پیدایش، سرمایه گذار استارت آپ شما

  • ۰
  • ۰

۱- تهیه یک لیست استراتژیک از سرمایه گذار های بالقوه و بالفعل

در اولین قدم باید لیستی از افرادی که به صورت بالقوه و بالفعل می توانند در کسب وکار شما مشارکت داشته و سرمایه گذاری کنند تهیه کنید.
این لیست را می توانید با جستجو، پرس وجو از افراد مطلع، استخدام فردی که آشنا با سرمایه گذاران و فرایند جذب سرمایه گذار است و یا تحقیق در بازار کار انجام دهید.
تا آن جا که می توانید با افراد مختلف در این مورد ارتباط برقرار کنید تا از دانسته های آنها استفاده کنید.
مخصوصا کسانی که به تازگی توانسته اند این مسیر را طی کنند و با شرایط کنونی جامعه و راه اندازی استارتاپ آشنایی کافی دارند می توانند منبع اطلاعاتی شما در رابطه با جذب سرمایه گذار باشند.

۲- برقراری ارتباط با سرمایه گذار ها

برقراری ارتباط با سرمایه گذار قدم بعدی است که می تواند در قالب ها و شکل های مختلف انجام شود. می تواند در حاشیه نشست ها و جلسات مرتبط با کسب و کار باشد، یا به صورت استفاده از معرف برای معرفی استارتاپ شما و گرفتن وقت ملاقات انجام شود.
همین طور می تواند با ارسال ایمیل یا پست الکترونیک انجام شود. تماس با وی به شرط داشتن وقت قبلی نیز گزینه مناسبی است.

۳- تشکیل جلسات با افراد سرمایه گذار

قدم بعدی برای جذب سرمایه گذار، ترتیب دادن جلساتی است که در آن بتوان به صورت حضوری و چهره به چهره با فرد مورد نظر و یا نماینده قانونی وی صحبت کرد.
در این جلسه بهتر است گزارشی از فعالیت، چشم انداز و آینده استارت اپ در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد تا وی بتواند تصویر درستی از استارت آپ داشته باشد. در این صورت احتمال موفقیت در جذب سرمایه گذار در استارتاپ بیشتر می شود.

۴- ارائه گزارش از فعالیت ها و خدمات استارت آپ

گام بعدی آن است که در جلسه ای که سرمایه گذاران احتمالی در آن حضور دارند یا به صورت جمعی یا به صورت جلسات تک نفره با سرمایه گذار گزارشی از خدمات و فعالیت های استارت آپ و مراحلی که طی کرده است ارائه شود. در گزارشی که در قسمت قبل هم اشاره شد، باید جزییات استارت اپ، گام های مختلف، مرحله ای که هم اکنون در آن قرار دارد و نقطه ای که طراحی شده است تا به آن برسد همه موارد به صورت شفاف و واضح در قالب ارائه به شکل سخنرانی یا استفاده از پاورپوینت و ابزارهای این چنینی ارائه شود. همچنین مزیت هایی که می تواند نصیب سرمایه گذار شود به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد تا وی به سرمایه گذاری ترغیب شود.

۵- شبکه سازی با سرمایه گذار ها

شبکه سازی با سرمایه گذارها نیز نکته بسیار مهمی است. هر کدام از آنها می توانند معرف شما باشند تا دیگران هم در کسب و کار و استارتاپ شما سرمایه گذاری کنند. داشتن روابط عمومی و قدرت برقراری ارتباط در این زمینه بسیار مهم است.
شبکه ای که حاصل برقراری ارتباط با این افراد است هرچه بزرگتر و غنی تر باشد، امکان جذب سرمایه برای استارتاپ بیشتر می شود.

۶- قانع کردن سرمایه گذار ها برای سرمایه گذاری در استارتاپ

در این مرحله بسیار مهم است که در نتیجه ارتباطاتی که شکل گرفته است بتوان افراد را اقناع کرد که در استارتاپ و کسب و کار شما که نیاز به سرمایه گذار دارد مشارکت کنند. معمولا این نوع افراد، انسان هایی حسابگر و دقیق هستند و تا مطمئن نشوند که منابع مالی خود را در کجا سرمایه گذاری می کنند، وارد کاری نمی شوند. بنابراین قدرت اقناع در این مرحله بسیار مهم است.

۷- حفظ ارتباط با سرمایه گذار ها

هر استارتاپی باید توجه داشته باشد بدون جذب سرمایه گذار در هر مرحله ای از راه اندازی و توسعه در نهایت محکوم به شکست است. مخصوصا وقتی کار استارتاپ گسترده تر می شود، نیاز به سرمایه گذار بیشتر احساس می شود.
در این جا برقراری ارتباط درست با سرمایه گذارها بهترین راه حل است. سرمایه گذاری هنگامی اتفاق می افتد که خوش بینی نسبت به روند و آینده کار استارتاپ در نگرش این افراد به وجود آمده باشد، و شما به خوبی بتوانید مزایای استارت اپ خود را در مقایسه با همتایان آن به آنها انتقال دهید.
هر چه بهتر بتوانید استارتاپ خود را برای آنها تشریح کنید و مزیت رقابتی آن را معرفی نمایید احتمال جذب سرمایه گذار بیشتر می شود.
هر چند در مراحل پیشین توضیح داده شد که چطور سرمایه گذار را پیدا کنیم اما در این قسمت هم به صورت ویژه نکات برجسته را مطرح می کنیم.
سرمایه گذاران را چگونه پیدا کنیم؟

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be/

  • ۰۰/۰۷/۲۵
  • پیدایش 313

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی