پیدایش، سرمایه گذار استارت آپ شما

۲۰ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پس داشتن ایده جدید یا ایده خلاقانه گرچه لازم است اما کافی نیست. ایده جالب باید به عمل درآید. چگونه؟
با پرورش ایده های کارآفرینی در بسترهای مناسب و با همکاری افراد مناسب و جذب سرمایه کافی.
پس علاوه بر داشتن ایده خلاقانه، این رمز موفقیت تبدیل ایده های کارآفرینی به استارت آپ هایی است که علاوه بر رفع نیاز مشتری، بتوانند وی را به خود وفادار کرده و بازخوردهای مثبتی از مشتری دریافت کنند و به زیست خود در دنیای پر از رقابت و عرصه رقیبان قوی کسب و کار ادامه دهند. پس به پرورش ایده جالب و دیگر موارد توجه کنید.

 

ایده

از کجا ایده های کارآفرینی یا ایده جدید پیدا کنیم؟

سوالی که برای برخی از افرادی که تازه وارد عرصه آفرینش استارتاپ شده اند آن است که از کجا ایده های کارآفرینی، ایده جدید یا ایده جالب پیدا کنیم که بتوانیم در سایه آن کسب و کار خود را راه اندازی کنیم و هم خود و هم دیگران را از این بابت منتفع سازیم.

 

• جستجوی ایده جالب

پاسخ سوال در این است که برای هر چیزی باید جستجو کرد و به اصطلاح جوینده، یابنده است. برای یافتن ایده های کارآفرینی که علاوه بر آنکه ایده جالب و جذابی باشند، ایده جدیدی هم محسوب شوند باید خود را در معرض اطلاعات و دانش در حوزه مورد فعالیت قرار داد. این گونه است که می توان به ایده جالب در زمینه مورد نظر دست یافت.

 

• بررسی بازار هدف به منظور رسیدن به ایده جدید

باید مطالعه و بررسی بر روی کسب و کار های حاضر در حوزه مورد نظر را به صورت دقیق انجام داد و روند انجام و اقدامات استارت آپ های دیگر یا سازمان ها و مراکزی که در آن حوزه مشغول فعالیت هستند را رصد کرد.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a2%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%86%db%8c/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

تفاوت استارتاپ و کسب و کار

غالبا شرایط استارتاپ ها با سایر کسب کارها یکسان در نظر گرفته می شود . اما حقیقت این است که وضعیت یک استارت آپ و متعاقبا مدیریت آن با سایر کسب و کارها کاملا متفاوت است. شروع کسب و کار های کوچک ساده نیست، حتی وقتی که نمونه های مشابه بسیاری برای یادگیری وجود دارند. اما شروع یک استارتاپ از آن هم سخت تر است! در این مقاله سعی بر این است که شما را با تفاوت های استارتاپ ها با سایر کسب و ها آشنا کنیم و چالش ها و اهداف پیش روی هرکدام از آن ها را به شما نشان دهیم.

مطالعه مطلب حمایت از استارت آپ پیشنهاد می شود.

مدیریت

برای شروع کار خود را با یک پرسش آغاز می کنیم. استارتاپ چیست؟

در بسیاری از موارد، استارت آپ ها روی رشد سریع و درآمد بالا تمرکز می کنند. استارت آپ ها غالبا با استفاده زیاد از تکنولوژی به منظور توسعه سرویس هایشان شناخته می شوند، و در بیشتر موارد بر افزایش سرمایه به کمک سرمایه گذاران و اسپانسرها در مراحل مختلف رشدشان تکیه دارند. این مساله مدیریت استارتاپ را در بخش مالی نسبت به سایر کار ها کاملا متفاوت می سازد.
به دلیل این نوع از تامین سرمایه، استارتاپ ها همواره به دنبال جذب افراد با استعداد و خلاق هستد که بتوانند با محصولات تولیدی آن ها تغییرات بزرگی ایجاد کنند. چیزی که مدیریت استارت آپ ها را دشوارتر می کند. استارتاپ ها با اینترنت رابطه نزدیک تری دارند و گاهی یک مدیریت دانلود ساده می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های آن ها داشته باشد.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%88-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%8c-%da%86%d9%87-%d8%b4%d8%a8%d8%a7%d9%87%d8%aa-%d9%87%d8%a7/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

استارتاپ ها مجبور به درنظر گرفتن «بازده سرمایه‌گذاری» (ROI) هستند. سرمایه گذاران یا شتابدهنده ها بهرحال به منظور افزایش دارایی های خود در یک استارتاپ نرم افزاری سرمایه گذاری کرده اند و قطعا منتظر هستند. اینکه تغییر قیمت دلار استارتاپ ها را از ارائه برنامه مدون بازده سرمایه گذاری امتناع می دهند در برابر اینکه خیلی از سرمایه گذاران دیگر نمی توانند به استاراتاپ ها که غالبا در حوزه نرم افزار هستند اعتماد کنند، احتمالا خیلی مهم نباشد. باید پذیرفت در کنار همه مواردی که برای شروع، رشد و بلوغ استارتاپ مهم است، سرمایه مادی نیز بسیار حائز اهمیت است و نوسانات ارز باعث درهم شکستن تعداد بسیار زیادی از استارتاپ ها خواهد شد.

 

تاثیر نوسان ارز بر روی بازاریابی و تبلیغات :

بسیاری از استارتاپ های نرم افزاری در جهت رشد و پشرفت به دنبال بازاریابی و تبلیغات آنلاین هستند. مثل تمام کسب و کارهای دیگر، استارتاپ های نرم افزاری هم برای ارائه برنامه خود به مردم و استفاده کننده ها نیاز به تبلیغات و بازاریابی دارند، بازاریابی های آفلاین که عموما پر هزینه هستند و البته شاید در ابتدای راه چندان تاثیر هم نداشته باشند و بیشتر شرکت های ارائه دهنده خدمات نرم افزاری دنبال تبلیغات آنلاین خواهند رفت.

تبلیغاتی مثل «موبایل پوش نوتیفیکیشن»، « گوگل ادوردز»، «ایمیل مارکتینگ» و… همگی با قیمت دلار امروز محاسبه می گردد و شرکت ها مجبور هستند چند برابر مبلغ پیش بینی شده برای هر کدام از این تبلیغات ریال بپردازند. عموما عدم پرداختن به تبلیغات موجب شکست می شود و البته با این نرخ ارز هم پرداختن به تبلیغات احتمالا تمام محاسبات پیش بینی شده را بهم می ریزد.

منبع:

https://peidaiesh.com/peidaiesh-news/%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1-%d9%86%d9%88%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%a8%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7-%d9%81%d8%b1%d8%b5%d8%aa-%d8%a7/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

استارتاپ ها شکل تازه ای از نحوه اداره کارها، رابطه بین اعضا و سلسله مراتب ارائه کرده اند که این امر یکی از مهمترین دلایل افزایش میزان علاقه مندی به ایجاد این نوع مشاغل می باشد. اما به راستی چه چیزی است که کار کردن در استارتاپ ها را تا این حد متمایز و هیجان انگیز می کند؟ په چیزی سبب رونق بازار کار این دست از مشاغل شده است؟در این مقاله سعی بر این است که پاسخ این پرسش ها برای شما آشکار شود:

 

۱- در استارتاپ، شما از انعطاف پذیری کارتان لذت می برید

از آنجا که استارتاپ ها غالبا توانایی پرداخت حقوق ها و تسهیلات بالایی در مقایسه با آنچه که در شرکت های بزرگ اتفاق می افتد را ندارند، تلاش می کنند که محیط منعطف تری را برای کارکنان خود فراهم کنند.
این امر می تواند با ایجاد فضایی مناسب برای کار گروهی یا استفاده از قابلیت های کارکنان به منظور اداره کارها از جایی به غیر از محل شرکت (دورکاری) تحقق یابد.
استارتاپ ها به کارکنان خود آزادی بیشتری می دهند، به این معنی که موقعیت گروه کارکنان از لحاظ مکانی می تواند فارغ از هرگونه قید و شرطی باشد و همکاری ها و هماهنگی های لازم به کمک دستگاه های ارتباطی و ابزاری نظیر تماس تصویری و یا به اشتراک گذاری صفحه نمایش صورت پذرید.

 

۲- کارکردن در استارتاپ، رزومه شما را قوی تر می کند

برخلاف سایر کسب و کارها، تاثیری که شما بر روند پیشبرد اهداف استارتاپ دارید کاملا محسوس است. کارفرمایان به خوبی می دانند که کار در استارتاپ نیاز به هوش و ذکاوت خاصی دارد. این امر سبب می شود که شما همیشه یک قدم از افرادی که توانایی های مشابه با شما را دارند جلوتر باشید. به یاد داشته باشید که این ذهنیت درباره استارتاپی ها وجود دارد که آن ها افرای خلاق، باهوش و صاحب ایده هستند. این امر سبب می شود که اگر زمانی تصمیم به تغییر شغل گرفتید، نکته بسیار روشن و اغواکننده ای در رزومه کاری شما وجود داشته باشد.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

کار کردن در استارتاپ ها ارزشمندتر از حقوق و مزایا است

استارتاپ ها در واقع نوعی از کسب و کار بر اساس خلاقیت و ایده های نوین هستند که برای رسیدن به اهدافشان به کار گروهی و تفکر جمعی تکیه می کنند. کار کردن در استارتاپ ها جذابیت های خاص خود را دارد و فضای حاکم بر آن ها متفاوت از سایر مشاغل می باشد. تجربه کار در فضایی دوستانه، در کنار افرادی مثل خودتان می تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

 

فرصت های شغلی استارتاپی در ایران چگونه است؟

با رشد و ظهور استارتاپ هایی در حوزه فناوری و تکنولوژی، با افزایش فرصت های شغلی در استارتاپ ها رو به رو هستیم. در ایران نیز این افزایش تقاضا در این حوزه رشد چشمگیری داشته است. استارتاپ هایی که در حوزه دیجیتال و تکنولوژی مانند برنامه نویسی ، توسعه وب و… فعالیت داشته اند با شیوع کرونا حتی رشد بیشتری نیز کرده است. در ایران سالانه شاهد راه اندازی صد ها استارتاپ در حوزه های مختلف هستیم که همه این ها خود فرصت شغلی عالی به هر فردی هستند.

منبع»

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

استارتاپ های آماده راه اندازی متناسب با اهداف و روش هایی که برای آن ها تعیین شده، ویژگی های خاصی دارند. ما در این جا به معرفی ۸ مورد از ویژگی استارتاپ های موفق می پردازیم:

۱- هدف گذاری بر اساس نیاز و خواسته مشتری مهم ترین ویژگی استارت آپ های جدید است.
۲- استارتاپ های موفق محصول یا خدمت متناسب با بازار هدفشان دارند. فروش یک محصول یا خدمت از مهم ترین ویژگی استارتاپ ها می باشد که همواره باید در رأس امور و تصمیم گیری ها در نظر گرفته بشود. زیرا چرخه حیات یک شرکت از این راه ادامه پیدا می کند.
۳- همه افراد تیم کاری استارتاپ نسبت به کارشان و هدفی که سازمان دارد بسیار پر شور و هیجان و با انگیزه هستند.
۴- از دیگر ویژگی استارتاپ ها این است که بنیان گذاران ارائه خدمت و محصولاتشان را در بازارهای کوچک تر آغاز می کنند و سپس وارد بازارهای بزرگتر می شوند.
۵- بنیان گذاران استارتاپ ها همواره در حال شناسایی فرهنگ سازمان های بزرگ تر هستند.
۶- آن ها همواره در طول مسیر رشد به صورت جدی از کارهایشان بازخورد می گیرند.
۷- آن ها بر روی اهداف و مسیرشان، متمرکز هستند.
۸- آن ها شبکه ای از ارتباطات قوی و گسترده را با همه اقشار جامعه می سازند.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%aa%d8%b9%d8%b1%db%8c%d9%81-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

