پیدایش، سرمایه گذار استارت آپ شما

  • ۰
  • ۰

 

در ابتدا به توضیح مختصری از شتابدهنده می­‌پردازیم، همانطور که در مقالات گذشته نیز اشاره شد شتابدهنده مرکزی است که امکانات مورد نیاز جهت رشد سریع و صحیح تیم­‌های استارتاپی را ایجاد می‌­کند. و از آنجایی که تعداد زیادی از صاحبان نوآوری و ایده قدرت مالی کافی، دانش و اطلاعات و تجربه کافی برای گسترش کسب و کار خود را ندارند، شتابدهنده­‌ ها تمام امکانات مورد لزوم برای پیشرفت و رشد مانند سرمایه، مشاور و منتورشیپ، فضای کار اشتراکی برای تیم‌­های استارت آپی فراهم می­‌کند. به طور کلی می­‌توان گفت که اصلی­‌ترین کار شتابدهنده­‌ها تقویت یک استارتاپ و کمک به تبدیل آن به شرکتی است که بعد از خروج از حمایت شتابدهنده بتواند به تنهایی پیشرفت کند.

 

در این مقاله به بررسی استارتاپ­‌ ها و شتابدهنده ها  در حوزه انرژی می­‌پردازیم.

با توجه به افزایش نیاز به منابع انرژی و کاهش منابع سوخت فسیلی حفاظت از محیط زیست، کمک به کاهش آلودگی هوا و آب، محدودیت­‌های برق رسانی، و تامین سوخت و انرژی برای نقاط دور افتاده از شهرها، نیاز به استارتاپ­‌های فعال در این حوزه‌­ها بسیار ضروری می­‌باشد. در ابتدا به معرفی بهترین استارتاپ­‌های حوزه انرژی در دنیا اشاره می­‌شود.

شرکت  sunrun  در سال 2007 در ایالات متحده آمریکا شروع به فعالیت نموده است. این شرکت با تولید پنل­‌های خورشیدی و نصب آن بر سقف ساختمان، با جذب نور خورشید برق تولید می­‌نماید. جالب است بدانید تمایز محصول این شرکت در این است که این پنل­‌های جذب انرژی خورشیدی، در سقف قرار می­گیرند. و بر عکس دیگر پنل­‌های خورشیدی، قابل دیدن نیستند.

 

شتابدهنده انرژی- شتابدهنده گذر

 

 

  • شرکت CleanChoice ENERGY  که فعالیت خود را از سال 2010 در ایالت متحده آمریکا شروع  کرده است به فناوری و تکنولوژی ساخت و تولید مزرعه خورشیدی برای تولید برق از انرژی­های سبز دست یافته است. این فناوری منجر به کاهش استفاده از سوخت‌­های فسیلی و آلودگ‌ی­های زیست محیطی ناشی از آن می‌­شود. طراحی این مزرعه خورشیدی، ضرورت نصب پنل­‌های خورشیدی را بر روی سقف ساختمان­‌ها را رفع می‌­کند.

 

  • شرکت Calwave  با ارائه یک راه حل برای استفاده از انرژی‌­های تجدیدپذیر از امواج اقیانوس برای تولید برق و آب شیرین در سال 2014 در ایالت متحده شروع به فعالیت کرد. این شرکت از این ایده برای طراحی یک مبدل موج استفاده کرده است. جالب است بدانید که این مبدل انرژی، هیچگونه آلودگی بصری را به سطح اقیانوس و هیچ برخورد خطرناکی برای قایق و موجودات دریایی ندارد.

 

  • شرکت Corpower Ocean سازنده یک مبدل انرژی با عملکرد بالا است که   در سال 2009 در کشور سوئد شروع به فعالیت کرد. این مبدل انرژی می‌تواند برق مقرون به صرفه و پاک را از آب اقیانوس‌ها تولید کند. جالب است بدانید که این مبدل­های انرژی،  می­توانند منابع انرژی موجود در امواج اقیانوس را به طور پایدار به 2000 تا 4000 تریلیون تن برق در سال، تبدیل کنند.

شتابدهنده انرژی و محیط زیست- شتابدهنده گذر

 

 

  • شرکت Power Norse نیز در سال 2012 در فنلاند به حوزه نیروی باد در صنعت دریایی پرداخت . بادبان‌های طراحی شده در این سیستم دارای یک سیلندر چرخشی است که از نیروی باد برای پیش راندن یک کشتی استفاده می‌کند.

با توجه به افزایش استارتاپ­‌ها در حوزه انرژی، نیاز به شتابدهنده‌های تخصصی نیز در این زمینه افزایش یافته است. در اینجا به بررسی تعدادی از شتابدهنده‌­های فعال در حوزه انرژی می­‌پردازیم.

 

  • شتابدهنده گذر یک شتابدهنده در حوزه انرژی و محیط زیست فعالیت خود را از سال 1399 در جزیره کیش و تهران  آغاز کرده است؛ شتابدهنده گذر با فراهم کردن سرمایه، منتورشیپ، و فضای استقرار اداری از صاحبان ایده در زمینه­‌ی انرژی حمایت می‌­کند تا آن‌ها بتوانند ایده خود را به ثمر بنشانند. و به عنوان یک شرکت مستقل در بازار رقابت کنند.

 

  • شتابدهنده آی‌تِک، به عنوان اولین شتابدهنده تخصصی B2B، B2G  و B2B2C  متمرکز بر فنآوری‌های  Industry 4.0  است ؛ که فعالیت خود را از سال 1397 شروع کرده است. این شتابدهنده با همکاری شرکت‌های بزرگ و مطرح صنعتی کشور، مربی­‌های حرفه‌ای و نیز سرمایه گذاران این حوزه برنامه‌های توانمند سازی زیادی برای استارتاپ­‌هایی که در مرحله شکل گیری هستند و یا مراحلی از رشد را طی کرده‌اند فراهم می‌­کند.

 

  • شتابدهنده آما، با ایده و طرح مرکز نوآوری و فناوری آب، محیط زیست و انرژی توسط جمعی از محققان زیست بوم نوآوری کشور در سال 1397 شکل گرفت. و با بکارگیری فارغ التحصیلان و نخبگان کشور و نیز توسعه کسب و کار و ارزش آفرینی در حوزه­‌های آب، انرژی، محیط زیست شروع به کار کرده است. شتابدهنده آما، با آموزش مهارت­‌‌های کسب و کار، منتورشیپ، سرمایه گذار،  به رشد استارتاپ در حوزه انرژی کمک می­‌کند.   

 

  •   شتابدهنده پترو تک انرژی (پیاکو)، یک شتابدهنده در حوزه انرژی و نفت می­‌باشد. شتابدهنده پیاکو به صاحیان ایده کمک می‌­کند تا کسب و کار خود را طراحی و محصولات و خدمات مورد نظر خود را بسازند. و مانند شتابدهنده­‌های دیگر  سرمایه مورد نیاز، افضای کار اشتراکی، و مربی کسب و کار برای تیم­‌های استارتاپی فراهم می­کند و باعث رشد سریع‌تر آن‌ها می‌­شود.

  

منبع:

https://gozaraccelerator.ir/blogs/energy-accelerator

  • ۰۰/۰۶/۱۱
  • پیدایش 313

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی