پیدایش، سرمایه گذار استارت آپ شما

  • ۰
  • ۰

راه اندازی استارت آپ با کسب و کار اینترنتی

امروزه با رواج استفاده مردم از اینترنت، بسیاری از استارت آپ ها با راه اندازی کسب و کار اینترنتی به وجود می آیند و توانسته اند از مزایا و امکانات اینترنت در جهت کاهش هزینه ها و افزایش درآمد و سرعت در ارائه کالا یا خدمت استفاده کنند.
در این مقاله با این مورد بیشتر آشنا می شویم که چگونه کسب و کار های اینترنتی، می توانند استارت آپ را راه اندازی وتوسعه دهند و به مزایای کسب و کار های اینترنتی به خصوص کسب و کار اینترنتی رایگان می پردازیم. و به این مطلب اشاره می کنیم برای بهره مندی از این مزایا، باید برای آموزش کسب و کار اینترنتی وقت گذاشت تا بتوان استارت آپ موفقی راه اندازی و توسعه داد.

مزایای کسب و کار های اینترنتی برای استارت آپ ها

– کاهش هزینه ها

راه اندازی کسب و کار اینترنتی، هم به نفع دارنده استارت آپ است و هم به نفع مشتری؛ زیرا هر دو با حداقل هزینه ها می توانند به مقصود خود برسند.
اولی می تواند با راه اندازی کسب و کار اینترنتی کسب درآمد داشته باشد و دومی هم می تواند با کمترین هزینه، به خدمت یا کالای مورد نظر خود دست یابد.
برای نمونه مثالی از کسب و کار اینترنتی رایگان می زنیم. بسیاری از مردم این روزها به دنبال کسب اطلاعات و دانش هستند و یا دنبال فروش کالا یا خدمت خود. بستر رایگان اینترنت، فضایی را فراهم کرده است که هر دو بتوانند در اسرع وقت به آنچه می خواهند دست یابند از سوی دیگر کمترین هزینه ممکن را متقبل شوند.
از طریق کسب و کار اینترنتی رایگان، افراد کالا یا خدمت خود را عرصه و افراد دیگری آن را خریداری می کنند. وب سایت های مختلف، که با کمترین هزینه و شاید رایگان بتوان به آن ها دسترسی یافت نمونه هایی از کسب و کار اینترنتی رایگان محسوب می شوند.

 

– سهولت

بسیاری از کسب و کارهایی که در بستر اینترنت شکل گرفته اند تنها با استفاده از آموزش کسب و کار های اینترنتی قابل انجام هستند.
مثلا با استفاده از دانش بهره مندی از شبکه های اجتماعی، بسیاری از استارت آپ ها توانسته اند کالا یا خدمت خود را بدون آنکه هزینه ای صرف حواشی کار خود نمایند به فروش برسانند.
یا با استفاده از بسترهای رایگان مانند اپلیکیشن ها و وب سایت های فروش چون دیوار، شیپور می توانند بسیاری از کسانی که در کار خرید و فروش کالا هستند به این کار اقدام نمایند.
خرید و فروش از طریق این اپلیکیشن ها هم می تواند نوعی از کسب و کار اینترنتی رایگان باشد.

 

– شروع راحت تر

از طرفی راه اندازی کسب و کار اینترنتی، نه تنها می تواند شروع یک استارت آپ را رقم بزند، بلکه موفقیت آن را نیز تضمین نماید. بدون آنکه در ابتدای کار هزینه و سرمایه زیادی بطلبد.
زیرا بیشترین مساله ای که صاحبان استارت آپ دارند، در شروع و ابتدای کار جذب سرمایه است و کسب و کارهای اینترنتی تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرده است.
کسب و کارهای اینترنتی این روزها همان طور که مورد استقبال استارت آپ ها قرار گرفته اند، مورد توجه مشتریان نیز قرار دارند. تهیه کالا یا خدمتی که بتواند با قیمت کمتر و اطمینان بیشتری انجام شود مشتری را نیز ترغیب می کند تا به خرید اینترنتی روی بیاورد.

 

– جذاب برای مشتری

از سوی دیگر کاهش سفر برای خرید کالا یا خدمت خاص، استفاده از امکانات پست برای دسترسی به محصولات مختلف از مبدا تولید آنها جذابیت های دیگری است که کسب و کار های اینترنتی را برای مشتری نیز جذاب تر کرده است.

 

– بازدهی سریع تر

با راه اندازی کسب و کار اینترنتی، می توان اطمینان داشت که بازدهی و خروجی کار، سریع تر از کسب و کار های سنتی باشد.
از آنجایی که در عصری به سر می بریم که سرعت، اگر حرف اول را نزند یکی از فاکتورهای مهم موفقیت در کسب و کار است؛ موفقیت در استارت آپ هم به آن وابسته است.
بنابراین می توان با استفاده از کسب و کار های اینترنتی، مطمئن شد که در رقابت با سایر رقبا می توان از سرعت کار و بازدهی سریع تر چند قدم جلوتر بود.

 

– اطلاع از بازخورد مشتریان

ضمن آنکه با آموزش کسب و کار اینترنتی اگر به صورت درست انجام شود، راه رسیدن به مشتری نهایی بسیار کوتاه تر می شود.
همچنین برقراری ارتباط با مشتری نهایی، می توان از بازخوردهای او در مراحل مختلف استارت آپ آگاه شد و با داشتن کسب و کار های اینترنتی، می توان در جریان نظرات و بازخوردهای مشتری قرار گرفت.

 

 

– نیاز به حداقل امکانات

راه اندازی کسب و کار اینترنتی، با کمترین امکاناتی که هر استارت آپ نوپایی می تواند داشته باشد امکان پذیر است به شرط آنکه آموزش کسب و کار اینترنتی را گذرانده باشد و با دانش فنی آن آشنایی داشته باشد.
بسیاری از آنها شامل کسب و کار اینترنتی رایگان می شوند، اما همان هم نیاز به آموزش دارند.

 

– محدود نبودن به زمان و مکان

مزیت دیگر کسب و کار های اینترنتی، در این است که ضمن آن که می تواند جزو کسب و کار اینترنتی رایگان محسوب شود، محدود به زمان و مکان خاصی نیست.
امکان تنظیم برنامه کاری توسط صاحب استارت آپ در هر زمان و مکانی فراهم است. بسته به این که بخواهد حجم کار خود را در چه محدوده ای ببندد می تواند زمان خود را تنظیم نماید.

 

– ارتباط مداوم با مشتری

ازدیگر مزیت های کسب و کار اینترنتی، این است که به صورت مداوم می تواند ارتباط خود را با مشتری حفظ کند.
این موردی است که در راه اندازی کسب و کار اینترنتی، می تواند یک نقطه مثبت تلقی شود. به گونه ای که با آموزش کسب و کار اینترنتی، شما فرا می گیرید که چگونه مشتری های قبلی و فعلی را همچنان درگیر محصول، کالا یا خدمت خود نگه دارید.
مثلا با عضویت مشتری در لیست ایمیل های استارت آپ، یا در کانال تلگرام و یا در صفحه اینستاگرام به صورت مداوم وی را در جریان آخرین اتفاقات کسب و کار های اینترنتی خود قرار می دهید و بدین ترتیب می توانید مشتریان وفادار برای استارت آپ خود خلق کنید.
حتی با یک کسب و کار اینترنتی رایگان هم شما می توانید این مزیت را در اختیار بگیرید.

 

عمده ترین معایب کسب و کار های اینترنتی

تا اینجا از مزایا و تاثیر مفید کسب و کار های اینترنتی روی استارتاپ ها گفتیم، حالا چند مورد از بارزترین معایبی که این نوع کسب و کار ها دارند اشاره خواهیم داشت؛

۱. عدم داشتن ارتباط مستقیم و اصطلاحا فیس تو فیس با مشتری برای قانع کردن

۲. عدم امکان تست کالا ها قبل از خریدن

۳. ساعات کاری زیاد و ۲۴ بودن این کسب و کار که به معنای همیشه در دسترس بودن کارکنان آن هاست.

۴. عدم امکان ارائه دادن خدمات حضوری به مشتری

 

منبع: مقالات پیدایش

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d9%88-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be/

  • ۰۰/۰۴/۲۸
  • پیدایش 313

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی