پیدایش، سرمایه گذار استارت آپ شما

  • ۰
  • ۰

در این جا به معرفی پنج ترفند مفید جهت ملاقات و انتخاب سرمایه گذار استارت آپ مناسب شما پرداخته شده است:

۱- ساخت یک پروفایل مناسب برای سرمایه گذار استارتاپ

یک پروفایل مناسب یک راه کار عالی برای یافتن سرمایه گذار استارت آپ است و در واقع به سرمایه گذار استارت آپ کمک می کند تا شما را بهتر بشناسد. این پروفایل همانند یک نمایه از جمله اطلاعات خاص در مورد شرکت، محصول و اعضای تیم و … برای افرادی به همکاری در فضای شما علاقه مند هستند تهیه می شود و برای شما شانس پیدا کردن همکاران و سرمایه گذاران مناسب را بیشتر می کند.
بعد از این که این پروفایل یا رزومه را آماده و همه چیز را در آن پر کردید، فایل خود را با دوستان و آشنایان حرفه ای به اشتراک بگذارید و از آن ها بخواهید که اطلاعات شما را در شبکه های اجتماعی خود بفرستند. هنگامی که افراد از پروفایل شرکت شما و یا پروفایل شخصیتان ( مثلا اینستاگرام و یا در لینکداین و ….) پیگیری می کنند، این فایل ها را به دیگران نشان می دهند. وقتی این فایل و ارسال آن ها تمام شد می توانید برای هر یک از افرادی که از پروفایل شما بازدید کرده اند یه پیام خصوصی بفرستید و آن ها را به جلسه دعوت کنید. این کار منجر به برگزاری جلسات مفید با چندین سرمایه گذار استارتاپ می شود.

 

۲- مشخص کنید به دنبال چه سرمایه گذاری هستید.

در میان حوزه سرمایه گذاری ها، دو روش  که در ادامه ذکر می کنیم رایج ترین نوع سرمایه گذاری هستند؛

– سرمایه گذاری که در جهت اهدافی مشخص به کسب و کار شما وام تجاری بدهد مثلا برای خرید برخی امکانات و تجهیزات

– سرمایه گذاری که کسب وکار شما را ساپورت مالی کند و در ازای آن مالک بخشی از کسب و کار و سود های آینده و… شود.

به طور کلی ابتدا باید مشخص کرد که دنبال چه نوع سرمایه گذاری هستید و مطابق با شرایطتتان دنبال سرمایه گذار مناسب باشید.

 

۲- ایجاد یک فهرست استراتژیک از سرمایه گذاران که می خواهید با آن آشنا شوید

با توجه به اینکه هر کدام از این جلسات ممکن است منجر به سرمایه گذاری شود، بهتر است که در ابتدا دایره ارتباطات خود را تا جایی که امکان دارد، به وسیع ترین شکل ممکن انتخاب کنید. اما با توجه به این که بیش از ۵۰۰،۰۰۰ نفر سرمایه گذار استارت آپ وجود دارند و ملاقات با همه آن ها وقت زیادی از شما می گیرد، می توانید تلاش های اولیه خود را بر روی ۳۰-۵۰ سرمایه گذار استارت آپی که به احتمال زیاد مناسب برای شرکت شما هستند، متمرکز کنید. (بعدا هم می توانید لیستتان را گسترش دهید.)
کارآفرینان همکار یک منبع ارزشمند برای کمک به شناسایی سرمایه گذاران بالقوه و علاقه مند به استارت آپ شما هستند. به طور مثال برای انتخاب بهترین سرمایه گذار استارت آپ، می توانیم از آن ها مشکلاتی که در این راه وجود دارد یا کسانی که به طور فعال سرمایه گذاری نمی کنند را پرس و جو کنیم.
در این فرآیند، می توانیم لیستی از حدود ۴۰ سرمایه گذار استارت آپ که فکر می کنیم برای ما مفید هستند را انتخاب می کنیم و همه آن ها را به یک صفحه گسترده ( مثلا یک وبلاگ و …) وارد می کنیم و سوالات و اطلاعاتمان را ( از قبیل : زمان شروع به کار، نحوه ارتباطات متقابل، سرمایه گذاری های آموزشی، سایر سرمایه گذاری های مربوط به استارت آپ، مکان و هر یادداشتی بود) را در آن جا ثبت می کنیم.

 

۳- ایجاد شبکه های ارتباطی خود با سرمایه گذاران استارت آپ

از آنجا که سرمایه گذاران پیشنهادات بسیار زیادی را دریافت می کنند، اغلب به ایده ها و یا استارت آپ هایی که از طرف شرکت های آشنا با یک تماس مشترک معرفی می شوند، بیشتر استقبال می کنند. ( به طور مثال اگر به کارمند فعلی مراجعه کنید، می بینید که چه قدر کارمند متقاضی برای شغل فعلی شرکت شما وجود دارد.) بنابراین ازدوستان و آشنایان خود بخواهید که با یک تماس شما را به سرمایه گذار استارتاپ که می شناسند معرفی کنند.
بعد از ارسال پیام معرفی، اگر بعد از یک هفته صدای شما را شنیدند، پیگیری سریع را ارسال کنید. به طور مثال می توانید اخباری را برای اشتراک بگذارید (به عنوان مثال، نحوه راه اندازی محصول، اهداف کلیدی قابل دستیابی در آن و…) و سپس پیگیری کنید. این کار را در مورد سرمایه گذاران که با آن ملاقات کرده اید، نیز می توانید اعمال کنید.

 

۴- به طور ذهنی مقدمه ی خود برای جلسه با سرمایه گذار استارتاپ طراحی کنید

احتمالابه برخی از سرمایه گذار استارت آپ نمی توانید خود را معرفی کنید. بنابراین در این صورت فقط باید در مورد کسانی که به آن ها دسترسی پیدا می کنید متفکرانه و هوشیار باشید.
برای ارسال ایمیل های معرفی، خیلی دقت کنید و متن هایی را انتخاب کنید که به سرمایه گذار استارت آپ ثابت کند شما فقط صد ها ایمیل سرد را برای سرمایه گذاران ارسال نمی کنید.
با انجام این کار می بینید، حتی پس از اینکه یک سرمایه گذار استارت آپ مناسب برای کارتان پیدا کردین و بودجه مورد نیازتان تزریق شد، بسیاری از سرمایه گذاران هستند که شما موفق نشده اید که با آن ها همکاری کنید اما ارسال این ایمیل ها ( یا پیام در هر شبکه اجتماعی) باعث شده است که آن ها شما را به خوبی بشناسند.

 

۵- به سرمایه گذار استارتاپ یک دلیل محکم برای همکاری با شما بدهید

همانطور که شما می خواهید یک یا چندین سرمایه گذار استارت آپ بزرگ پیدا کند، سرمایه گذاران نیز می خواهند کارآفرینان پویا را پیدا کنند، به این معنی که بازخورد در هر دو جهت می رود. بنابراین، مطمئن باشید که در این مرحله برای پیدا کردن سرمایه گذار استارت آپ (پیدایش) هرچه قدر بیشتر زمان صرف کنید برای پیشرفت در مراحل بعدی کارهایتان راحت تر هستید.

در نهایت حتی اگر بهترین تاکتیک های جذب سرمایه گذار استارتاپ را پیاده کرده اید، باز هم خود را برای شنیدن نه آماده کنید. همچنین باید خود را قوی کنید و ارزش کار و زحماتتان را بدانید و حتی به بعضی از سرمایه گذاران استارت آپ اجازه ندهید که به شما بپیوندند، اما هرگز در این مسیر نگران نباشید و با قدرت به دنبال سرمایه گذار استارت آپ حرفه ای باشید.
سرانجام زمانی که شما انتظار دارید صدای بسیاری از “نه” ها را بشنوید، یک صدای “بله بله” را می شنوید که بسیار هیجان انگیز است و این نقطه آغازی برای موفقیت های شماست.

 

منبع: 

https://peidaiesh.com/startup/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%db%8c%da%a9-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d9%be%db%8c/

  • ۰۰/۰۵/۲۳
  • پیدایش 313

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی