خلاقیت محرک توسعه بشر
خلاقیت، نیرویی است که در تمامی انسان ها از زمان تولدشان وجود دارد. اما همه انسان ها سهم یکسانی در استفاده از این نیرو ندارند. مهارت استفاده از خلاقیت و جهت دهی آن در تمام زمینه ها علی الخصوص در کسب و کار بسیار مهم و تاثیر گذار است. خلاقیت و نوآوری می توانند شرایط حاکم بر یک کسب و کار را کاملا دگرگون کنند.
در این بین رابطه بین خلاقیت و استارتاپ بسیار پر رنگ تر از سایر مشاغل می باشد. در استارتاپ ها شما گاهی با چاش هایی مواجه می شوید که راه حل های مشخصی ندارند و حل آن ها فقط و فقط به دست افراد خلاق امکان پذیر است. افرادی که به خوبی به تمامی جنبه های موجود توجه می کنند و همیشه آماده ارائه ایده های تازه هستند.
همان طور که گفته شد خلاقیت در استارتاپ نمود بیشتری پیدا می کند. به عبارتی می توان گفت خلاقیت هسته اصلی تشکیل دهنده استارتاپ است. امروزه، بسیاری از چیزهایی که برای راه اندازی کسب و کار نیاز است از پیش اختراع و کشف شده، و روش های اسفاده از این ابزار است که مهم و تعیین کننده است.
بسیاری از استارتاپ های مرتبط با دورکاری حاصل تفکر و خلاقیت در خانه بوده اند. ایده های خلاقانه در استارتاپ می توانند هزینه های شما را کاهش دهند، موجب افزایش درآمدتان شوند و از هدر رفت زمانتان جلوگیری کنند.
خلاقیت اغلب به مسایل هنری نسبت داده می شود، اما در واقع چیزی است که می تواند شما را از موفقیت استارتاپ تان مطمئن سازد. خلاقیت به شما و گروهتان اجازه می دهد که راهکارهای مفید و ارزشمندی را برای پیشبرد اهدافتان پیدا کنید.
حال قصد داریم با ذکر مثال هایی شما را با تاثیر خلاقیت بر استارتاپ ها آشنا کنیم. از همین رو به معرفی 2 استارتاپی که بر پایه خلاقیت توسعه یافته اند خواهیم پرداخت:
۱- اوبر (Uber)
این شرکت در سال ۲۰۰۹ توسط تراویس کالانیک پایه گذاری شد. سیستم حمل و نقلی که به شما پیشنهاد ارائه سرویس با قیمت کمتری در مقایسه با سایر رقبا را می دهد. از جمله خلاقیت های این شرکت می توان به نکات زیر اشاره کرد:
• اوبر، از رانندگان زن استفاده می کند.
• اوبر مالیت امنیت اجتماعی و خسارات کارکنانش را پرداخت می کند و رابط میان رانندگان و مشتریان است.
• اوبر شیوه جدیدی در حمل و نقل را با استفاده از طیف وسیعی از رانندگان معرفی کرده است.
چنین نو آوری های به ظاهر کوچکی امروزه سرمایه بسیار زیادی را برای صاحبان خود فراهم آورده است.
۲- ایر بی ان بی (Airbnb)
این استارتاپ در واقع وبسایتی است به منظور یافتن املاک و اقامتگاه های قابل اجاره. این کمپانی در سال ۲۰۰۸ و توسط برایان چسکی راه اندازی شد. لیست زیر باینگر قابلیت های جدیدی که توسط این استارتاپ ارائه شد:
• این کمپانی امکان شناسایی مکان های قابل اجاره را در نقاط مختلف و از راه دور در اختیار مردم قرار داد.
• در مقایسه با سایر رقبا، تمرکز ویژه ای با بازخورد و گزارشات کاربران نشان داد.
• این امکان را فراهم کرد که مشتری ها بتوانند به صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن اقدام به اجاره مسکن نمایند.
همین امر باعث توسعه این شبکه شد به طوری که امروزه ۳۴۰۰ شهر در ۱۹۰ کشور را تحت پوشش قرار می دهد.
مطلب برگرفته از سایت پیدایش
- ۰۰/۰۳/۰۵