پیدایش، سرمایه گذار استارت آپ شما

  • ۰
  • ۰

ین چارچوب برای کارآفرینان، صاحبان مشاغل، بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها، مدیران محصولات و بازاریابان به خوبی جواب می‌دهد.

چارچوب تحلیل رقبا شامل معیارهای تجاری، تجزیه و تحلیل محصول و بررسی بازاریابی بوده و بخش مربوط به بازاریابی آن کمی عمیق‌تر است. اگر فقط به یک جنبه از این چارچوب علاقه‌مند هستید، می‌توانید از سایر بخش‌ها صرف‌نظر کنید؛ حتی می‌توانید در صورت امکان برخی مراحل را به تیم‌های مرتبط واگذار کنید.

خیلی مهم نیست که چه محصولی می‌فروشید و کسب و کارتان تا چه اندازه گسترده و تثبیت شده است. برای استفاده از این چارچوب، ممکن است شما یک محصول کاملاً شکل گرفته، یک MVP یا حتی فقط ایده داشته باشید. چیزی که مهم است، گذاشتن وقت و تحلیل کامل و جامع رقباست.

 

چطور باید تحلیل رقبا را انجام داد؟

اطلاعات مربوط به رقبا را می‌توان از منابع مختلف پیدا کرد؛ اما در درجه اول بهتر است این اطلاعات را از طریق مشاهده و تحقیقات کتابخانه‌ای به دست آورید.

تحقیق مشاهده‌ای به معنی درک نحوه عملکرد رقبا در بازار است. اطلاعات مشاهده‌ای شامل بازدید از محل‌های خرده‌فروشی رقبا، بازدید و سفارش از وبسایت های آنها و تماس با شماره‌های خدمات مشتری آنها است. شما همچنین می‌توانید جزئیات بازاریابی و فعالیت آنها در شبکه‌های اجتماعی‌شان را بررسی کرده و یا با مشتریان آنها صحبت کنید.

هدف از این کار این است که متوجه شوید رقیبتان چگونه کارهای تولید، بازاریابی و فروش خود را انجام می‌دهد؟

از چه پیام‌ها و کانال‌های بازاریابی استفاده می‌کند؟

هر چند وقت یکبار و کجا تبلیغ می‌کند؟

از چه رده‌بندی قیمتی برای محصولاتش استفاده می‌کند؟

مشتریان چه چیزی را در مورد او دوست دارند یا ندارند؟

مهم‌تر اینکه او کجا کار درست را انجام داده‌اند و کجا فرصتی را یافته‌است که ‌توانسته در آن نقطه، کار را بهتر انجام دهد.

مطالعات کتابخانه‌ای: برای برآورد هزینه‌ها و درآمد رقبا، به گزارش‌های سالانه رقبا دسترسی پیدا کنید و آنها را بخوانید. انتشار اطلاعیه در کانال‌های مرتبط با رقیبانتان را دنبال کنید. برای اینکه از نحوه کار آنها سر در بیاورید، مصاحبه‌های احتمالی که با کارمندان ارشد آنها انجام شده را بخوانید. به بخش “درباره ما” در وبسایت آنها بروید یا از شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای مانند لینکدین استفاده کنید تا ببینید کارمندان آنها چه کسانی هستند. همچنین از تعداد کارمندان و مهارت‌های آنها نیز می‌توانید ایده بگیرید.

هدف از تمام این کارها این است که یک تجزیه و تحلیل دقیق و مبتنی بر واقعیت از رقبا داشته باشید.

رقبا تقریبا چقدر درآمد دارند؟

چقدر برای بازاریابی هزینه می‌کنند؟

سهم آنها از بازار چقدر است؟

همچنین لازم است تجزیه و تحلیل SWOT، یعنی لیست نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدهای رقبا نیز انجام شود.

 

منبع:

https://vinnohub.ir/%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%b1%d9%82%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be/

  • ۰۰/۰۷/۲۶
  • پیدایش 313

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی