در واقع همان طور که ممکن است با آن آشنایی داشته باشید داشتن ایده جالب و خلاقانه، اولین گام هر استارت اپ برای شروع فعالیتش است. بدون ایده های خلاقانه کسب و کار یا ایده جدید، یک استارت آپ نمی تواند اعلام موجودیت نماید. زیرا بازار کار به اندازه کافی این روزها اشباع شده است و کلید موفقیت در دست ایده های خلاقانه کسب و کار یا ایده جالب است که بتوانند نیاز موجود بازار را علیرغم وجود رقبای جدی که برخی از آنها قدمت و سابقه زیادی دارند برطرف نماید.
مطالعه مطلب چگونه سرمایه گذار پیدا کنیم پیشنهاد می شود.
هدف ایده جدید؛ رفع نیاز بازار و رضایت بیشتر مشتری
ایده جدید، باید بتواند نیاز موجود را به گونه ای برطرف نماید که هم مشتری احساس رضایت بیشتری داشته باشد و متوجه تفاوت بین عملکرد استارت اپ و رقبای موجود در بازار شود و هم سودی که استارت اپ برای آن راه اندازی شده است نصیبش شده و بتواند به زیست خود در بازار هدف با قدرت ادامه دهد.
ایده های خلاقانه کسب و کار، از آن جهت مهم هستند که ایده جالب و در عین جذابی باشد که تکرار روش های موجود نباشد و بتواند به روشی تازه و نوین و البته به صرفه تر یا مفیدتر خواسته های افراد درگیر در بازار هدف استارتاپ را مرتفع نماید.
بنابراین توان رقابتی که ایده های خلاقانه کسب و کار می توانند برای استارتاپ ایجاد کند، می تواند ضامن موفقیت کسب و کار نوین در گرفتن سهم از بازار کار شود.
منبع:
- ۰۰/۱۱/۱۴