 

ایده های کسب و کار جدید، رمز موفقیت استارتاپ ها هستند. پس در مدیریت کسب و کار و راه اندازی آن باید به ایده ها توجه ویژه کرد. در این مقاله راجع به این که کسب و کار اینترنتی یا جدید چگونه راه اندازی می شوند صحبت می کنیم.
معمولا افرادی که علاقه مند به راه اندازی کسب و کار هستند، باید با ایده های کسب و کار بتوانند در رقابت با دیگر استارت آپ ها موفق شوند. ایده هایی که بتواند نیاز بازار را بهتر از دیگران برطرف کند. اما راه اندازی و مدیریت کسب و کار جدید چگونه امکان پذیر می شود؟

 

مطالعه مطلب شتاب دهنده چیست پیشنهاد میشود.

راه اندازی کسب و کار جدید

انواع کسب و کار ها

در ابتدا لازم است با انواع کسب و کار ها آشنا شویم؛

– کسب و کار های  خانگی

– کسب و کار های  اینترنتی

– کسب و کار های روستایی

– کسب و کار های خدماتی و فناوری اطلاعات

– کسب و کار های خانوادگی

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

در واقع همان طور که ممکن است با آن آشنایی داشته باشید داشتن ایده جالب و خلاقانه، اولین گام هر استارت اپ برای شروع فعالیتش است. بدون ایده های خلاقانه کسب و کار یا ایده جدید، یک استارت آپ نمی تواند اعلام موجودیت نماید. زیرا بازار کار به اندازه کافی این روزها اشباع شده است و کلید موفقیت در دست ایده های خلاقانه کسب و کار یا ایده جالب است که بتوانند نیاز موجود بازار را علیرغم  وجود رقبای جدی که برخی از آنها قدمت و سابقه زیادی دارند برطرف نماید.

مطالعه مطلب راه های ایده پردازی پیشنهاد میشود.

 

هدف ایده جدید؛ رفع نیاز بازار و رضایت بیشتر مشتری

ایده جدید، باید بتواند نیاز موجود را به گونه ای برطرف نماید که هم مشتری احساس رضایت بیشتری داشته باشد و متوجه تفاوت بین عملکرد استارت اپ و رقبای موجود در بازار شود و هم سودی که استارت اپ برای آن راه اندازی شده است نصیبش شده و بتواند به زیست خود در بازار هدف با قدرت ادامه دهد.
ایده های خلاقانه کسب و کار، از آن جهت مهم هستند  که ایده جالب و در عین جذابی باشد که تکرار روش های موجود نباشد و بتواند به روشی تازه و نوین و البته به صرفه تر یا مفیدتر خواسته های افراد درگیر در بازار هدف استارتاپ را مرتفع نماید.
بنابراین توان رقابتی که ایده های خلاقانه کسب و کار می توانند برای استارتاپ ایجاد کند، می تواند ضامن موفقیت کسب و کار نوین در گرفتن سهم از بازار کار شود.

 

نوآوری در کنار خلاقیت، عامل موفقیت استارتاپ

ایده خلاقانه هنگامی باعث موفقیت یک استارتاپ می شود که به نوآوری در آن استارت آپ منتهی شود. از آنجایی که امروزه بازار رقابت در میان استارتاپ ها بسیار داغ و دشوار شده است، نقش نوآوری نیز بسیار پررنگ تر شده است. استارتاپ هایی که ایده های خلاقانه خود را تجاری کرده اند و با استفاده از آن نیازی از جامعه را رفع کرده اند، به نوآوری رسیده اند. در واقع استارتاپ های موفق با تجاری کردن و کاربردی کردن ایده، از خلاق بودن به نوآوری رسیده اند.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d9%84%d8%a7%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%87-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

غالبا شرایط استارتاپ ها با سایر کسب کارها یکسان در نظر گرفته می شود . اما حقیقت این است که وضعیت یک استارت آپ و متعاقبا مدیریت آن با سایر کسب و کارها کاملا متفاوت است. شروع کسب و کار های کوچک ساده نیست، حتی وقتی که نمونه های مشابه بسیاری برای یادگیری وجود دارند. اما شروع یک استارتاپ از آن هم سخت تر است! در این مقاله سعی بر این است که شما را با تفاوت های استارتاپ ها با سایر کسب و ها آشنا کنیم و چالش ها و اهداف پیش روی هرکدام از آن ها را به شما نشان دهیم.

مدیریت

برای شروع کار خود را با یک پرسش آغاز می کنیم. استارتاپ چیست؟

در بسیاری از موارد، استارت آپ ها روی رشد سریع و درآمد بالا تمرکز می کنند. استارت آپ ها غالبا با استفاده زیاد از تکنولوژی به منظور توسعه سرویس هایشان شناخته می شوند، و در بیشتر موارد بر افزایش سرمایه به کمک سرمایه گذاران و اسپانسرها در مراحل مختلف رشدشان تکیه دارند. این مساله مدیریت استارتاپ را در بخش مالی نسبت به سایر کار ها کاملا متفاوت می سازد.
به دلیل این نوع از تامین سرمایه، استارتاپ ها همواره به دنبال جذب افراد با استعداد و خلاق هستد که بتوانند با محصولات تولیدی آن ها تغییرات بزرگی ایجاد کنند. چیزی که مدیریت استارت آپ ها را دشوارتر می کند. استارتاپ ها با اینترنت رابطه نزدیک تری دارند و گاهی یک مدیریت دانلود ساده می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های آن ها داشته باشد.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%88-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%8c-%da%86%d9%87-%d8%b4%d8%a8%d8%a7%d9%87%d8%aa-%d9%87%d8%a7/

  • پیدایش 313
  • ۰
  • ۰

با توجه به تعریف پیدایش، استارتاپ به کسب و کاری گفته می شود که در عین خلاقانه و نوآورانه بودن ایده آن، قابلیت های تکرار پذیر بودن و مقیاس پذیر بودن را داشته باشد. ایده استارتاپی نیز باید خلاقانه و جدید باشد و در راستای حل مشکلی عام و عمومی از اکثر مردم جامعه باشد. درواقع باید جایگاه ایده در میان مردم بررسی شود. مهمترین ویژگی یک ایده استارتاپی، تجاری سازی آن است. باید بررسی شود آن ایده در جامعه هدف قابلیت تجاری شدن دارد یا خیر. بنابراین هر ایده ای را نمی توان صرفا، ایده استارتاپی در نظر گرفت و قبل از پیاده سازی آن و پرداختن به مسئله موفقیت یا عدم موفقیت ایده، حتما باید بررسی شود که ایده مورد نظر ویژگی های یک ایده استارتاپی را دارد یا خیر.

 

آیا همه ایده های استارت آپ ها سرانجام به موفقیت می رسند؟

در واقع پاسخ رک و راست پیدایش به این سوال خیر می باشد. در عصر حاضر ایده های استارت آپ بسیار زیادی وجود دارند که در همان ابتدای کار مردود شده و یا پس از گذشت زمان و پرداخت هزینه زیادی با شکست مواجه می شوند. در لحظه ای که شما شروع به معرفی ایده های استارت آپ خود می کنید ممکن است با واکنش خندیدن یا مسخره کردن از جانب دیگر افراد مواجه بشوید اما این ها مهم نیستند. مهم این است که شما مدت زمانی را صرف فکر کردن و برنامه ریزی همه جانبه و آزمودن فرضیات خود برای ایده های استارت آپ تان کنید تا احتمال شکست کاهش پیدا کنید.
این را هم بدانید که اگر شما با ترسی که از شکست دارید این ایده را عملی نکنید، سرانجام افرادی شجاع تر از شما پیدا می شوند و این ایده های استارت آپ را به کار گرفته و آن را می پرورانند. آن روز شما چه حالی دارید؟!

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be/

  • پیدایش 313