پیدایش، سرمایه گذار استارت آپ شما

۲۰ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در دنیای امروزی که پیشرفت نوآوری و تکنولوژی با سرعت نور اتفاق می‌افتد، بازار استارت آپ‌ها بسیار داغ است. افراد خلاق بسیاری دارای ایده‌های کاربردی هستند که در مرحله جذب سرمایه استارت آپ اغلب با چالش روبرو می‌شوند. بسیاری از این افراد هنگام یافتن سرمایه‌گذار با دلسردی و ناامیدی از این کار منصرف می‌شوند و این چنین ایده‌های نوین زیر خاک دفن می‌شوند. در این مقاله به عمده‌ترین و موفق‌ترین راه‌های جذب سرمایه استارت آپ اشاره خواهیم نمود تا بتوانید بدون قبول دردسرهای زیاد بتوانید از ایده‌های خود سودآوری داشته باشید.

بسیاری از بنیان‌گذارهای استارت آپ جهت توسعه کسب‌وکار خود نیاز به سرمایه‌های قابل توجهی دارند تا بتوانند در جهات مناسب و بدون دغدغه مالی افکار خود را پیاده کنند و بتوانند استارت آپ خود را به خوبی مدیریت کنند. اگر با تکنیک‌های درست جذب سرمایه استارت آپ آشنا باشید، به گسترش ایده خود شتاب بخشیده و بدون توجه به موانع مالی به سودآوری و موفقیت دست خواهید یافت. بسیاری از نوآوران جهت شروع ایده خود نیاز به سرمایه مالی دارند ولی در کنار آن نمی‌خواهند بخشی از مالکیت ایده خود را به افراد سرمایه‌گذار ببخشند، برای اینگونه افراد روش‌های خاص جذب سرمایه استارت آپ وجود دارد که در ادامه به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت.

مراحل جذب سرمایه استارت آپ:

  • قدم اول: ارزش‌گذاری ایده‌های اجرایی

بسیاری از صاحبان ایده‌های ناب و جدید در مرحله اول سرمایه‌یابی دچار هیجان بالایی هستند و در نتیجه به نواقص ایده‌های خود توجه نمی‌کنند. بنابراین اینگونه وقتی وارد فاز جذب سرمایه استارت آپ می‌شوند در همان ورود با شکست مواجه می‌شوند زیرا با نقاط قوت و ضعف، هزینه‌ها و سودآوری نهایی ایده خود کاملا آشنایی ندارند و سرمایه‌گذار نمی‌تواند به آن‌ها اعتماد کامل داشته باشد. برای این مرحله بهتر است از مشاوران ارزش‌گذاری ایده‌های نوآور کمک بگیرید تا ایده شما را با توجه به نیازهای بازار و کمبودهای آن بررسی کنند و ارزیابی بیرونی انجام دهند.

 

 

اگر دید معقولانه‌ای داشته باشید، خود نیز می‌توانید از دید سرمایه‌گذار به طرح‌های خود نگاه کنید. سوال بسیار مهم این مرحله که بایستی پاسخ دقیق، کامل و با جزئیاتی برای آن داشته باشید، این است که: چرا سرمایه‌گذار در بین طرح‌های گوناگون باید روی ایده من سرمایه‌گذاری کند؟ ایده من دارای چه ویژگی‌های سودآوری است که ضمن منحصربفرد نمودن، آن را به یک کسب‌وکار آینده‌دار کمک می‌کند؟ اگر جواب معقول و مثبتی برای این دو سوال کلیدی یافتید، پس به سراغ مراحل بعدی ارزش‌گذاری و جذب سرمایه استارت آپ بروید.

 

منبع:

https://maktabkhooneh.org/mag/raise-capital-for-startups/

 

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

از دیرباز، کسب و کار خانگی یکی از گزینه های افرادی بوده است که به دلایلی نمی توانستند و یا نمی خواستند در محیط خارج از منزل مشغول فعالیت شوند. افراد دارای کسب و کار خانگی بیشتر شامل زنان خانه دار و یا افرادی مانند مترجمان یا هنرمندان می شدند. آنها می توانستند از منزل خود کسب و کار خانگی پردرآمد یا شغل با درآمد متوسطی برای خود داشته باشند.

مطالعه مطلب شتابدهنده چیست به تخفیف هات مراجعه کنید.

چرا کسب و کار اینترنتی؟

این روزها که یافتن شغل مناسب برای برخی از افراد سخت شده، و یا مانند گذشته سعی دارند بتوانند شغل و حرفه ای داشته باشند که بدون خارج شدن از منزل کسب و کار خانگی پردرآمد خودشان را داشته باشند کسب و کار اینترنتی بسیار مناسب است.
کسب و کار اینترنتی، امکان ایجاد کسب و کار خانگی پردرآمد را برای این افراد فراهم کرده است. بسیاری از افراد محصولات یا خدمات خود را از طریق اینترنت به فروش می رسانند و به جای آنکه به دنبال شغل بگردند و موقعیت های استخدامی را بررسی کنند و در فرایند طولانی استخدام و کاریابی بیافتند، سعی می کنند با ایجاد کسب و کار اینترنتی، شغل مخصوص به خود را داشته باشند.

کسب و کار خانگی پردرآمد و استارت آپ ها

برخی از این شغل ها و حرفه ها نیز در قالب استارت آپ شکل می گیرند. به گونه ای که کسب و کار خانگی پردرآمد به نوعی استارتاپ محسوب می شود. مخصوصا اگر بتواند با کمک تیمی متشکل از افراد خلاق و فعال اداره شود.
اگر در اطراف خود افرادی را سراغ دارید که کسب و کار خانگی خود را با راه اندازی یک کانال تلگرام یا با اداره یک صفحه اینستاگرام یا با مدیریت یک صفحه وب سایت مشغول فعالیت است او یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرده است.
این افراد توانسته اند در بسیاری از موارد بدون نیاز به امکانات اولیه که در هر کسب و کار سنتی نیاز است، در کسب و کار اینترنتی خود با تکیه بر امکاناتی که اینترنت در اختیار آن ها قرار داده است مخصوصا شبکه های اجتماعی این روزها با این حجم محبوبیت، کسب و کار خانگی پردرآمد خود را راه اندازی، توسعه و مدیریت کنند.
پس احیانا اگر شما هم ایده جالب و خلاقانه ای برای راه اندازی یک استارت آپ جدید در ذهن دارید حتما به این موضوع توجه کنید که از مزیت ها و فواید راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی غافل نشوید و آینده شغل خود را وصل به آینده روشن این نوع کسب و کارها که به نوعی برخی از آنها کسب و کار خانگی هم محسوب می شوند، کنید.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

یک: یافتن خرابکاری و بی دقتی رقبا

آیا می توانید اشتباهات دیگران و فرصت های از دست رفته آن ها را ببینید و از این موقعیت پیش آمده به عنوان یک بازار بالقوه قدرتمند استفاده کنید؟ یکی از مهم ترین ویژگی های استارت آپ موفق این است که نسبت نقاط ضعف رقبا و فرصت های به وجود آمده در بازار هدفشان بسیار هوشمند هستند.

 

دو: تمرکز عمیق بر هدف

صاحبان کسب و کار های موفق برای رسیدن به تمرکز عمیق تمرین می کنند. به طور مثال هرفردی یک مدت زمانی را با توجه به شناختی که از خودش دارد تعیین می کند و اگر موفق شد به صورت متوالی بروی هدفش تمرکز کند و حواسش پرت نشود برای خودش جایزه می خرد و برای دفعه بعدی این زمان را افزایش می دهد تا جایی که کامل بتواند به توجه و تمرکز عمیق به عنوان یک ویژگی فردی برسد.

 

سه: بهره گیری از تجربیات مشتریان

ضرب المثل قدیمی می گوید که “صداها ماندگار ترین هستند”
از آن جایی که اساس کار ما باید برای این باشد که همیشه حق با مشتری است، بنابراین باید به نظرات مشتری هایمان اهمیت ویژه ای قائل شویم و فرصتی را در اختیار آن ها قرار بدهیم تا نظرات خود را با ما در میان بگذارند. شنیدن صدای مشتری از مهترین ویژگی استارتاپ های موفق است.

 

چهار: پایدار و متعهد به رشد

از دیگر ویژگی های استارتاپ های موفق که ممکن است از راه اندازی یک کارخانه بزرگ تا هر کار دیگری متفاوت باشد، این است که دائما باید حرکت رو به جلو و قدرت انطباق پذیری بسیار بالا داشته باشند.

 

پنج: اعتماد و انعطاف پذیری به روش فعلی

بعضی مواقع بهترین راه حل این است که فقط رفتارهای غلط را از خودمان دور کنیم. صاحبان کسب و کار های موفق، خیلی خوب می دانند که چه زمانی باید حرکت رو به جلو را متوقف و از کارهای بازخورد بگیرند.

 

شش: پیگیری مشتری، هدایت بازار

موفق ترین کارآفرینان جلوتر از برنامه ریزی که پیش تر تعیین کرده بودند حرکت می کنند اما همه ما می دانیم که نیازهای مشتری بازار را هدایت می کنند، بنابراین باید با نوآوری و خلاقیت این نیازها را در درون مردم ایجاد کنیم.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%db%8c%da%a9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

ین چارچوب برای کارآفرینان، صاحبان مشاغل، بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها، مدیران محصولات و بازاریابان به خوبی جواب می‌دهد.

چارچوب تحلیل رقبا شامل معیارهای تجاری، تجزیه و تحلیل محصول و بررسی بازاریابی بوده و بخش مربوط به بازاریابی آن کمی عمیق‌تر است. اگر فقط به یک جنبه از این چارچوب علاقه‌مند هستید، می‌توانید از سایر بخش‌ها صرف‌نظر کنید؛ حتی می‌توانید در صورت امکان برخی مراحل را به تیم‌های مرتبط واگذار کنید.

خیلی مهم نیست که چه محصولی می‌فروشید و کسب و کارتان تا چه اندازه گسترده و تثبیت شده است. برای استفاده از این چارچوب، ممکن است شما یک محصول کاملاً شکل گرفته، یک MVP یا حتی فقط ایده داشته باشید. چیزی که مهم است، گذاشتن وقت و تحلیل کامل و جامع رقباست.

 

چطور باید تحلیل رقبا را انجام داد؟

اطلاعات مربوط به رقبا را می‌توان از منابع مختلف پیدا کرد؛ اما در درجه اول بهتر است این اطلاعات را از طریق مشاهده و تحقیقات کتابخانه‌ای به دست آورید.

تحقیق مشاهده‌ای به معنی درک نحوه عملکرد رقبا در بازار است. اطلاعات مشاهده‌ای شامل بازدید از محل‌های خرده‌فروشی رقبا، بازدید و سفارش از وبسایت های آنها و تماس با شماره‌های خدمات مشتری آنها است. شما همچنین می‌توانید جزئیات بازاریابی و فعالیت آنها در شبکه‌های اجتماعی‌شان را بررسی کرده و یا با مشتریان آنها صحبت کنید.

هدف از این کار این است که متوجه شوید رقیبتان چگونه کارهای تولید، بازاریابی و فروش خود را انجام می‌دهد؟

از چه پیام‌ها و کانال‌های بازاریابی استفاده می‌کند؟

هر چند وقت یکبار و کجا تبلیغ می‌کند؟

از چه رده‌بندی قیمتی برای محصولاتش استفاده می‌کند؟

مشتریان چه چیزی را در مورد او دوست دارند یا ندارند؟

مهم‌تر اینکه او کجا کار درست را انجام داده‌اند و کجا فرصتی را یافته‌است که ‌توانسته در آن نقطه، کار را بهتر انجام دهد.

مطالعات کتابخانه‌ای: برای برآورد هزینه‌ها و درآمد رقبا، به گزارش‌های سالانه رقبا دسترسی پیدا کنید و آنها را بخوانید. انتشار اطلاعیه در کانال‌های مرتبط با رقیبانتان را دنبال کنید. برای اینکه از نحوه کار آنها سر در بیاورید، مصاحبه‌های احتمالی که با کارمندان ارشد آنها انجام شده را بخوانید. به بخش “درباره ما” در وبسایت آنها بروید یا از شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای مانند لینکدین استفاده کنید تا ببینید کارمندان آنها چه کسانی هستند. همچنین از تعداد کارمندان و مهارت‌های آنها نیز می‌توانید ایده بگیرید.

هدف از تمام این کارها این است که یک تجزیه و تحلیل دقیق و مبتنی بر واقعیت از رقبا داشته باشید.

رقبا تقریبا چقدر درآمد دارند؟

چقدر برای بازاریابی هزینه می‌کنند؟

سهم آنها از بازار چقدر است؟

همچنین لازم است تجزیه و تحلیل SWOT، یعنی لیست نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدهای رقبا نیز انجام شود.

 

منبع:

https://vinnohub.ir/%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%b1%d9%82%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

گویا زمانه تغییر کرده است و دیگر فرمول های قبلی برای راه اندازی استارتاپ و کسب و کار جدید تنها پاسخگوی نیازهای رو به رشد بازار نیست. به گونه ای که بسیاری از افراد این روزها علاقه مند هستند که کسب و کار اینترنتی داشته باشند.
برخی از صاحبان ایده برای راه اندازی استارتاپ ها هم به دلایل مختلف مایل اند که از مزایای کسب درآمد از اینترنت، حداکثر استفاده را کرده و استارتاپ خود را بر این مبنا راه اندازی کرده اند.
اگر شما هم ایده خلاقانه یا جدیدی برای راه اندازی و مدیریت کسب و کار جدیدی در ذهن دارید این مقاله می تواند به شما کمک کند تا با استفاده از امکانات و ابزارهایی که اینترنت در اختیار همگان قرار داده است با راه اندازی کسب و کار اینترنتی، استفاده تجاری از این امکانات کرده و استارتاپ خود را با هدف کسب درآمد از اینترنت راه اندازی و توسعه دهید.

کسب درآمد از اینترنت چرا و چگونه؟

به راستی چرا باید این گزینه را هم هنگام راه اندازی و مدیریت کسب و کار مورد توجه قرار داد؟ چرا تا این حد کسب درآمد اینترنتی و راه اندازی کسب و کار اینترنتی مهم است؟ سوال جالبی به نظر می رسد.

• کاهش هزینه ها

از آنجایی که این روزها کسب درآمد از طریق روش های سنتی به دلیل تورم بالا، و هزینه های جانبی بسیاری که به کسب و کارها تحمیل می شود مشکل شده است، برخی به این فکر افتاده اند که بخش اعظم هزینه های راه اندازی و مدیریت کسب و کار را حذف کرده و با کسب درآمد از اینترنت و راه اندازی کسب و کار اینترنتی با کاهش هزینه ها استفاده بهینه ای از امکانات در اختیار داشته باشند.
پس کاهش هزینه ها یکی از این دلایل است.

• محدود نبودن به مکان و زمان خاص

کسب و کار اینترنتی، کسب وکاری است که نیازی به مکان خاصی ندارد و می تواند از هر نقطه ای در جهان، و در هر حالتی امکان پذیر باشد.
کسب درآمد از اینترنت، می تواند بسیاری از محدودیت های مکانی، زمانی و دیگر مشخصه هایی که ممکن است مانع رشد و مدیریت کسب و کار شود را بردارد.
مرتفع ساختن بسیاری از ناهمواری ها که بیشتر آنها ناشی از نداشتن سرمایه لازم است از دیگر دلایلی است که کسب و کار اینترنتی این روزها مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

• ایجاد فرصت های جدید

کسب و کار اینترنتی توانسته است برای بسیاری از افرادی که مثلا دچار معلولیت هایی هستند که امکان کمتری برای استخدام یا حضور فیزیکی در محل های کار دارند فرصت های تازه ای خلق کند.
همچنین کسب درآمد از اینترنت گزینه مناسبی برای افرادی است که ترجیح می دهند مدیریت کسب و کار خود را از منزل دنبال کنند.
وجود فرصت های کمتر در شهرهای کوچک تر هم دلیل دیگری است که کسب و کار اینترنتی توانسته است نظر بسیاری از افراد را مخصوصا در این شهرها به خود جلب کند و محدودیت جغرافیایی را تا حدود بسیاری مرتفع سازد.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

۱- تهیه یک لیست استراتژیک از سرمایه گذار های بالقوه و بالفعل

در اولین قدم باید لیستی از افرادی که به صورت بالقوه و بالفعل می توانند در کسب وکار شما مشارکت داشته و سرمایه گذاری کنند تهیه کنید.
این لیست را می توانید با جستجو، پرس وجو از افراد مطلع، استخدام فردی که آشنا با سرمایه گذاران و فرایند جذب سرمایه گذار است و یا تحقیق در بازار کار انجام دهید.
تا آن جا که می توانید با افراد مختلف در این مورد ارتباط برقرار کنید تا از دانسته های آنها استفاده کنید.
مخصوصا کسانی که به تازگی توانسته اند این مسیر را طی کنند و با شرایط کنونی جامعه و راه اندازی استارتاپ آشنایی کافی دارند می توانند منبع اطلاعاتی شما در رابطه با جذب سرمایه گذار باشند.

۲- برقراری ارتباط با سرمایه گذار ها

برقراری ارتباط با سرمایه گذار قدم بعدی است که می تواند در قالب ها و شکل های مختلف انجام شود. می تواند در حاشیه نشست ها و جلسات مرتبط با کسب و کار باشد، یا به صورت استفاده از معرف برای معرفی استارتاپ شما و گرفتن وقت ملاقات انجام شود.
همین طور می تواند با ارسال ایمیل یا پست الکترونیک انجام شود. تماس با وی به شرط داشتن وقت قبلی نیز گزینه مناسبی است.

۳- تشکیل جلسات با افراد سرمایه گذار

قدم بعدی برای جذب سرمایه گذار، ترتیب دادن جلساتی است که در آن بتوان به صورت حضوری و چهره به چهره با فرد مورد نظر و یا نماینده قانونی وی صحبت کرد.
در این جلسه بهتر است گزارشی از فعالیت، چشم انداز و آینده استارت اپ در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد تا وی بتواند تصویر درستی از استارت آپ داشته باشد. در این صورت احتمال موفقیت در جذب سرمایه گذار در استارتاپ بیشتر می شود.

۴- ارائه گزارش از فعالیت ها و خدمات استارت آپ

گام بعدی آن است که در جلسه ای که سرمایه گذاران احتمالی در آن حضور دارند یا به صورت جمعی یا به صورت جلسات تک نفره با سرمایه گذار گزارشی از خدمات و فعالیت های استارت آپ و مراحلی که طی کرده است ارائه شود. در گزارشی که در قسمت قبل هم اشاره شد، باید جزییات استارت اپ، گام های مختلف، مرحله ای که هم اکنون در آن قرار دارد و نقطه ای که طراحی شده است تا به آن برسد همه موارد به صورت شفاف و واضح در قالب ارائه به شکل سخنرانی یا استفاده از پاورپوینت و ابزارهای این چنینی ارائه شود. همچنین مزیت هایی که می تواند نصیب سرمایه گذار شود به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد تا وی به سرمایه گذاری ترغیب شود.

۵- شبکه سازی با سرمایه گذار ها

شبکه سازی با سرمایه گذارها نیز نکته بسیار مهمی است. هر کدام از آنها می توانند معرف شما باشند تا دیگران هم در کسب و کار و استارتاپ شما سرمایه گذاری کنند. داشتن روابط عمومی و قدرت برقراری ارتباط در این زمینه بسیار مهم است.
شبکه ای که حاصل برقراری ارتباط با این افراد است هرچه بزرگتر و غنی تر باشد، امکان جذب سرمایه برای استارتاپ بیشتر می شود.

۶- قانع کردن سرمایه گذار ها برای سرمایه گذاری در استارتاپ

در این مرحله بسیار مهم است که در نتیجه ارتباطاتی که شکل گرفته است بتوان افراد را اقناع کرد که در استارتاپ و کسب و کار شما که نیاز به سرمایه گذار دارد مشارکت کنند. معمولا این نوع افراد، انسان هایی حسابگر و دقیق هستند و تا مطمئن نشوند که منابع مالی خود را در کجا سرمایه گذاری می کنند، وارد کاری نمی شوند. بنابراین قدرت اقناع در این مرحله بسیار مهم است.

۷- حفظ ارتباط با سرمایه گذار ها

هر استارتاپی باید توجه داشته باشد بدون جذب سرمایه گذار در هر مرحله ای از راه اندازی و توسعه در نهایت محکوم به شکست است. مخصوصا وقتی کار استارتاپ گسترده تر می شود، نیاز به سرمایه گذار بیشتر احساس می شود.
در این جا برقراری ارتباط درست با سرمایه گذارها بهترین راه حل است. سرمایه گذاری هنگامی اتفاق می افتد که خوش بینی نسبت به روند و آینده کار استارتاپ در نگرش این افراد به وجود آمده باشد، و شما به خوبی بتوانید مزایای استارت اپ خود را در مقایسه با همتایان آن به آنها انتقال دهید.
هر چه بهتر بتوانید استارتاپ خود را برای آنها تشریح کنید و مزیت رقابتی آن را معرفی نمایید احتمال جذب سرمایه گذار بیشتر می شود.
هر چند در مراحل پیشین توضیح داده شد که چطور سرمایه گذار را پیدا کنیم اما در این قسمت هم به صورت ویژه نکات برجسته را مطرح می کنیم.
سرمایه گذاران را چگونه پیدا کنیم؟

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

مسلما افراد برای راه اندازی یک استارت آپ یا شرکت لحظات مختلفی را تجربه می کنند. از پیدا کردن سرمایه گذار مناسب، استقرار شرکت ، پیدا کردن مشتریان، مدیریت فرهنگ شرکت، انتخاب و تشکیل هیئت مدیره از افراد شایسته و توانمند و … از جمله مهم ترین ویژگی های استارت آپ ها می باشد و نبود هر کدام از آن ها می تواند عاملی برای انحلال شرکت یا شکست استارتاپ باشد.
تمام کسب وکار ها در مسیر رشدشان با این لحظات بسیار سخت و بی ثبات رو به رو می شوند، به گونه ای که انگار بر روی یک ترن هوایی دائما در فراز و نشیب هستند.
جیمز نقره در کتاب “مقیاس فناوری استارت آپ”ویژگی های استارت آپ های موفق را تعریف می کند که ما در اینجا به توضیح چند مورد از آن ها می پردازیم، بدیهی است عدم رعایت هر کدام از آنها می تواند عامل شکست استارتاپ یا انحلال شرکت شما باشد:

 

۱- سعی کنید از محدودیت های خود آگاهی داشته باشید.

بنیان گذاران و سایر افراد کلیدی، گاهی می توانند عامل مهمی در رشد و گسترش استارت آپ باشند، اما گاهی افرادی که برای مرحله خاصی مناسب هستند و ممکن است برای آینده آن موقعیت شغلی مناسب نباشند
در موارد زیادی می بینیم که استارت آپ ها، افراد با تجربه و با رزومه های پر زرق و برق به ارمغان می آورند، اما در نهایت می بینیم آن افراد با توجه به ویژگی های شرکت یا استارت آپ مورد نظر ما خیلی اثربخش نبوده اند! بلکه استارتاپ ما زمینه آموزش و رشد آنان را فراهم آورده است و متاسفانه همین افراد موجب انحلال شرکت می شوند.
همه افراد تمایل دارند کسانی را استخدام کنند که از همان ابتدا رهبران با تجربه و خبره ای هستند اما بهتر است واقع بین باشیم! استخدام افراد خبره با حقوق های دریافتی بسیار پایین برای یک استارت آپ نو پا امکان پذیر نیست. بنابراین بهتر است افرادی را انتخاب کنیم که علارغم تجربه کاری کم، پتانسیل بسیار بالایی برای رشد و پیشرفت خود و سازمان شان دارند.

شکست استارتاپ ها

۲- در جستجوی افراد بی تجربه و با استعداد باشید.

اشتباه بزرگی که اکثر کسب و کارهای نوپا دچار آن می شوند این است که در ابتدای راه با هیجان بسیار زیادی به دنبال افراد با تجربه و خبره می گردند تا نقش های جدید را به آن ها بسپارند.
اما بهتر است شما از ویژگی های استارت آپ های شکست خورده یا انحلال شرکت های دیگر پند بگیرید و پیش از این که تصمیم بگیرید فردی با تجربه پنج ساله از یک سازمان بزرگ یا شرکتی خیلی معروف را استخدام کنید، به دنبال استعداد و هوش افراد باشید.
تجربه نشان می دهد که در واقع بهترین کارمندان، کارآموزان ما بوده اند. کارآموزان با استعدادی و با اعتماد بنفسی که توسط خود سازمان ها آموزش داده بشوند، با مرور زمان بر مبنای شایستگی هایشان می توانند مدیران لایق، ارزشمند و دلسوزی برای سازمان ما بشوند.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d9%85%d9%87%d9%85%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%b4%da%a9%d8%b3%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

۱- ساخت یک پروفایل مناسب برای سرمایه گذار استارتاپ

یک پروفایل مناسب یک راه کار عالی برای یافتن سرمایه گذار استارت آپ است و در واقع به سرمایه گذار استارت آپ کمک می کند تا شما را بهتر بشناسد. این پروفایل همانند یک نمایه از جمله اطلاعات خاص در مورد شرکت، محصول و اعضای تیم و … برای افرادی به همکاری در فضای شما علاقه مند هستند تهیه می شود و برای شما شانس پیدا کردن همکاران و سرمایه گذاران مناسب را بیشتر می کند.
بعد از این که این پروفایل یا رزومه را آماده و همه چیز را در آن پر کردید، فایل خود را با دوستان و آشنایان حرفه ای به اشتراک بگذارید و از آن ها بخواهید که اطلاعات شما را در شبکه های اجتماعی خود بفرستند. هنگامی که افراد از پروفایل شرکت شما و یا پروفایل شخصیتان ( مثلا اینستاگرام و یا در لینکداین و ….) پیگیری می کنند، این فایل ها را به دیگران نشان می دهند. وقتی این فایل و ارسال آن ها تمام شد می توانید برای هر یک از افرادی که از پروفایل شما بازدید کرده اند یه پیام خصوصی بفرستید و آن ها را به جلسه دعوت کنید. این کار منجر به برگزاری جلسات مفید با چندین سرمایه گذار استارتاپ می شود.

 

۲- مشخص کنید به دنبال چه سرمایه گذاری هستید.

در میان حوزه سرمایه گذاری ها، دو روش  که در ادامه ذکر می کنیم رایج ترین نوع سرمایه گذاری هستند؛

– سرمایه گذاری که در جهت اهدافی مشخص به کسب و کار شما وام تجاری بدهد مثلا برای خرید برخی امکانات و تجهیزات

– سرمایه گذاری که کسب وکار شما را ساپورت مالی کند و در ازای آن مالک بخشی از کسب و کار و سود های آینده و… شود.

به طور کلی ابتدا باید مشخص کرد که دنبال چه نوع سرمایه گذاری هستید و مطابق با شرایطتتان دنبال سرمایه گذار مناسب باشید.

 

 

۲- ایجاد یک فهرست استراتژیک از سرمایه گذاران که می خواهید با آن آشنا شوید

با توجه به اینکه هر کدام از این جلسات ممکن است منجر به سرمایه گذاری شود، بهتر است که در ابتدا دایره ارتباطات خود را تا جایی که امکان دارد، به وسیع ترین شکل ممکن انتخاب کنید. اما با توجه به این که بیش از ۵۰۰،۰۰۰ نفر سرمایه گذار استارت آپ وجود دارند و ملاقات با همه آن ها وقت زیادی از شما می گیرد، می توانید تلاش های اولیه خود را بر روی ۳۰-۵۰ سرمایه گذار استارت آپی که به احتمال زیاد مناسب برای شرکت شما هستند، متمرکز کنید. (بعدا هم می توانید لیستتان را گسترش دهید.)
کارآفرینان همکار یک منبع ارزشمند برای کمک به شناسایی سرمایه گذاران بالقوه و علاقه مند به استارت آپ شما هستند. به طور مثال برای انتخاب بهترین سرمایه گذار استارت آپ، می توانیم از آن ها مشکلاتی که در این راه وجود دارد یا کسانی که به طور فعال سرمایه گذاری نمی کنند را پرس و جو کنیم.
در این فرآیند، می توانیم لیستی از حدود ۴۰ سرمایه گذار استارت آپ که فکر می کنیم برای ما مفید هستند را انتخاب می کنیم و همه آن ها را به یک صفحه گسترده ( مثلا یک وبلاگ و …) وارد می کنیم و سوالات و اطلاعاتمان را ( از قبیل : زمان شروع به کار، نحوه ارتباطات متقابل، سرمایه گذاری های آموزشی، سایر سرمایه گذاری های مربوط به استارت آپ، مکان و هر یادداشتی بود) را در آن جا ثبت می کنیم.

جذب سرمایه گذار

۳- ایجاد شبکه های ارتباطی خود با سرمایه گذاران استارت آپ

از آنجا که سرمایه گذاران پیشنهادات بسیار زیادی را دریافت می کنند، اغلب به ایده ها و یا استارت آپ هایی که از طرف شرکت های آشنا با یک تماس مشترک معرفی می شوند، بیشتر استقبال می کنند. ( به طور مثال اگر به کارمند فعلی مراجعه کنید، می بینید که چه قدر کارمند متقاضی برای شغل فعلی شرکت شما وجود دارد.) بنابراین ازدوستان و آشنایان خود بخواهید که با یک تماس شما را به سرمایه گذار استارتاپ که می شناسند معرفی کنند.
بعد از ارسال پیام معرفی، اگر بعد از یک هفته صدای شما را شنیدند، پیگیری سریع را ارسال کنید. به طور مثال می توانید اخباری را برای اشتراک بگذارید (به عنوان مثال، نحوه راه اندازی محصول، اهداف کلیدی قابل دستیابی در آن و…) و سپس پیگیری کنید. این کار را در مورد سرمایه گذاران که با آن ملاقات کرده اید، نیز می توانید اعمال کنید.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%db%8c%da%a9-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d9%be%db%8c/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

تجریه پیدایش می گوید راه اندازی یک کسب و کار، همیشه هیجانانگیز و در عین حال پر از چالش است. مخصوصا اگر به دنبال پرورش یک ایده نو باشید. یکی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت در این راه، معرفی جامع و درست کسب و کارتان است که امروزه بخش وسیعی از آن بر عهده سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی می باشد.
در میان تمامی مشاغل، نقش معرفی کار در استارت آپ ها، به دلیل نو بودن، بسیار پررنگ تر بوده و می تواند عنصر تعیین کننده ای در موفقیت کار باشد. در واقع میتوان گفت که، استارت آپ ها به دلیل ماهیت جدیدترشان نیاز به تبلیغ و دیده شدن بیشتری در مقایسه با سایر مشاغل دارند.
متاسفانه، از آنجا که بسیاری از کمپانی ها بدون توجه به اهمیت این موضوع هزینه کافی به ویترین ارائه دهنده ی خدمات خود اختصاص نمی دهند، این بخش از کار، در بسیاری از پروژهها نادیده گرفته میشود که این امر به تنهایی می تواند موجب عدم موفقیت آنان شود.
حال این پرسش مطرح می شود که از بین راه های مختلف تبلیغ و معرفی خدمات، چرا سایت ها اهمیت بیشتری دارند؟ برای پاسخ به این سوال کافی است بدانید که از هر ۲.۴۲ میلیارد نفری که روزانه در اینترنت وقت می گذرانند چیزی نزدیک به ۲.۱۸ میلیارد نفر به دنبال خرید محصولات مورد نیاز خود به صورت آنلاین هستند! از طرف دیگر، استفاده از سایت ها و شبکه های اجتماعی هزینه چندانی در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی ندارد. پس میتوان گفت که سایتها میتوانند با کمترین هزینه بیشترین نگاه ها را به سمت شما جلب کنند!
در اینجا قصد داریم اهمیت سایت ها و نقش آن ها را توسعه استارت آپ ها بررسی کنیم و ویژگی هایی که یک سایت خوب باید داشته باشد را ارائه دهیم. با این مقدمه کلی، به سراغ ۹ دلیل اصلی که بیانگر نیاز یک استارآپ به سایت است میرویم:

۱- کمک به عملی کردن ایده ها

امروزه، داشتن سایت مناسب یکی از شروط اصلی ادامه حیات استارتاپ هاست. سایت ها کمک میکنند که بازخورد مشتری ها نسبت به سرویس ارائه شده به سرعت دیده شده و از آن ها به منظور بهبود شرایط سرویس دهی استفاده گردد. به یاد داشته باشید که سایت ها فقط محلی برای فروش آنلاین کالاها نیستند بلکه میتوانند نقش موثری در یافتن شرکای تجاری و همچنین تامین نیروی کار داشته باشند. پس اگر قصد راهاندازی استارت آپ خود را دارید، از تمام خلاقیتتان به منظور افزایش جذابیت سایت خود استفاده کنید و یا از کسانی که در این کار تجربه کافی دارند کمک بگیرید.

۲- سایت، بهترین روش بازاریابی

همانطور که گفته شد، بازاریابی و معرفی محصولات بخش جدایی ناپذیر استارت آپ هاست. اگر نگاهی به آمار استفادهگنندگان اینترنت بیاندازید، به خوبی اهمیت استفاده از سایت ها را درک میکنید. اغراق نیست اگر بگوییم که بسیاری از قراردادهای بزرگ با کمک سایت ها بسته شدهاند.

۳- شناخته شدن بیشتر برند

سایت ها در واقع فروشگاه های اینترنتی هستند که به شما این امکان را میدهند که سرویس های خود را به متقاضیان معرفی کنید. همانطور که پیشتر گفته شد، سایت ها با کمترین هزینه به بهترین شکل ممکن کار شما را ارتقاء میدهند.

۴- بهبود فروش به کمک بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Motor یا SEO)

به یاد داشته باشید که راه اندازی یک سایت به تنهایی کافی نیست. سایت شما برای مفید بودن نیاز به دیده شدن دارد. این بخش از کار بر عهده هشتگ ها و کلمات کلیدی است که سبب میشود سایت شما در هنگام استفاده از موتورهای جستجو، بیشتر دیده شود. این امر را می توانید هنگام جستجوی کالایی خاص در گوگل مشاهده کنید که در اکثر موارد سایت دیوار یا دیجیکالا جز پیشنهادها هستند. یک سایت خوب در کنار SEO مناسب میتواند در کوتاهترین زمان درآمد شما را افزایش دهد.

۵- احساس رضایت با افزایش مشتری

از آنجا که سایتها فرآیند خرید را آسان تر میکنند، بازاریابی اینترنتی به کمک آنها گزینه مناسبی برای جذب بیشتر مشتری می باشد. متقاضی یک سرویس خاص، وقتی که از سایت شما دیدن می کند علاوه بر آنچه که می خواهد سایر خدمات شما را نیز بررسی می کند. همچنین درصورت راهاندازی یک سایت استاندارد که دربرگیرنده توضیحاتی کاملی در مورد هرکدام از سرویس -های آماده ارائه باشد، سوالات متقاضیان به طور چشمگیری کاهش می یابد. یک سایت جامع و کامل موجب افزایش مشتری و در نتیجه افزایش رضایت و اعتماد به نفس شما به عنوان یک کارآفرین میگردد.

۶- امکان دسترسی راحتتر با استفاده از ایجاد سایت

به منظور راهاندازی یک استارت آپ و موفقیت در این زمینه، شما به تلاش شبانه روزی نیاز دارید. اما جالب است که بدانید که با راه اندازی سایت شما نصف راه را طی کرده اید! سایتها فروشگاه هایی هستند که همیشه باز هستند و هیچ محدودیت زمانی برای ارائه سرویس در آنها وجود ندارد از این رو در هر لحظهای از شبانه روز میتوانند مورد استفاده قرار گیرند. شما با ورود به سایتی مثل نی نی سایت در هر لحظه ای از شبانه روز می توانید پاسخ سوالات خود درباره نحوه نگهداری از کودکان خود پیدا کنید. تمام چیزی که برای کمک به این روند نیاز است، به روز رسانی سایت و معرفی سرویس های جدید میباشد. از طرف دیگر، سایت ها به شما به عنوان صاحب کسب و کار نیز کمک میکنند تا همیشه آمار دقیقی از تعداد بازدید های صورت گرفته داشته باشید.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be-%d8%ad%d8%aa%d9%85%d8%a7-%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%9f/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

هدف اصلی از داشتن شغل، کسب درآمد است اما یافتن یک شغل خوب یا استارتاپ مناسب با درآمد مناسب هواره یکی از بزرگ ترین چالش هایی است که در طول زندگی هر فردی برای وی رخ می دهد. گاهی یافتن یک شغل مناسب آن قدر سخت می شود که موجب ناامیدی و افسردگی می گردد. گاهی هم درآمد کسب شده از یک شغل آن قدر پایین است که نیاز به یک شغل دوم به شدت احساس می شود.
در این بین ظهور نوعی از مشاغل تحت عنوان استارتاپ ها (Startup) توجه افراد جویای کار را به خود جلب کرده است. استارتاپ ها هم می توانند به عنوان یک شغل پر درآمد و اصلی مورد استفاده قرار گیرند و هم ممکن است به دید شغل دوم به آن ها نگاه شود.
در ابتدا بهتر است بدانیم که استارتاپ چیست. استارتاپ ها در واقع نوعی از کسب و کارها هستند که بر پایه تفکرات نو، خلاقیت و کارآفرینی ایجاد شده اند تا روش های جدیدی برای برطرف کردن برخی نیازهایی که راه حل مشخص ندارند ارائه دهند.
اما آیا می توان به استارتاپ به عنوان یک شفل مناسب نگاه کرد؟ آیا آن ها در دسته مشاغل پر درآمد قرار می گیرند؟ آیا می توان با استارتاپ زندگی را گذراند؟
قبل از پاسخ به این سوال باید بدانید که موفقیت استارتاپ مانند تمام مشاغل دیگر تضمین شده نیست و به چیزهای زیادی بستگی دارد. اما نمونه های بسیاری در دنیا و حتی کشور خودمان وجود دارد که نشان می دهد که می توان روی استارتاپ ها به عنوان مشاغل پر درآمد حساب کرد.

 

اما چه فاکتورهایی برای کسب در آمد بیشتر از استارتاپ ها نیاز است؟

 

 

۱- تعیین نقشه راه با جزییات کامل

پیش از شروع کار، شما به عنوان صاحب ایده و موسس یک استارتاپ باید آگاهی کاملی از آنچه که می خواهید انجام دهید داشته باشید. اینکه مراحل کار خود را به خوبی بشناسید و بدانید که در هر مرحله به چه میزان می خواهید پیشرفت کنید، نه تنها موجب جلوگیری از مخارج اضافی می شود بلکه موجب ارائه خدمات بهتر می گردد که متعاقبا استقبال بیشتر و درآمد بهتری را در پی خواهد داشت. آشفتگی افکار و نداشتن هدف مشخص سبب می شود که نتاونید تمرکز کافی برای ارائه خدمات خود به بهترین شکل را داشته باشید و ابن امر موجب ریزش مشتری هایتان می شود.
 

 

۲- انتخاب یک تیم مناسب

استارتاپ ها غالبا از گروهی از افراد خوش فکر و فعال ایجاد می شوند. اینکه از افراد مسئولیت پذیر در اطراف خود استفاده کنید موجب افزایش راندمان کار و در نتیجه افزایش بهره وری می گردد. صرفا به دوست و آشنا بودن اکتفا نکنید. از افرادی استفاده کنید که ضمن داشتن خلاقیت، از مهارت های مورد نیاز شما نیز سر رشته داشته باشند. داشتن یک تیم قوی، بهره وری کار شما را افزایش می دهد و سبب کسب درآمد بیشتر می شود.

 

استارتاپ، شغل پر درآمد

 

۳- تبلیغات و جذب مشتری

یک از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در موفقیت یک استارتاپ، تبلیغات و معرفی کار است. این مرحله در ابتدای کار که هنوز هیچ شناختی از استارتاپ راه اندازی شده وجود ندارد نمود بیشتری پیدا می کند. درست است که این بخش نیاز به هزینه کردن دارد اما توجه داشته باشید که تبلیغات موثر و صحیح خیلی زود هزینه ها را جبران کرده و منجر به افزایش درآمدتان می گردد. پس از هزینه کردن برای شغل خود نترسید! توجه داشته باشید که تا زمانی که دیده نشوید نمی توانید کاری از پیش ببرید. تبلیغات درس و موثر شتاب بیشتری به موفقیت استارتاپتان می دهد.
 

 

۴- نا امید نشدن از شغل جدید

به یاد داشته باشید که هیچ کسب و کاری از همان ابتدا با درآمدهای نجومی همراه نیست! شغل خود را جدی بگیرید و در هایچ مرحله ای، خصوصا در مراحل ابتدایی، از کسب درآمد نا امید نشوید. داشتن پشتکار سبب می شود که کارها تدریجا روی غلتک بیفتد. در نظر داشته باشید که کار منظم و پیوسته به راحتی می تواند سود شما را تضمین نماید. این ضرب المثل را همواره به یاد داشته باشید: “رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود/ رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود.”

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7-%d8%b4%d8%ba%d9%84-%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a2%d9%85%d8%af-%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%af-%d9%85%db%8c-%da%a9/

  • پیدایش 313