رشدی داشت.

 

 

منبع 

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c/

 

 

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

• کسب و کار اینترنتی و استارت آپ ها

استارت آپ ها می توانند به چند طریق با کار اینترنتی پیوند بخورند و این مساله برای آنها اهمیت خاصی داشته باشد. در یکی از موارد آن است که استارت آپ بخشی از فعالیت خود را به کارهای اینترنتی اختصاص دهد تا بتواند سریع تر و با بازدهی بهتری کسب و کار خود را رونق داده و از راه اندازی آن سود و منفعت لازم را ببرد.
از طرف دیگر استارت آپ ها می توانند اساسا کسب کار اینترنتی راه اندازی کنند و خود استارت آپ مبتنی بر یک کسب کار اینترنتی بنا نهاده شود.
امروزه هر دوی این گزینه ها به وقوع پیوسته است. به گونه ای که بسیاری از استارت آپ ها با توجه به اهمیت کارهای اینترنتی، آن را به عنوان بخش درآمد زای خود در نظر گرفته اند و انرژی و وقت خود را در بخشی از فعالیت ها و خدماتشان به کارهای اینترنتی اختصاص داده اند.
اما سوالی که پیش می آید آن است که مگر کسب کار اینترنتی چه مزایایی دارد که استارت آپ ها باید از آن غافل نشوند و بخشی یا همه بودجه و یا انرژی خود را به آن اختصاص دهند. در این جا برخی از مزایای کارهای اینترنتی آورده شده است که می تواند موجب موفقیت کسب و کار اینترنتی هم شود.

مزایای کسب و کار اینترنتی

مزایای کسب کار اینترنتی می تواند شامل موارد متعددی شود که خود باعث موفقیت و رشد و پیشرفت استارتاپ در هر کدام از مراحل زیستی آن می شود. در اینجا به مواردی که تاثیر بسزایی در رشد و توسعه استارت آپ دارد و به نوعی می تواند موفقیت استارتاپ را به عنوان نوعی از کارهای اینترنتی تضمین نماید آورده شده است:

• کسب کار اینترنتی؛ شناخت بازار کسب و کار

از طرف دیگر با کارهای اینترنتی استارت آپ ها می توانند بهتر بازار هدف و رقبای خود را شناسایی و آن ها را تحلیل کنند و از نقاط ضعف و قوت بازار اطلاع حاصل کرده و با مطالعه دقیق و جستجوی مداوم به شکاف های موجود در بازار هدف پی برده و در پی رفع مشکلات بازار خود برآیند.
بدین گونه استارت آپ می تواند بازار خود را به خوبی شناسایی کند و با نوآوری و خلاقیت بخشی از این بازار را از آن خود کند.
از سوی دیگر کار اینترنتی امکان بهره مندی استارت آپ از تخصص و مهارت کسانی که کارهای اینترنتی را به عنوان منبع درآمد خود انتخاب کرده اند و به آن، به چشم یک کسب و کار دائمی نگاه می کنند فراهم کرده است.

• کسب کار اینترنتی؛ تسهیل بخش شناخت مشتری

از سوی دیگر کار اینترنتی امکان شناخت دقیق تر و صحیح تر مشتری را برای استارتاپ فراهم می کند که گام بسیار بلندی در راستای شناخت نیازها و خواسته های مشتری است. به صورتی که بر اساس این شناخت، می توان برنامه ریزی های درستی در جهت ایجاد و رونق کسب و کار جدید که به نوعی کسب کار اینترنتی نیز هست انجام داد.
با اطلاعات و تحلیل آن ها و دسترسی به داده های ارزشمند از مشتریان می توان محصول نهایی استارتاپ را به نوعی طراحی و تولید کرد که بتواند بیشترین رضایت مشتریان هدف را کسب کرده و در رسیدن به هدف استارتاپ یاری رسان خوبی باشد.

منبع مطلب از پیدایش

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

بازار کار برای استارتاپ ها معمولا چگونه است؟

این سوالی است که بسیاری از افراد هنگام راه اندازی استارتاپ به ذهنشان خطور می کند و به دنبال پاسخ برای آن هستند. اما پاسخ به این سوال، آن قدرها آسان نیست و موفقیت در استارتاپ و داشتن بازار کار بستگی به عوامل زیادی دارد.
بسیاری از افراد می پرسند آیا زحمتی که متحمل می شوند تا استارتاپ خاصی را راه اندازی کنند و آن را توسعه دهند، در آینده با سود مورد انتظار جبران خواهد شد؟ وضعیت استخدام در استار آپ ها چگونه است؟ آینده کسب و کار استارتاپی چگونه پیش می رود و مواردی از این دست. در این مقاله پیدایش به این مسائل می پردازیم که یکی از مهمترین دغدغه های هر فردی است که به راه اندازی و توسعه کسب و کار جدید یا استارتاپ فکر می کند.

بازار کار استارتاپ

برای آن که نگرش و چشم انداز مناسبی از بازار کسب و کار خود داشته باشید باید به نکات مهمی توجه کنید:

• تحقیق در مورد بازار کار

ابتدایی ترین نکته این است که اطلاعات کافی راجع به بازار خود داشته باشید. این اطلاعات می تواند از طریق صحبت با کسانی که قبلا وارد حوزه کاری مدنظر شما شده اند باشد. یا می تواند به صورت تحقیق میدانی و مشاهدات فرد انجام شود.
پس اولین کاری که هر استارتاپ باید انجام دهد، تحقیق در مورد بازار کار است. وقت مناسبی برای این قسمت از کار اختصاص دهید و آن را به دقت و با پیگیری دقیق انجام دهید.

• بررسی عوامل موفقیت و شکست در بازار کار

در کنار تحقیق بازار هدف، باید به این مساله توجه داشته باشید که عوامل موفقیت و شکست را مثلا در بازار تهران بررسی کنید. حتی مشخص نمایید بازار هدف شما را چه کسانی با چه زمینه هایی تشکیل می دهند و به عوامل شکست در استارتاپ ها دقت ویژه ای داشته باشید.

معمولا طبق بررسی های انجام شده عوامل شکست در بازار استارتاپ ها این عوامل بوده اند:

• عدم نیاز بازار
• مشکلات مالی و جذب سرمایه
• ترکیب اشتباه تیم همکاران
• عدم توانایی رقابت با رقبای بازار هدف
• عدم استفاده از فرصت های بازاریابی جدید
• عدم توجه به بازخوردهای مشتریان
• عدم توجه به زمان بندی ارائه کالاها یا خدمات
• نداشتن مزیت رقابتی

به همین ترتیب، اگر استارتاپ ها به این نکات و عوامل موفقیت و شکست توجه ویژه داشته باشند و برای هر کدام از آنها برنامه های واضح و مشخصی داشته باشند، می توانند امیدوار باشند که کسب و کار درستی را انتخاب کرده و بازار کار مناسبی در اختیار خواهند داشت.

• کسب چشم انداز روشن از بازار کار

همچنین استارتاپ ها باید چشم انداز درست و واضحی از بازار خود داشته باشند. بنابراین صرف داشتن ایده، نمی توان وارد بازارهای خاصی مانند بازار کار تهران شد. زیرا این بازار بسیار رقابتی تر و پیچیده تر از بازارهای دیگر است. همچنین به آینده کسب و کار خود توجه کنید و به نوعی آینده نگری را نیز مد نظر قرار دهید.

• وضعیت و انتظارات از استخدام تیم همکار

مشخص کنید که چه توقعات و انتظاراتی از استخدام تیم همکار دارید. امروزه بسیاری از استخدام ها در استارتاپ ها انجام می شود و افراد بسیاری در قالب استارتاپ مشغول کسب و کار خود هستند. کسانی که استارتاپ ها را راه اندازی می کنند، باید معیارهای استخدام این نوع افراد را مشخص و سعی کنند تیمی را در اختیار بگیرند که آنها را برای رسیدن به هدف آماده کند.

• توانایی رقابت در بازار

رقابت در برخی از بازارها همان طور که گفته شد، سخت تر و نیاز به تلاش بیشتری دارد. مانند بازار تهران که دارای رقبای جدی تری در حوزه های مختلف کسب و کار است. بنابراین این توجه و تمرکز باید بیشتر و افزونتر باشد. در این مسیر باید مطمئن شد می توان از پس رقابت با افراد شایسته برآمد.

• داشتن ایده روشن و واضح

برنامه رسیدن از مرحله ایده به عمل، نیز تا آن جا که امکان دارد باید واضح و روشن باشد. هر چه برنامه مسیری که طراحی شده است واضح تر باشد، احتمالا موفقیت استارتاپ بیشتر است. البته باید توجه داشت استارتاپ ها باید انعطاف پذیری نیز داشته باشند و بسته به شرایط و اقتضائاتی که برایشان پیش می آید در برنامه خود تغییراتی ایجاد نمایند.

 

منبع 

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b1/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

چگونه یک استارت آپ ایرانی را راه اندازی کنیم؟

راه اندازی استارت آپ ایرانی موفق مراحلی دارد که در ادامه به تشریح مراحل آن خواهیم پرداخت؛

 

۱. پیدا کردن ایده هایی که نیاز جامعه هدف را برطرف کند.

ایده های خود را یادداشت کنید. بررسی کنید و از خود بپرسید آیا پیاده سازی این ایده نیازی از جامعه را برطرف می کند؟ پاسخ به این سوال اگر مثبت بود به سراغ مراحل بعد بروید. در غیر این صورت مجددا روی ایده های خود فکر کنید و چیزی را پیاده کنید که بتواند مشکل یا نیازی را برای مخاطبانش برطرف کند.

 

۲. طراحی مسیر برای ایده خود

مسیری که ایده شما باید طی کند تا پیاده سازی شود را طراحی کنید تا یک طرح کلی از آن داشته باشید.

 

۳. ساخت اولین نمونه و نشان دادن آن به یک جامعه هدف کوچک

بعد از اینکه مسیر خود را تعیین کردید حالا باید آن ها را وارد دنیای واقعی کنید و بسازید و آن را بین تعدادی از افراد مثلا ۱۰۰ نفر عرضه کنید تا نظراتشان را درباره نمونه اولیه بدهند.

 

۴. رفع اشکالات نمونه اولیه

اشکالات و خطاهایی که نمونه اولیه محصول داشت را برطرف و اصلاح کنید.

 

ادامه مطلب راه اندازی استارتاپ را می توانید در سایت پیدایش مشاهده کنید.

 

  • پیدایش 313