پیدایش، سرمایه گذار استارت آپ شما

  • ۰
  • ۰

استارتاپ ویکند

استارتاپ ویکند رویدادی ۵۴ ساعته در آخر هفته می‌باشد که در آن افراد در گروه های مختلف (توسعه دهندگان، مدیران کسب و کارها و …) ایده هایشان را مطرح می‌کنند. در واقع استارت آپ ویکند مکانی برای ارائه ایده هاست. داوران و شرکت های سرمایه گذاری با مشاهده ایده های مختلف تصمیم به قبول یا رد ایده ها می‌گیرند. اولین تاریخچه استارتاپ ویکند startupweekend که به نوعی اولین تاریخچه استارت آپ به شکل امروزی نیز می‌باشد، به سال ۲۰۰۷ در شهر بولدر ایالت کلرادو در آمریکا برمی‌گردد. در آن رویداد ۷۰ سرمایه گذار حضور داشتند.

در ادامه این مقاله، مختصری درباره تاریخچه کارآفرینی در ایران و جهان گفته می‌شود تا در ادامه به سوالاتی مانند چگونه استارتاپ بسازیم پاسخ دهیم.

تاریخچه کارآفرینی

ابتدا لازم است مفهومی به نام مقیاس تولید را شرح دهیم.

تعریف مقیاس تولید

مقیاس تولید در واقع نشان دهنده‌ی خروجی یک واحد-معمولا صنعتی- می‌باشد. واحدهایی که نرخ خروجی بالایی دارند، حجم تولید آنها را با مقیاس تولید بالا می‌دانند.نحوه‌ی تولید در ۴ دسته‌ی زیر قرار می‌گیرد که به اختصار شرح داده خواهند شد:

  • تولید سفارشی: تولید بر اساس سفارش
  • تولید دسته ای: در تولید دسته ای هر کار از بخش های کاری مختلف می گذرد به طوری که کارهای مختلف دارای مسیرهای تولید مختلف می باشند. مشخصه این تولید ساخت تعداد محدودی از محصول در مدت زمان معین است.
  • تولید انبوه: تولید در مقیاس بالا در یک خط تولید
  • تولید پیوسته: مانند تولید مواد شیمیایی و یا تولید سیمان

با شروع قرن ۱۸، کارآفرینان از تولید در مقیاس کوچک در شهرهای کوچک، به سمت تولید انبوه حرکت کردند. در دسترس بودن انرژی و نیروی کار، باعث حرکت به این سمت شد. تقاضای روز افزون محصولات نیازمند سازماندهی مناسب بود و از سویی فضا را برای شروع کسب و کارها فراهم می‌کرد. آمریکا در این دوره نقش برجسته ای ایفا کرد و کارآفرینان مانند اندرو کارنگی، جورج مورگان، جان دی. راکفلر، فرانک کنان و هنری فورد را به وجود آوردند.

 

منبع:

https://dmacourse.com/blog/what-is-startup/

  • ۰۰/۰۸/۲۸
  • پیدایش 313

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی